با عادات صبحگاهی موفق ترین افراد آشنا شوید


با عادات صبحگاهی موفق ترین افراد آشنا شوید

تابحال به این موضوع فکر کرده اید که حالت روانی تان در زمان برخواستن از خواب چه تاثیر شگرفی بر کل روزتان و در ادامه کارهای آن روزتان دارد؟ همه ی ما می دانیم که چقدر بد است که در ابتدای صبح از دنده ی چپ بیدار شویم… زمانی که چشمان مان را باز کرده ایم...

عادت های خوب صبحگاهی برای موفقیت در زندگی

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای برخی از ما این وضعیتی موقت و زود گذر است و پس از یک دوش آب گرم یا سرد بسرعت برطرف میشود. ولی برای بسیاری از افراد این تازه ابتدای مسایل دیگر است.

طبق تحقیقات جدیدی که توسط دانشمندان حوزه ی خواب صورت گرفته و در نشریه ی Independent بریتانیا نیز بچاپ رسیده، اگر عموما از دنده ی چپ بیدار می شوید، نباید زیاد نگران باشید زیرا با احتمال بیشتری روز پر انرژی تر و شادمانه تری را نسبت به افرادیکه بصورت عادی از خواب بیدار می شوند، تجربه می کنید !

بهترین عادات صبحگاهی بیش از 100 فرد موفق دنیا

دکتر جوزف مورفی، نویسنده کتاب شگفت انگیز «قدرت ضمیرناخودآگاه» :

«ضمیرناخودآگاه میتواند راهی برای ممکن کردن غیرممکن ها پیدا کند… و بیشتری سرعت و قدرت را در ابتدای روز بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب دارد.

اگر در این لحظه راجع به مشکلات و بدبختی ها فکر کنید، با سرعت و قدرت آرشیوی دقیق از مشکلات و بدبختی های بیشتر به شما تحویل میدهد و اگر برعکس، رویاها و اهدافتان را به آن بسپارید، در طول روز راه حل های برای رسیدن به آنها به شما تحویل میدهد.»

موضوعی که در این مقاله بدان می پردازیم فقط به اینجا ختم نمی شود.

فرض کنید شب بسیار آرامی را پشت سر گذاشته اید و صبح با فراغت بال و چشمانی که برق میزنند از خواب بر می خیزید.

تا اینجا همه چیز بر وفق مرادتان است ولی هنوز صبحانه تان را تمام نکرده اید که مشکلی پیش بینی نشده و غیر منتظره رخ می دهد، برای مثال مطلع میشوید چکی که قرار بوده به حساب بانکی تان حواله شود موجودی ندارد و شما می مانید و چندین برنامه ای که قرار بود با همین پول انجام شان دهید، فرزندتان تان دچار استفراغ شدید است و باید او را به درمانگاه برسانید، راننده ای بی ملاحظه اتوموبیل اش را دقیقا روبه روی پارکینگ شما رها کرده است و …

همه ی این موارد از عادت های وراثتی شما گرفته تا عوامل بیرونی و غیر قابل پیش بینی، از عوامل موثر در مود (Mood) صبحگاهی هستند.

منظورمان از موود صبحگاهی، وضعیت احساسی و درونی ما درست قبل از شروع کارمان در ابتدای روز است، درست وقتی که میگید ‘امروز حسش نیست…’ یا ‘انگار امروز روزِ منه’ برخی از شما ممکن است کار اصلی تان را از ساعت 10 صبح یا حتی 2 بعد از ظهر آغاز کنید و از اینرو موود صبحگاهی شما بازه ی طولانی تری را شامل می شود.

ولی چرا عادات صبحگاهی اینچنین مهم است؟

چون تاثیر شگرفی بر موود صبحگاهی تان دارد. دلیل آن هم این است که حالت روانی و ذهنی ما در ابتدای صبح کیفیت تمام روزمان را تا لحظه ی خواب رقم میزند. اگر روزمان را با پریشانی، خشم، حالت های تدافعی و در کل رویکردهای منفی آغاز کنیم کل روزمان را خراب کرده ایم.

مهمتر اینکه اگر در کنترل این حالت روانی کوتاهی کنیم نه تنها روزها که ممکن است هفته ها یا ماه های دیگر را نیز به اوقات زجر آوری برای خود و دیگران تبدیل کنیم و کارآیی مان دچار آسیب های جدی شود.

فقط چیز هایی را دریافت می کنید، که انتظار دریافتش را دارید.

جان فیلیپ هلند

در واقع با کنترل کردن موود صبحگاهی مان می توانیم خوبی بزرگی را در حق خودمان بجا بیاوریم. پس بیایید بیاموزیم که چگونه صبحگاهمان را فوق العاده کنیم…

در این مقاله میخواهیم 5 عادات صبحگاهی افراد موفق دنیا را با هم دیگر بررسی کنیم :

تمرین سکوت در ابتدای روز معجزه میکندسکوت یکی از بزرگترین تمرین های صبحگاهی است. شاید معنا و مفهوم این سکوت نزدیکی زیادی با مراقبه و مدیتیشن داشته باشد. نماز صبحگاهی نیز شکل دیگری از این سکوت است.

بهتر است این سکوت با سخن نگفتن اشتباه نگیریم. ما در سکوت، مراقبه یا عبادت صبحگاهی می کوشیم که تعادل خود را بیابیم و این سکوت رابطی بین ما و خودمان و یا ما با پروردگار است. اگر به عادت های بیشتر افراد نگاه کنید، می بینید که صبحشان را روشن کردن تلویزیون، خیره شدن به تلفن همراه و یا به تاخیر انداختن کارها شروع می کنند.

برای بسیاری حتی نماز صبح نیز مانند انجام وظیفه ای سنگین است و بدون توجه به آن مبادرت می ورزند. هدف از این تمرین توجه به خود و نوعی سپاسگزاری از وضعیتی است که در آن قرار داریم.

این سکوت ما را متوجه ارزشمند بودن مان می کند و باعث میشود روحیه ی شکرگذاری و تحمل را در خود تقویت کنیم. جو ویتالی، یکی از سخنران های فیلم راز میگوید «در ابتدای روز، صبح، پس از بیدار شدن از خواب آنقدر عمیق از داشته هایم در زندگی شکرگزاری میکنم که گاهی اشک از چشمانم سرازیر میشود. این چنین با روحیه خیلی خوبی کل روز را به اتمام میرسانم.»

از عبارات تاکیدی حتما باید استفاده کنید

این عبارات ابزارهای قدرتمند ذهن ما هستند. این عبارات هستند که به ما گوشزد می کنند چه توانایی هایی داریم. عبارات تاکیدی مثبت در نگاه اول ممکن است چیزی بیشتر از جملاتی کوتاه و انگیرشی بنظر نرسند، جملاتی که در فضای مجازی به وفور در دسترس اند و حتی گاهی اوقات برای آموزش زبان های خارجی در قالب جملات کوتاه نیز بکار میروند.

ولی واقعیت این است که نیروی قدرتمندی که در پشت این جمله ها قرار دارد بسیار فراتر از تصور ماست ! عبارات تاکیدی یا خود تلقینی های مثبت (خواه بنابر توصیه ی مدرسان حوزه ی موفقیت با صدای بلند ادا شوند، خواه در ذهنمان و بصورت واگویه های ذهنی در جریان باشند) عامل بسیار مهمی در شکل گیری ادراک و خطوط فکری ما هستند.

باید بدانیم که عبارت های تاکیدی ذهنمان را شرطی می کنند و به این ترتیب بر باورهای ما اثر می گذارند.

این عبارات رابطه ی عمیقی را با ناخودآگاه ما دارند و برای نمونه کافی است برای مدتی به اتومبیل خاصی فکر کنید، چندی نمی گذرد که احساس می کنید بیشتر و بیشتر از آن نوع خاص اتومبیل در اطرافتان خودنمایی می کنند.

این مثال ساده نشان می دهد که چگونه ذهن نیمه هوشیار یا ناخودآگاه ما به جمع آوری تمامی اطلاعاتی که به آن فکر می کنیم می پردازد. قطعا این اتومبیل ها پیش تر از اینها نیز در اطرافمان بوده اند ولی تفاوت اینجاست که اکنون ذهن نیمه هوشیار یا ناخودآگاه ما بر آن متمرکز شده است.

پس از همین امروز دفترچه ای زیبا و نفیس را برای این گونه جملات و تلقینات مثبت در نظر بگیرید و همواره بدنبال ثبت جملاتی باشید که بیشترین انرژی را از آنها دریافت می کنید؛ آنها را بنویسید و هر روز صبح قبل از شروع کارهایتان چند دور آنها را بخوانید (ترجیحا با صدای بلند!)

قدرت تصویر سازی ذهنی را فراموش نکنید

فِلانی پرِ مورد قدرت این تصویر سازی های ذهنی می نویسد :

شاید مهارت تصویر سازی ذهنی یکی از اساسی ترین مهارت ها

برای ممکن کردن چیزهایی است که غیر ممکن بنظر می رسند.

می دانید که ذهن ما با تصاویر ارتباط تنگاتنگی بر قرار می کند، تصویر سازی را بر طبق اهداف و آرزوهای بلند مدت خود آغاز کنید و پس از مدتی شروع کنید که حس های دیگری را نیز به این تصویر سازی ها اضافه کنید، اگر آروز دارید خانه ی چوبی و مجللی را در آینده بدست آورید، باید تا جایی پیش بروید که بوی چمن های محوطه و چوب های دیوار را نیز در ذهن تان مجسم کنید.

در مورد عادت تصویرسازی های ذهنی، باید جزییات را دخیل کنید.

سعی کنید خیلی دقیق و با جزییات تصاویر را مشاهده کنید. ضمیرناخودآگاه زمان و انرژی که صرف ساختن یک تصویر زیبا با جزییات کردید را دست کم نمیگیرید و آنرا حفظ میکند.

حتما ورزش کنید

با عادات صبحگاهی موفق ترین افراد آشنا شوید

ورزش کردن حتی به مدت 10 دقیقه در ابتدای روز آنچنان توصیه شده است که شاید صحبت کردن از آن تکراری و خسته کننده بنظر برسد. اگر فواید ورزش صبحگاهی را می دانید و ورزش می کنید باید به شما تبریک گفت؛

ولی… اگر این فواید را می دانید و هنوز انجامش نمی دهید، باید بدانید که ورزش کردن داروی طبیعی و مجانی است که هم توانایی تمرکزتان را بالا می برد و هم روحیه تان در کل روز چند پله از کسانی که ورزش نمی کنند بالاتر می برد.

پس حتی اگر بفکر تناسب اندام و سلامتی جسمی هم نیستید برای موفقیت در کارتان باید ورزش صبحگاهی را در اولویت قرار دهید.

تقریبا تمام افراد موفق، ورزش صبحگاهی را جزئی از برنامه روزانه شان، مخصوصا صبح ها قرار داده اند. منظور از ورزش صبحگاهی، بدنسازی یا ورزش های سخت نیست؛ یک فعالیت جسمانی مثل پیاده روی هم ورزش به حساب می آید و گردش خون تان را بالا میبرد.

مطالعه کردن باید از بــــایـــدهایتان باشید

مطالعه کردن در ابتدای صبح از آن جهت بسیار موثر است که ذهن تان را با مطالب مفید پر می کند؛ بهتر است این توصیه را جدی بگیرید و به مطالعه روی بیاورید.

برای اینکار حداقل 15 دقیقه در ابتدای صبح را به ذهن تان اختصاص دهید و فراموش نکنید که مطالعه غذای ذهنی شما را فراهم می کند. تصمیم بگیرید که چه الگوهایی و چه روشی از زندگی را بیشتر از همه می پسندید، افرادی را که ستایش می کنید شناسایی کنید و سپس به خواندن کتاب هایی که آنها خود نوشته اند یا دیگران در مورد زندگی آنها نوشته اند بپردازید.

هر صبح 10 تا 15 صفحه را با تمرکز کامل مطالعه کنید.

این کتاب ها نه تنها باعث افزایش انگیزه ی شما می شوند بلکه درس های بزرگی از زندگی را نیز برای شما آشکار می کنند و اینها همه موجبات افزایش خردورزی و آگاهی را فراهم می آورند.

نکته ی مهم دیگری که پس از مطالعه بسیار مفید است یادداشت برداری است، در این مرحله باید برداشت های خود را از آنچه مطالعه کرده اید بطور مختصر بر روی کاغذ بیاورید. این کار باعث می شود درک عمیق تری از مطالعات خود داشته باشید و بتوانید معلومات خود را در زندگی روزمره تا حد امکان پیاده کنید.

منبع: ویرگول

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها