درخواست طلاق پسر تهرانی از شوگر مامی اش / در مقابل پریسا کم آوردم !


درخواست طلاق پسر تهرانی از شوگر مامی اش / در مقابل پریسا کم آوردم !

زن جوان که با پسری 10 سال کوچکتر از خودش ازدواج کرده با حضور در دادگاه خانواده درخواست طلاق را داد.

مرد جوان که 10 سال از همسرش کوچکتر است در دادگاه خانواده ادعا می کند زنش برای او مادری می کند و با هم اختلاف دارند.

آسیب های اجتماعی جزو مسائل حائز اهمیت تلقی می شوند.

در میان ده ها زوجی که در طبقه دوم دادگاه خانواده در انتظار تعیین تکلیف پرونده شان از سوی قاضی شعبه ها بودند زوجی آرام روی نیمکت داخل سالن نشسته بودند. مرد جوان با گوشی تلفن همراهش بازی می کرد و همسرش نیز زیر چشمی رفتارهای او را می دید و حرص می خورد و زیر لب غر و لند می کرد.

انگار برای مرد جوان قضیه حضور در دادگاه خیلی جدی نیست اما برای همسرش ماجرا به گونه دیگری است.

طلاق بخاطر اختلاف سن

منشی دادگاه دقایقی بعد این زوج را به داخل شعبه فرا خواند؛ خوانده سیاوش... و خواهان پریسا....

هر دو از روی نیمکت بلند شدند به داخل شعبه رفتند. قاضی پرونده مردی پنجاه و چند ساله با موهای جو گندمی و کت و شلوار راه راه در حال تورق پرونده بود و پس از ورود این زوج بدون مقدمه گفت: اگر مشکلتان فقط فاصله سنی است که از همین ابتدا راجع به آن صحبت کنیم؟

پریسا حرف قاضی را قطع کرد و گفت: جناب قاضی فاصله سنی یک مسأله است و رفتارهای همسر من مسأله ای دیگر که موجب شده تا ما تنها راه خروج از مشکلمان را حضور در این دادگاه بدانیم.

سیاوش در حالی که یک چشمش به تلفن همراهش بود و یک چشمش به همسرش، گفت: اجازه بدهید من واقعیت را بگویم. آقای قاضی من اشتباه کردم کاش یکسال پیش عقل الانم را داشتم و با پریسا ازدواج نمی کردم. من جوانی نکردم فکر می کردم پس از ازدواج می توانم با همسرم تفریح و شادی کنم. اما اشتباه کردم چون او نه همسن و سال من بود و نه می توانست حس من را درک کند.

او نیم نگاهی به پریسا کرد و ادامه داد: جناب قاضی همسرم چون 10 سال از من بزرگتر است نه دوست دارد در میهمانی های دوستانه شرکت کند و نه در شادی های مرتبط با سن و سال من و دوستانم سهیم باشد. دلش می خواهد همیشه ادای بزرگترها را در بیاورد و برای من نقش مادر را بازی کند. در حالی که من مادر دارم و دلم نمی خواهد که کسی به من امر و نهی کند. حتی زمانی که مجرد بودم هم از بزرگتری کردن مادرم در عذاب بودم و حالا دوباره یک نفر مثل مادرم می خواهد مانع شادی و لذت بردنم از زندگی شود و من هم نمی توانم این موضوع را هضم کنم و بهتر است دیگر باهم ادامه ندهیم.

دردسر اختلاف سن زن و شوهر

پریسا پاسخ داد: من برای تو مادری نکردم فقط احساس کردم که چون از تو بزرگترم و تجربه بیشتری دارم می توانم جلوی مسائلی را که می تواند در زندگی مان تأثیر منفی بگذارد، بگیرم. تو خودت خوب می دانی چرا مخالف برخی تفریح کردن ها هستم. دلیلی ندارد که ما با دوستان مجرد تو رفت و آمد کنیم. ما متأهل هستیم و آنها مجرد و این موضوع می تواند در دراز مدت برای زندگی مان مخاطره ایجاد کند...

سیاوش به یکباره حرف های پریسا را قطع کرد و گفت: می بینید جناب قاضی در همه مسائل خودش را عقل کل می داند. چه ایرادی دارد که ما در میهمانی های دوستان مجردمان شرکت کنیم؟ آنها دوستان من هستند و من نمی توانم آنها را کنار بگذارم. البته شاید همسرم به خاطر اینکه من خیلی از او جوانتر هستم دوست ندارد با هم در جمع های دوستانه حضور پیدا کنیم.

در این لحظه پریسا که قدری عصبانی شده بود، رو کرد به قاضی و گفت: کاش یکبار جلوی خانواده ام می ایستادم و اجازه نمی دادم که این شخص وارد زندگی ام شود. جناب قاضی سیاوش از بستگان دور ما بود و بارها خانواده اش از من خواستگاری کرده بودند و من به خاطر فاصله سنی مان پاسخ منفی داده بودم. اما آنها دست بردار نبودند و همین موضوع باعث شد تا خانواده ام به من فشار بیاورند که تن به ازدواج با او بدهم. مدت زیادی مقاومت کردم تا اینکه شنیدم سیاوش به خانواده اش گفته که اگر با پریسا ازدواج نکنم، خودکشی خواهم کرد و من از ترس اینکه بلایی سرش بیاید قبول کردم. اما نمی دانستم که سیاوش یکسال بعد موضوع بزرگ تر بودنم را مثل چماق برسرم می کوبد و خجالت زده ام می کند.

سیاوش پاسخ داد: شاید من هم اشتباه کردم که در انتخاب تو عجولانه تصمیم گرفتم. من سن و سالی ندارم و همه دوستانم مجرد هستند و براحتی تفریح می کنند اما من خودم را در محدوده ای انداخته ام که نه راه پس دارم و نه راه پیش! البته چند ماه اول زندگی مشترکمان خیلی خوب بود اما رفته رفته پریسا دیگر نه لباس مرتبی پوشید و نه آرایشی کرد و هربار با بهانه اینکه خسته ام و حوصله بچه بازی را ندارم از من فاصله گرفت تا حدی که هنوز یکسال از ازدواج مان نگذشته بود که احساس می کردم با زنی به مراتب سالخورده ازدواج کرده ام و همین موضوع بسیار آزارم می داد. بارها به خودم گفتم که چرا باید با چنین فردی ازدواج می کردم و...

درخواست طلاق برای رسیدن به آرامش

در این حین پریسا گفت: تو به دنبال تشکیل خانواده نبودی و هنوز هم یک بچه ای که باید زندگی ات را بی هدف با رفقای عیاشت بگذرانی. آقای قاضی لطفاً حکم طلاق ما را صادر کنید تا از دست او، حرف ها و رفتارهایش خلاص شوم. ضمناً مهریه ام را تا آخرین سکه ام می خواهم.

سیاوش که به نوعی شوکه شده بود فقط به صورت پریسا نگاه می کرد و هیچ حرفی نمی زد تا اینکه قاضی از پریسا خواست آرامش خودش را حفظ کند و پس از چند دقیقه سکوت گفت: به نظر می رسد که شما بیشتر از اینکه قصد جدایی داشته باشید قصد دارید یکدیگر را سرکوب کنید و با لجبازی های تعمدی حرف خودتان را بزنید. به نظرم شما باید به مشاوره رجوع کنید و پس از چند جلسه اگر مشکلتان حل نشد بعد تصمیم دیگری بگیریم. ضمن اینکه آقای سیاوش شما وقتی پذیرفتید که وارد یک زندگی مستقل و خانوادگی شوید باید دوستان مجرد و دوران مجردی خودتان را کنار بگذارید تا تزلزلی در زندگی متأهلی خودتان ایجاد نشود.

منبع: منیبان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...