شگفت زدگی گردشگران چینی از مراسم ظهر عاشورا در کاشان + فیلم


شگفت زدگی گردشگران چینی از مراسم ظهر عاشورا در کاشان + فیلم

رکنا: امروز در مراسم اجرای تعزیه و خیمه سوزی در ظهر عاشورا در کاشان، برخی گردشگران خارجی به تماشای این مراسم پرداختند که در حاشیه آن با دو گردشگر چینی گفت و گو کردیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز هم مانند هر سال هیات های مذهبی کاشان به برگزاری مراسم ظهر عاشورا پرداختند. با توجه به اصالت و قدمت برخی آیین هایی که در کاشان برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) برپا می شود، محرم هر سال گردشگران و عزاداران زیادی از داخل و خارج جهت شرکت در برنامه مذهبی کاشان به این شهرستان می آیند.

در همین راستا امسال هم گردشگران از کشورهای مختلف از جمله چین‌ و ترکیه برای دیدن آیین های عاشورا به شهرستان کاشان آمدند. در همین راستا، در حاشیه مراسم خیمه سوزی نمادین در محله پنجه شاه کاشان با دو گردشگر چینی گفت و گو کردیم. آنها مراسم عاشورا را یک برنامه مذهبی‌ بزرگ توصیف کردند که هر بیننده ای را شگفت زده می کند.

نکته جالب این که این گردشگران برای اولین بار بود که به ایران آمده بودند. آنها کاشان را به عنوان نخستین مقصد گردشگری خود در ایران انتخاب کرده بودند و هدف اولشان از حضور در این شهر، تماشای مراسم عاشورا بود. البته آنها قصد داشتند سایر جاذبه های گردشگری کاشان را هم تماشا کنند، اما دیدن زیبایی های مراسم عاشورا برایشان جذاب بود.

در مجموع با توجه به تنوع آیین های عاشورایی در سراسر کشور، به نظر می رسد ساماندهی این آیین ها و اطلاع رسانی صحیح درباره آنها در سطح جهان، می تواند ایام تاسوعا و عاشورا را که از نظر مذهبی برای تمام ایرانیان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به زمانی مناسب برای جذب گردشگر خارج به کشورمان تبدیل کند.


حجم ویدیو: 31.32M | مدت زمان ویدیو: 00:01:03

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم