رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد مهمان امام هشتم می‌شود


رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد مهمان امام هشتم می‌شود

مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از برپایی آخرین منطقه نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد «محرابیان» ویژه مربیان مساجد در مشهد مقدس خبر داد.

رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد مهمان امام هشتم می‌شود

به گزارش ایران اکونومیست از حوزه هنری، سیدمصطفی موتورچی مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد با اعلام این خبر گفت: نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد «محرابیان» ویژه مربیان مساجد در هشت منطقه از کشور بر اساس تعداد مربیان در هر استان، مسافت و شاخص های دیگر برنامه ریزی شد.

وی افزود: دوره های مذکور تا کنون در هفت منطقه برگزار شده است که منطقه هشتم آن در مشهد مقدس ۲۴ تا ۲۷ مردادماه برگزار می‌شود و به این ترتیب نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد«محرابیان» ویژه مربیان مساجد به کار خود پایان خواهد داد.

موتورچی ادامه داد: سلسله رویدادهای آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ویژه مربیان مساجد با عنوان محرابیان کار خود را در منطقه یک در جوار حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم برگزار شد و روزهای آتی در مشهد مقدس و در محضر امام هشتم، هشتمین و آخرین منطقه آن برگزار خواهد شد.

رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد مهمان امام هشتم می‌شود

آغاز جشنواره‌های نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌های ۱ و ۲

موتورچی در مورد تعداد محدود مربیان مساجد در نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد(محرابیان) گفت: تعداد محدود مربیان در تحلیل و بررسی ما از وضعیت سطح کیفی تئاتر بچه‌های مسجد هر استان کمک بسیاری می‌کرد از این رو در انتخاب مربیان برای شرکت در این دوره‌ها با دقت بیشتری عمل کردیم.

مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد ادامه داد: نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد «محرابیان» در هر منطقه به صورت فشرده سه روزه برگزار شد. اساتید این رویداد هم به منظور عدالت آموزشی در سراسر کشور و یکسانی و یکدستی روند آموزشی به صورت ثابت به عهده سیدحسین فدایی حسین و محمدرضا آزاد که از آغازگزان و پیشکسوتان تئاتر بچه‌های مسجد در کشور هستند گذاشته شد.

وی افزود: بلافاصله با پایان برپایی دوره آموزشی منطقه هشتم، از روز ۲۹ تا ۳۱ مرداد کارگاه های تخصصی نویسندگان برگزیده جشنواره‌های نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌های ۱ و ۲ را برگزار خواهیم کرد. در این کارگاه ها آموزش های تخصصی نمایشنامه نویسی با رویکرد تئاتر بچه های مسجد مرور می‌شود.

موتورچی ادامه داد: با پایان کارگاه های آموزشی نمایشنامه نویسی برای برگزیدگان جشنواره گلدسته‌ها، فراخوان سومین جشنواره نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها منتشر می‌شود.

رویداد آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد مهمان امام هشتم می‌شود

اعزام هنرمندان به عراق برایراهپیمایی اربعین

عزام هنرمندان تئاتر به عراق برای حضور در پیاده روی اربعین و اجرای آثار نمایشی باعنوان «روایت راهیان»، از دیگر برنامه های دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد است

مسئول دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه به دیگر فعالیت‌های این دفتر اشاره کرد و گفت: اعزام هنرمندان تئاتر به عراق برای حضور در پیاده روی اربعین و اجرای آثار نمایشی باعنوان «روایت راهیان»، سلسله آموزش‌های تخصصی در شش ماهه دوم سال جاری با برپایی در هشت منطقه و برپایی سلسله رویدادهای تولیدی در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ از دیگر برنامه های دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد است.

موتورچی در پایان گفت: تمامی رویدادهای آموزشی ما در محدوده تئاتر بچه‌های مسجد به انتشار فراخوان سلسله رویداد تولیدی آن ختم می‌شود تا در مساجد سراسر کشور اجراهای تئاتر داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در