احتمال آبگرفتگی و سیلاب برای 9 استان کشور


احتمال آبگرفتگی و سیلاب برای 9 استان کشور

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، برای ۹ استان هشدار سطح نارنجی صادر شده است و امکان آبگرفتگی و سیلاب برای این استان ها وجود دارد.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی کشور در روز سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ رشد ابرهای همرفتی همراه با تشدید فعالیت سامانه بارشی را برای دامنه و ارتفاعات مازندران و گیلان، گلستان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی و جنوب فارس، شمال و شرق خوزستان و جنوب و غرب اصفهان پیش بینی و هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

هشدار سطح نارنجی در روز چهارشنبه برای گلستان، دامنه و ارتفاعات شمال غرب سمنان، مازندران و شمال شرق تهران، غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال و غرب و نیمه جنوبی فارس، شمال شرق و شرق خوزستان اعلام شده است.

از مخاطرات پیش روی این هشدار می‌توان به جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی اشاره کرد.

سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ‌رو و دام‌ها در ارتفاعات، لایروبی و پاک‌سازی نهرها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران هشدار داد.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، وزش باد و گرد و خاک از روز سه شنبه تا انتهای هفته مناطق شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شمال شرق اصفهان، خوزستان و ایلام، خوزستان، شرق هرمزگان و جنوب شرق خراسان رضوی را دربرمی گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر