مسجد سیدالشهدا(ع)؛ پایگاه فرهنگی و اجتماعی منطقه 22 تهران


مسجد سیدالشهدا(ع)؛ پایگاه فرهنگی و اجتماعی منطقه  22 تهران

مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) از بزرگترین مساجد منطقه ۲۲ تهران است و به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در این منطقه به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) یکی از بزرگترین مساجد غرب شهر تهران است. جانمایی، ساخت و ساز مسجد سیدالشهدا(ع) از سال های گذشته با کمک و همراهی شهروندان، ائمه جماعات و شورایاری های منطقه22 انجام شده است.

مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) یکی از بزرگترین مساجد منطقه ۲۲ واقع در شهرک امید دژبان (ناحیه ۴) است. زیربنای مسجد ۷۰۰ مترمربع و دارای کاربری هایی چون شبستان، وضوخانه و… و شامل ۲ طبقه و یک طبقه زیرزمین است. این مسجد یکی از مهم ترین پایگاه های فرهنگی و اجتماعی در منطقه به شمار می آید.

مسجد سیدالشهدا(ع)؛ پایگاه فرهنگی و اجتماعی منطقه  22 تهران

این مسجد یکی از مساجد فعال در منطقه غرب است که در اوج دوران کرونا به همت فعالان خود خدمات گسترده ای انجام داده و به عنوان قرارگاه سلامت مسجدمحور در بحث مبارزه با بیماری کرونا شناخته می شود.

مسجد سیدالشهدا(ع)؛ پایگاه فرهنگی و اجتماعی منطقه  22 تهران

ضدعفونی کردن معابر، پمب بنزین ها، خیابان توزیع غذای حضرتی برای بیماران کرونایی، تهیه آبمیوه و تولید ماسک، توزیع بیش از ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده میان اهالی محله بخشی از فعالیت های این مسجد در این دوران بوده است.

مسجد سیدالشهدا(ع)؛ پایگاه فرهنگی و اجتماعی منطقه  22 تهران

پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک رسانی به نیازمندان مومن، ستادی در مسجد متشکل از فعالین مسجد برای جمع آوری اطلاعاتی از محرومین و کسانی که به دلیل بیماری کرونا کسب و کارشان را از دست دادند، تشکیل شد و تهیه بسته های ارزاق برای نیازمندان و محرومین شناسایی شده در دستور کار قرار گرفت.

مسجد سیدالشهدا(ع) در عزاداری دهه اول ماه محرم سال گذشته، ۱۲هزار پرس اطعام حسینی را با رعایت پروتکل های بهداشتی میان خانواده های بی بضاعت توزیع کرد.

برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، قرائت دعای توسل و ندبه، برگزاری برنامه های مذهبی در مناسبت ها و برپایی یادواره شهدا از جمله برنامه های این کانون مسجدی در طول سال است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته برای پنجشنبه اموات