طرح کشوری «حامیم» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود


طرح کشوری «حامیم» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

آیت الله حسینی گفت: در فضایی که امروز دشمن به جمهوری اسلامی فشار وارد می کند و سعی بر تحلیل تفکر اسلامی دارد، طرح « حامیم» یک اقدام ارزشمند بوده و ما باید نیروهای شایسته را تحت آموزش قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» در نشست هماهنگی اجرای طرح کشوری حامیم، اظهار کرد: رویکرد نظام جمهوری اسلامی سازماندهی و توانمندسازی نیروهای انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: دانشگاهی که در درون جمهوری اسلامی ایران است خط مشی آن و جریان آن باید به شکلی مدیریت شود که محل تولید نیروهای ولایی، انقلابی و مذهبی باشد.

وی با اشاره به اینکه معضلات موجود در دانشگاه های ما باید بررسی شوند، افزود: دانشگاه محل رشد و تعالی اخلاقی، معنوی و علمی انسان است و باید شان و منزلت آن حفظ شود.

آیت الله حسینی تاکید کرد: این طرح قابل تحسین است و از همه مسئولان می خواهیم از این طرح حمایت کنند تا انسان هایی با تفکر انقلابی و توانمند در جامعه پرورش یابند.

***رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست گفت: در این دولت که با شعار احیای شعائر اسلامی و اسلامی کردن دانشگاه ها آغاز به کار کرده، انتظار همه ما این است که از قشر مومن و مسلمان دانشگاه حمایت کنیم و دانشگاه را که یکی از رسالت های آن رسالت فرهنگی است، به سمتی ببریم که جوانان مومن، متدین و متعد تحویل جامعه دهیم.

محمد غلام نژاد ادامه داد: در همین راستا در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با برگزاری همایش های گسترده ای چون طرح ضیافت، کارگاه های جهاد تبیین، اردوهای فرهنگی و جهادی بر آن بودیم تا در این راه گام برداریم.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه های ما در حوزه فرهنگ است و علیرغم مسائل و مشکلات زیادی که داریم مسائل فرهنگی از اولویت های ما می باشد.

***مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و دبیر این طرح هم گفت: طرح کشوری «حامیم» با هدف جذب نیروهایی از میان نخبگان دانشگاهی به ویژه دانشجویان فعال و انقلابی از تاریخ ۲۲ مردادماه به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود داستار تصریح کرد: در این هفته یک دوره آموزشی و مهارت افزایی بر مبنای تمدن سازی اسلام و انقلاب است که در این دوره کارگاه هایی نیز در راستای جریان شناسی فکری، جهاد تبیین، فن بیان و …نیز برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

دبیر طرح حامیم اظهار کرد: در این دوره آموزشی دانشجویان در جریان دستاوردهای انقلاب قرار خواهند گرفت تا عظمت راه طی شده را ببینند، چشم اندازه هایی را که برای آینده داریم را درک کنند و نسبت به آنها متعهد باشند و احساس مسئولیت نموده و در عرصه های مختلف برای حمایت از آزمان های انقلاب ایفای نقش کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از دفاتر مقام معظم رهبری در راستای مدیریت این طرح، گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این طرح همواره پیشگام بوده و حمایت های لازم در راستای اجرای طرح را با دفتر نهام مقام معظم رهبری در دانشگاه داشته که امید است بتوانیم با اجرای این طرح گام های بلندی در راستای اهداف عالیه نظام و انقلاب برداریم.

گفتنی است، طرح «حامیم» قرار است از ۲۲ مرداد به مدت یک هفته به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یاسوج در استان برگزار شود.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...