مغایرت در معدل اعلامی موجب لغو قبولی کنکور می شود


مغایرت در معدل اعلامی موجب لغو قبولی کنکور می شود

رییس سازمان سنجش گفت: مغایرت در معدل اعلامی به لغو قبولی در‌ آزمون سراسری منجر می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، عبدالرسول پورعباس افزود: داوطلبان باید نسبت به بررسی معدل درج شده در مدارک تحصیلی اقدام و عدد دقیق معدل خود را هنگام انتخاب رشته درج کنند، البته انتخاب رشته داوطلبان نیز تا پایان زمان مشخص شده ، قابل ویرایش خواهد بود.

وی اضافه کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته ، روز جمعه ۱۴ مرداد ماه منتشر شده است و زمان انتخاب رشته داوطلبان از ساعات پایانی روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه تا روز شنبه ۲۲ مرداد ماه خواهد بود ؛ ضمن اینکه سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی نیز از روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه فعال شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: داوطلبان باید شخصاً نسبت به ورود اطلاعات رشته‌های مورد نظر اقدام کنند و توصیه می‌شود این اقدام را به فرد دیگر یا متصدیان کافی نت‌ها واگذار نکنند ؛ زیرا مسؤولیت انتخاب رشته منحصراً بر عهده داوطلبان است و امکان جبران اشتباه انتخاب رشته در آزمون سال جاری ، فراهم نیست.

رییس سازمان سنجش با اشاره به سؤالات داوطلبان درباره مشاوره انتخاب رشته گفت: داوطلبان دقت کنند که هیچ مشاوره تضمینی در این زمینه وجود ندارد و همه انتخاب رشته‌ها بر اساس احتمال است؛ زیرا انتخاب دیگر داوطلبان مشخص نیست . در این زمینه ، سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور با هزینه کمتر از ۲۰ هزار تومان طراحی شده و در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

همچنین در این سامانه، گروه‌های آزمایشی، سهمیه‌ها، درصد و رتبه داوطلب، فهرستی از رشته و دانشگاه‌های دارای پذیرش در نوبت روزانه، شبانه، دولتی، آزاد ، غیرانتفاعی، پیام‌نور، پردیس و غیرانتفاعی با آخرین داده‌های سال‌های اخیر، مدّ نظر قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر این سامانه، مدارس و مراکز مشاوره آموزش و پرورش و برخی از دانشگاه‌ها نیز با کمک سازمان سنجش، امکان مشاوره برای داوطلبان را فراهم کرده‌اند که این مشاوره‌ها نیز گران‌ قیمت نیستند. بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد نیز با کمک کارشناسان سازمان سنجش، امکان ارایه مشاوره را فراهم کرده‌اند ولی لازم است که بار دیگر تاکید کنیم هیچ مشاوره انتخاب رشته‌ای قابل تضمین نیست.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور یاد آور شد: پاسخگویی سازمان سنجش به داوطلبان به صورت غیرحضوری و از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی و تلفنی است و هیچ درخواست و سؤالی در این زمینه بدون پاسخ نخواهد ماند؛ لذا داوطلبان و والدین آنها، حتی‌الامکان از هر گونه مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند