آغاز عرضه سورن پلاس جدید به همراه مالتی مدیا


آغاز عرضه سورن پلاس جدید به همراه مالتی مدیا

شرکت ایران‌خودرو تیپ جدیدی از سورن پلاس را با کد کلاس متفاوت جایگزین سورن پلاس فعلی کرده است. طبق بخشنامه اعلام‌شده، حواله داران سورن پلاس در صورت تمایل می‌توانند خودروی قابل تحویل خود را با پرداخت ۶ میلیون تومان وجه بیشتر نسبت به قیمت پایه، مجهز...

شرکت ایران‌خودرو تیپ جدیدی از سورن پلاس را با کد کلاس متفاوت جایگزین سورن پلاس فعلی کرده است. طبق بخشنامه اعلام‌شده، حواله داران سورن پلاس در صورت تمایل می‌توانند خودروی قابل تحویل خود را با پرداخت ۶ میلیون تومان وجه بیشتر نسبت به قیمت پایه، مجهز به مالتی مدیا تحویل بگیرند.

آغاز عرضه سورن پلاس جدید به همراه مالتی مدیا

حدود دو سال است که خودروی سورن پلاس به‌عنوان نسخه فیس‌لیفت شده سورن ELX روانه بازار شده و اخیراً نیز با حذف کامل سمند از خط تولید، این خودرو به‌عنوان جایگزین سمند معرفی شده است. سورن که از سال ۱۳۸۵ بر روی خط تولید قرار دارد، از همان ابتدای تولید قرار بود تا به‌عنوان نمونه پیشرفته‌تر سمند جایگزین آن شود، امری که تحقق آن تا به امروز به تعویق افتاده است.

پس از عرضه موفق سورن پلاس و استقبال خوب مشتریان از این خودرو، ایران‌خودرو قصد دارد تا تیپ‌های جدیدی از این خودرو را روانه بازار کند. در اولین گام نسخه جدید این محصول مجهز به مانیتور شده و به‌جای سیستم پخش صوتی از نمایشگر چندرسانه‌ای بهره می‌برد.

این تیپ جدید در دو کد کلاس تعریف شده که کد کلاس ۵۷۵۲۲ مجهز به مانیتور و دوربین دید عقب می‌باشد اما پاور ویندوز آن حذف شده است و کد کلاس ۵۷۵۲۳ مجهز به مانیتور است اما دوربین دید عقب ندارد ولی به‌جای آن پاور ویندوز بر روی آن نصب می‌باشد. تیپ فعلی و قدیمی سورن پلاس نیز با کد کلاس ۵۷۵۱۹ مجهز به یک سیستم پخش صوتی بوده و امکان پاور ویندوز و آنتی ترپ بر روی آن فعال می‌باشد.

طبق تصاویر منتشر شده از تیپ جدید سورن پلاس، با تغییر سیستم پخش، پنل تهویه اتوماتیک نیز تغییر کرده و مشابه پژو پارس شده است. بنابر مشخصات اعلام‌شده نمایشگر در دفترچه راهنمای محصول، قابلیت میرور لینک (نمایش تصویر تلفن همراه بر روی نمایشگر) بر روی آن فعال بوده و همچنین مجهز به مسیریابی و برقراری تماس تلفنی نیز می‌باشد؛ اما برخلاف مانیتور خودروهای تارا و پژو ۲۰۷، متأسفانه ویژگی اندروید اتو و اپل کار پلی بر روی این مالتی مدیا وجود ندارد.

آغاز عرضه سورن پلاس جدید به همراه مالتی مدیا

علاوه بر نسخه مانیتور دار سورن پلاس، به‌زودی تیپ جدید دیگری از این خودرو با تغییر مشخصات فنی بر روی خط تولید قرار خواهد گرفت. این نسخه با موتور جدید EF7+ و گیربکس شش دنده مشابه رانا پلاس سقف شیشه‌ای عرضه خواهد شد. موتور ارتقاءیافته ‌ای اف سون پلاس با قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتون متر، پروژه‌ای مشابه موتور تی یو ۵ پلاس بوده که با هدف کاهش استهلاک و مصرف سوخت و ارتقای بازدهی موتور انجام شده است. همچنین نصب گیربکس شش سرعته دستی باعث شده در دورهای بالا مصرف خودرو کاهش پیدا کند. انتظار می‌رفت که علاوه بر دو تغییر فوق، سیستم فرمان خودرو از هیدرولیکی به برقی تغییر کند اما طبق تصاویر موجود از این تیپ، کماکان شاهد استفاده از جعبه فرمان هیدرولیکی در سورن پلاس هستیم.

آغاز عرضه سورن پلاس جدید به همراه مالتی مدیا
آغاز عرضه سورن پلاس جدید به همراه مالتی مدیا

در حال حاضر تولید این دو نسخه جدید از سورن پلاس قطعی شده و طبق برنامه شرکت، تولید آزمایشی آن‌ها در سایت تولیدی تبریز آغاز شده است. علاوه بر نسخه‌های گفته شده، تولید سورن پلاس تمام گازسوز و سورن پلاس توربوشارژ نیز در دستور مطالعه قرار داشته و احتمالاً تا پایان سال آینده به بازار عرضه شوند.

آغاز عرضه سورن پلاس جدید به همراه مالتی مدیا

منبع تصاویر: پیچ اینستاگرام سورن سواران – @sorencar

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم