امامی که مجالس محرم مسجد را پایگاه تبیین روستا کرده است


حجت‌الاسلام قاسمی علاوه بر برگزاری همراه با شور و شعور عزاداری‌های محرم در روستای تازه‌کند چالدران، به تبیین درس‌های نهضت حسینی برای ساخت جامعه مهدوی در این مجالس اهتمام ویژه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، اهتمام امامان محله و روستا از عوامل مهم در برگزاری عزاداری های حسینی و گسترش فرهنگ عاشورا در نقاط مختلف هستند چنان که همین عزم و اهتمام آنها اجازه نداد در شرایط محدودیت های کرونایی، مجالس حسینی به انزوا و حاشیه برود و عزاداری های حضرت سیدالشهداء(ع) با شور و همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

حجت الاسلام «محمد قاسمی»، امام روستای تازه‌کند از توابع شهرستان چالدران ازجمله ائمه جماعاتی است که در زمینه گرامیداشت نهضت عاشورای حسینی و برگزاری مجالس عزاداری فعالیت های متعددی دارد.

امامی که مجالس محرم مسجد را پایگاه تبیین روستا کرده است

وی در این باره بیان کرد: به منظور برگزاری پرشور مجالس عزای سیدالشهداء(ع)، ویزه برنامه خواهران هر روز از ساعت 15 و 30 دقیقه آغاز می شود و با بخش های قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی با موضوع نهضت حسینی تا جامعه مهدوی ادامه می یابد. گهواره نمادین حضرت علی اصغر(ع) نیز در مقابل دسته عزاداری همراه با علامت حمل می شود.

این امام روستا با بیان اینکه در این جلسات 10 درس نهضت حسینی و کاربرد آنها برای ساخت جامعه مهدوی، تبیین و مرور می شود، گفت: وفای به عهد، قلب سلیم، یقین، هدایت، توکل، حُسن عاقبت، عدم تسلط شیطان، ذکر خدا، تسلیم و صراط مستقیم 10 درس مهدوی است که در جلسات محرمی برای خواهران تبیین می شود.

امامی که مجالس محرم مسجد را پایگاه تبیین روستا کرده است

حجت الاسلام قاسمی اضافه کرد: جلسه عزاداری برادران از نماز مغرب و عشاء آغاز شده و تا ساعت 23 و 30 دقیقه ادامه دارد؛ در ابتدای این جلسه نماز جماعت اقامه و پس از آن زیارت عاشورا اقامه می شود، پس از سخنرانی در ادامه برنامه، دسته‌روی خیابانی انجام می شود.

امامی که مجالس محرم مسجد را پایگاه تبیین روستا کرده است

وی با اشاره به فعالیت حسینیه سیدالشهداء(ع) در جوار حضرت ابوالفضل(ع) روستا تازه‌کند، بیان کرد: برای خواهران روستایی هیئت رهروان حضرت زهرا(س) را تشکیل داده این که هر هفته روزهای یکشنبه سخنرانی و زیارت عاشورا با محور سبک زندگی اسلامی را برگزار می کند؛ هیئت هفتگی برادران نیز روزهای جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء با محور مقتل‌خوانی لهوف برگزار می شود.

امامی که مجالس محرم مسجد را پایگاه تبیین روستا کرده است

امام روستای تازه‌کند درباره فعالیت های مومنانه اهالی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در دهه محرم، خاطرنشان کرد: از قدیم الایام رسم بر این بوده که نذورات اهالی روستا جمع آوری و در روز تاسوعا و عاشورا قربانی به هیئت اعطا می شود؛ از محل همین نذورات و قربانی ها اطعام اهالی روستا که حدود 500 نفر هستند انجام می شود. علاوه بر این، کمک های مومنانه به محرومان صورت می گیرد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت