زوج حمله 100میلیاردی در پرسپولیس؟! / جزئیات مذاکره همزمان با دو مهاجم سرشناس خارجی / رکورد نقل‌وانتقالات تیم‌های ایرانی وسط تحریم اقتصادی!


زوج حمله 100میلیاردی در پرسپولیس؟! / جزئیات مذاکره همزمان با دو مهاجم سرشناس خارجی / رکورد نقل‌وانتقالات تیم‌های ایرانی وسط تحریم اقتصادی!

پرسپولیس با وجود خریدهای عالی در دروازه، دفاع و هافبک؛ در مقایسه با خط حمله سپاهان، استقلال و فولاد ، تا آخرین روزهای نقل‌وانتقالات نتوانسته مهاجم تراز اولی جذب کند و چشم هوادارنش به مذاکره با دو مهاجم بزرگ خارجی است اما این رقابت چندصد میلیاردی...

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بد عمل نکرده و ستاره‌های زیادی جذب کرده است اما این تیم به گواه کارشناسان مهاجمی در کلاس خودش ندارد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ یحیی گل‌محمدی چند گزینه داخلی مد نظر باشگاه را رد کرد و به امید توافق با یکی دو گزینه خارجی ماند اما کاسیانو دیاز در آخرین لحظه به دلیل سابقه مصدومیت از پرتغال به ایران نیامد و راهی الفیصلی عربستان شد.

حالا دو گزینه سرشناس در حال مذاکره با سرخپوشان هستند که احتمال جذب هر دو بازیکن هم وجود دارد اما رقم پیشنهادی آنها و قیمت شان در ترانسفر مارکت بسیار بالاتر از ارقام جاری در فوتبال ایران است.

در این میان بودجه هایی که سایر تیم‌های دولتی نظیر سپاهان و فولاد در پنجره تابستانی خرج کرده اند، رقابت نقل‌وانتقالاتی را شدیدتر کرده است.

سپاهان یک مربی سرشناس استخدام کرده که بعید است با بودجه‌ای زیر ۷۰میلیارد تومان به اصفهان آمده باشد. نکونام هم هر چه بازیکن دم دستش رسیده، در فولاد خوزستان جذب کرده و تیمی کهکشانی ساخته است. تراکتور هم یک مربی سرشناس در فوتبال اروپا بنام قربان بردیف را آورده!

از سویی دیگر در حالی که استقلال در خط حمله با ترافیک بازیکن مواجه است و با جذب محمد محبی نمی‌داند کدام فورواردش را از بین سجاد شهباززاده، ارسلان مطهری، پیمان بابایی، رضا میرزایی، امیرعلی صادقی، کاوه رضایی و آرمان رمضانی را کنار بگذارد، پرسپولیس برای بازی‌های تدارکاتی از گلر امیدهایش در خط حمله استفاده کرد تا مشکل خود را به شکل عجیب و غلو شده‌ای فریاد بزند!

سوال مهم و اساسی این است که در اوضاع وخیم اقتصادی و فشار گرانی‌ها به مردم، چطور تیم‌های دولتی صدها میلیارد تومان را در این تابستان خرج بازیکنان داخلی و خارجی و همچنین مربیان سرشناس کرده‌اند؟

حالا رضا درویش دو گزینه را در آخرین روزها پیش رو می بیند که گفته می‌شود مجموع قیمت آنها در ترانسفرمارکت به دو و نیم میلیون دلار می‌رسد!

یک وینگر گلزن برزیلی با ۱۰برابر قیمت اولیه!

آلف مانگا گزینه اصلی خط حمله پرسپولیس است و اگر باشگاه بتواند مبلغ مورد نظر این بازیکن را پرداخت کند، مانگا با قراردادی سه ساله سرخپوش می‌شود.

زوج حمله 100میلیاردی در پرسپولیس؟! / جزئیات مذاکره همزمان با دو مهاجم سرشناس خارجی / رکورد نقل‌وانتقالات تیم‌های ایرانی وسط تحریم اقتصادی!

او رقمی حدود یک میلیون دلار خواسته است که البته با توجه به قرارداد های قبلی‌اش خیلی بالا است و پرداخت این مبالغ در لیگ ایران برای یک بازیکن ، نادر و شاید بی‌سابقه بوده است.

بازیکنی که در حال حاضر در تیم کوریتیبای برزیل در سری آ این کشور به صورت قرضی بازی می‌کند و در اصل بازیکن تیم ولتاردوندا برزیل در سری سی است.

مسئله مهم در مورد این بازیکن پست او است. مانگا بیشترین بازی را در پست وینگر چپ داشته و در ۲۹ باری که در این پست به میدان رفته ۷ گل به ثمر رسانده است. پس از این پست، مانگا ۱۶ مرتبه در پست وینگر راست بازی کرده و ۱۶ گل هم زده. این بازیکن که به عنوان مهاجم به پرسپولیس معرفی شده فقط یازده بار در پست مهاجم نوک بازی کرده و ۳ گل زده! یعنی بازیکنی که به عنوان مهاجم نوک به پرسپولیس معرفی شده اصلا بازیکن تخصصی این پست نیست و عملا یک وینگر است ولی می‌توان انتظار داشت که سطح بالاتری از مهاجمان داخلی ما داشته باشد چراکه در یک لیگ رقابتی و دشوار مثل سری آ برزیل بازی و گلزنی کرده است.

با توجه به اینکه پرسپولیس برای خرید او باید از دو تیم رضایت‌نامه بگیرد ، جمعا ۴۵۰هزاردلار برای اینکار در نظر گرفته شده است و برای اینکه از آمریکای جنوبی تا لیگ ایران در خاورمیانه بیاید ، نیم میلیون دلار هم خودش می‌خواهد.

گرانترین انتقال تاریخ فوتبال باشگاهی ایران دور شد!

در همین حال لوکادیا مهاجم هلندی باکیفیتی است که رقم فعلی اش دو میلیون یورو اعلام شده است.

پرسپولیس هفته گذشته مذاکرات خود با یورگن لوکادیا مهاجم هلندی و 28 ساله فصل پیش بوخوم را در حالی در هتل هیلتون استانبول آغاز کرد که جذب این مهاجم می‌توانست بمب نقل و انتقالاتی این تابستان فوتبال ایران باشد.

زوج حمله 100میلیاردی در پرسپولیس؟! / جزئیات مذاکره همزمان با دو مهاجم سرشناس خارجی / رکورد نقل‌وانتقالات تیم‌های ایرانی وسط تحریم اقتصادی!

لوکادیا که سابقه حضور در برایتون آلبیون را هم دارد، با 45 گل در اردیویسه هلند و بازی در لیگ‌های انگلیس، آمریکا، آلمان و... یک گزینه مطلوب برای خط حمله پرسپولیس بود.

گفته می‌شود ایجنت او که یک شرکت معروف اروپایی است تخفیفی نیم میلیون یورویی به پرسپولیس داده ، اما باز هم اختلافی ۳۰۰هزارتایی بین دو طرف وجود دارد که به واحد پول ما ، ده میلیارد تومان است. البته لوکادیا این مبلغ را در بخش آپشن های قرارداد خود درخواست کرده است اما باز هم برای پرسپولیس پرداخت این اعداد سنگین است.

پیش پرداخت درخواستی لوکادیا در حساب پرسپولیس نیست و جذب او ریسک بالایی محسوب می‌شود و انتقاداتی را به همراه خواهد داشت.

پرسپولیس؛ شهر بادفاع و بی‌حمله!

پرسپولیس طی چند روز اخیر در پی جذب منابع مالی لازم و جدید برای عقد این دو قرارداد است و به نظر می‌رسد اگر موفق به این کار نشود، تا نیم فصل باید با یکی دو مهاجم داخلی موجود مثل عبدی و پاکدل بسازد.

زوجی که در مقابل خط آتش رقبای اصلی شامل سپاهان، فولاد و استقلال واقعا سطح پایین‌تری دارند یا حداقل در اسم و رسم پایین‌تر به نظر می‌رسند.

این در حالی است که طی یکماه گذشته مدیران باشگاه در جدال با مسی ها موفق به خرید گادوین منشا نشدند و یحیی گل‌محمدی هم پیشنهاد باشگاه پرسپولیس برای جذب شیخ دیاباته را نپذیرفت.

پرسپولیس در بازی‌های تدارکاتی پیش فصل، به طور واضحی از خلا تمام کننده رنج برده است و ترافیک در خط هافبک این تیم شاید باعث کوچ برخی بازیکنان مثل ترابی به خط حمله شود.

نویسنده: پژمان حسین‌زاده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...