با مزدا RX-8 آشنا شوید


حدود 25 سال پس از اینکه اولین مزدا RX-7 موتور وانکل تولید شده و این شرکت را به شهرت رساند، شرکت مزدا پیشرانه جدیدی را برای یک محصول کوپه عجیب و غریب جدید اختراع کرد. به گزارش سیناپرس، شرکت...

با مزدا RX-8 آشنا شوید

حدود 25 سال پس از اینکه اولین مزدا RX-7 موتور وانکل تولید شده و این شرکت را به شهرت رساند، شرکت مزدا پیشرانه جدیدی را برای یک محصول کوپه عجیب و غریب جدید اختراع کرد.

به گزارش سیناپرس، شرکت خورو سازی مزدا با رونمایی از نسخه Mazda RX-8 ، توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است. این کوپه چهار صندلی از درهای جلوی معمولی و دو درب عقب خاص و کوتاه استفاده می‌ کند، در حالی که موتور چرخشی نصب‌ شده در جلو، ۲۲۸ اسب ‌بخار قدرت دارد. چرخ های عقب این محصول از طریق گیربکس شش سرعته دستی و دیفرانسیل لغزش محدود عمل کرده و سیستم تعلیق در جلو دو جناغی و در عقب با چند پیوند است.

با این حال، چیدمان شاسی آرام و شیبدار با پیشرانه بسیار قدرتمند این خودرو سازگار نبود و این مساله فرمان پذیری خودرو را کاهش می داد. در طراحی دوباره این خودرو، سطوح کیت، طراحی و کیفیت، و صندلی های عقب دنج تحت تاثیر قرار گرفتند. با این حال، وضعیت رانندگی با زانوها و بازوهای صاف یک ضعف بزرگ بود.

به گزارش سیناپرس، در نسخه جدید Mazda RX-8 با قیمت حدود ۲۲ هزار پوند، موتوری بنزینی با دو محفظه دوار، ظرفیت ۱۳۰۸ سی سی، قدرت ۲۲۸ اسب بخار و دور موتور ۸۲۰۰ دور در دقیقه استفاده شده است. مزدای جدید RX-8 می تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر را در 7.1 ثانیه طی کند. در این گزارش تصویری شاهد بخش های مختلف این خودرو هستید.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar

با مزدا RX-8 آشنا شوید
با مزدا RX-8 آشنا شوید
با مزدا RX-8 آشنا شوید
با مزدا RX-8 آشنا شوید
با مزدا RX-8 آشنا شوید
با مزدا RX-8 آشنا شوید
با مزدا RX-8 آشنا شوید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!