امروز زمانی است که شیعه به ولایت اجتماعی رسیده است


امروز زمانی است که شیعه به ولایت اجتماعی رسیده است

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به ویژگی های جامعه منتظر، گفت: امروز زمانی است که شیعه به ولایت اجتماعی رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» در دهمین شب مراسم عزاداری امام حسین (ع) در مجتمع امام رضا (ع) منطقه 22 گفت: شب شهادت امام حسین (ع) و یارانش را خدمت امام زمان (عج) تسلیت عرض می کنم.

خطیب دینی افزود: در رابطه با معصوم آنچه که بر ما فرض است این است که پیوند خود را با امام معصوم (ع) حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه راه قرب الهی فقط و فقط، پیوند با امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد در کنار ولی خدا بماند باید رسالت و ماموریت ولی خدا را در عامل بداند و در راستای همان اهداف، ایشان را همراهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: ماموریت و رسالت هر کدام از امامان باهم متافوت بود، یکی صلح بود، یکی جنگ بود، یکی کار فرهنی و یکی هجرت بود و متناسب با شرایط اقتضائات زمان فرق می کرد.

خطیب دینی گفت: هنر اصحاب و یاران این است که امام زمان و حجت زمانشان چه رسالتی دارد، براساس همان رسالت گام بردارند. متناسب با حوادث روز، در زمان امام حسن مجتبی (ع) زمان صلح بود نه جنگ، برخی شرایط را درک نکردند درحالیکه در زمان امام حسین (ع) که شرایط برای جنگ فراهم بود، عده ای آمدند و گفتند که الان زمان جنگ نیست.

وی با بیان اینکه ابن عباس تحلیل خود را بر تحلیل امام حسین (ع) از شرایط زمان ترجیح داد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، در کتاب انسان 2500 ساله می فرمایند من هیچ ارادتی به ابن عباس ندارم. ابن عباس تحلیل خود را بر فهم معصوم (ع) ترجیح داد و امام را نصیحت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: در حال حاضر در زمانی که هستیم، حجت زمان امام زمان (عج) چه ماموریت و رسالتی دارند و ما بایدچه کار کنیم؟ ایشان حضور دارند اما ظهور ندارند.

خطیب دینی افزود: پرتلاش ترین کس الان وجود مقدس امام زمان (عج) است. ایشان پشت پرده غیبت پرتلاش ترین فرد است و برای زمینه سازی ظهورشان تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: ریل گذاری که انجام می دهند و شیعیان را گام به گام تا ظهور می برد، امام زمان (عج) همه اینها را به واسطه نواب عامه شان انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: امام زمان (عج) فرموده است در حوادث و پدیده هایی که پیش می آید به کارشناسان دین مراجعه کنید، حجت من بر شما در زمان غیبت، آنها هستند. هرکس آنها را رد کند، ما را رد کرده و هر کس ما را رد کند، خدا را رد کرده است.

خطیب دینی افزود: ریل گذاری برای ظهور امام زمان (عج) متناسب با شرایط انجام می شد، در دوره ای ریل گذاری براساس جمع آوری احادیث و روایات بود، بزرگان شیعه امثال شیخ بهایی و علامه مجلسی در برهه ای به دربار پادشاهان رفتند تا از میزان ظلم و جور حاکمان بکاهند.

وی با بیان اینکه باید رسالت و ماموریت امام زمان (عج) را بشناسیم و براساس آن اهداف ایشان را همراهی کنیم، گفت: رسالت امام زمان (عج) در عصر حاضر، زمینه سازی برای ظهور است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: الان در آخرین مرحله قبل از ظهور هستیم که شیعه به ولایت اجتماعی رسیده و پرچم بلند کرده است در عالم اما اینکه چقدر تا زمان ظهور طول می کشد، مشخص نیست.

خطیب دینی خاطرنشان کرد: تاکنون ولایت فردی در میان شیعیان وجود داشته است اما ولایت اجتماعی نداشتیم و حکومت با کفار بود که با همه چیز دین مقابله می کردند و امروز زمانی است که شیعه به ولایت اجتماعی رسیده است.

وی تصریح کرد: مهم ترین هنر امام (ره) این بود که ولایت اجتماعی یعنی ولی شیطان را کنار زد و ولی الله را به عنوان نایب امام زمان (عج) بر مسند نشاند یعنی صالح ترین، پاک ترین، شجاع ترین و فقیه ترین و دین شناس ترین فرد که اعتقاد داریم در زمان خودش امام خمینی (ره) بود و امروز نایب خلف ایشان است و ما به عنوان نایب عام امام زمان (عج) به ایشان اعتقاد داریم. این مرحله آخر است و پس از آن امام زمان (عج) ظهور می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: امام زمان (عج) برای ایجاد حکومت در جهان می آید و یار می خواهد و فقط به سینه زن نمره نمی دهد بلکه به حاج قاسم نمره می دهد که هم اهل اشک است هم اهل سینه زدن و تهجد است و هم مرد میدان است و در راستای زمینه سازی و ماموریت امام زمان (عج) کار می کند و محور مقاومت را ایجاد می کند.

خطیب دینی ادامه داد: امام زمان (عج) مدیران متخصص و متعهد، سربازان افسران کارآزموده می خواهد و شیعه باید حکومتی تشکیل دهد که در آن افسران و سربازان کارآزموده تربیت شود، ولی خدا محور شود و مردم ولایت مداری را تمرین کنند و تسلیم بودن و وفاداری را تمرین کنند. تا وقتی امام زمان (عج) آمد، آن حوادثی که در دوران 11 امام (ع) رخ داد، تکرار نشود.

وی افزود: مدیر و سرباز برای امام زمان (عج) تربیت کنیم. در روایات صحیح السند از امام صادق (ع) داریم که این پرچمی که از ایران بلند شده، به دست کسی نمی دهند الا به صاحبش. در این تشکیل حکومت برخی پوک در می آیند، اختلاس می کنند و مشکل ایجاد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: باید حکومت تشکیل دهیم و افسران و سربازان و مدیران صالح و متخصص و متعهد تربیت کنیم و در این میان هم ممکن است که تعدادی هم مدیر مساله دار و مشکل دار وجود داشته باشد.

خطیب دینی با بیان اینکه امام خمینی (ره) وقتی انقلاب را آغاز کرد می دانست دارد چکار می کند، افزود: ایشان به عنوان نایب عام امام زمان (عج) ریل گذاری انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: امام خطاب به عسگراولادی فرمودند: ایران و پرچم اهل بیت، کشورهای اسلامی را از ذلت بیرون بیاوریم و جهان که بر طبل کفر می کوبد به سمت عدالت ببریم؛ یعنی ایران و پرچم اهل بیت، بیداری اسلامی، معنویت خواهی جهانی و در گام بعدی ظهور امام زمان (عج) را در پیش داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی تاکید کرد: هیچ کشوری در طول تاریخ به اندازه ای که علیه کشور ما رخ داده جنگ نظامی، فرهنگی، و انواع جنگ ها. هیچ کشوری اندازه ملت ایران مقاومت نداشته است. از اول انقلاب تا کنون انواع جنگ ها و فتنه هایی که رخ داده و مردم ایران به برکت اشک ها و عزاداری هایی که سال ها برای امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) توانسته اند از این فتنه ها عبور کنند و پرچم اهل بیت (ع) در کشور برافراشته شده است و به دست امام زمان (عج) خواهند سپرد.

خطیب دینی تصریح کرد: هنر ماندن تا پایان کار است، مهم در فتنه ها و شبهه ها درنغلتیدن و ایستادن است.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط