استاد برجسته پاکستانی: واقعه کربلا سبک زندگی «حسین وار» را مشخص کرد


استاد برجسته پاکستانی: واقعه کربلا سبک زندگی «حسین وار» را مشخص کرد

یک روزنامه پاکستانی به نقل از یک استاد برجسته این کشور نوشت: واقعه کربلا با خون اهل بیت(ع) نوشته شد و سبک زندگی معروف به «خط و راه حسینی» را مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، روزنامه نیمه رسمی «پاکستان آبزرور» به نقل از دکتر «یوسف خوشک» رئیس آکادمی هنر و ادبیات در شهر اسلام آباد نوشت: مجلس عزاداری سالانه به مناسبت واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) برگزار می شود. واقعه کربلا داستان امام حسین(ع) و اهل بیت نبوت(ص) و صداقت و شجاعت و ایثار و جانفشانی شان است.

دکتر خوشک افزود: داستان کربلا با خون پاک اهل بیت(ع) نوشته شده است. اهل بیت(ع) از هرگونه علاقه و منفعت طلبی و طمع دنیوی کاملا بی بهره اند. به همین دلیل است که هر لحظه بر درخشش خاندان پیامبر(ص) افزوده می شود.

این روزنامه نوشت: واقعه کربلا مرزی محونشدنی بین حق و باطل و مظلوم و ظالم ترسیم کرد. همچنین دین اسلام را از سویی تقویت کرد و از سوی دیگر سبک زندگی معروف به خط حسینی را مشخص کرد.

هزاران نفر از شیعیان در شهرهای مختلف پاکستان از جمله کراچی، کویته، لاهور و پیشاور و بلتستان با برگزاری مراسم «اسد عاشورا» در رثای شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یارانش عزاداری کردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول