انسان‌های فراوانی در کربلا و سوگواری امام حسین(ع) متحول شدند


 انسان‌های فراوانی در کربلا و سوگواری امام حسین(ع) متحول شدند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: امام حسین(ع) را محدود نکنیم انسان‌های فراوانی در کربلا و سوگواری امام حسین(ع) متحول شدند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی در مراسم سوگواری حضرت امام حسین(ع) که به مناسبت ماه محرم در حسینیه حق‌شناس برگزار شد، گفت: اگر کسی دین‌شناس نباشد هرچه بیشتر قدم بردارد از مقصد بیشتر فاصله می‌گیرد.

وی افزود: شیخ صدوق برخی شیعه‌ها صرفا خود را مومن می‌دانند. ایمان ده درجه دارد کسی که در درجه دهم قرار دارد نباید کسی را که در درجات پایین‌تر قرار دارد غیرمومن بداند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: اگر ایمان شما در درجه بالا قرار داشت سعی کنید با مدارا دست کسانی را که در درجات پایین‌تر قرار دارند را گرفته و بالا ببرید.

این استاد اخلاق با بیان اینکه وقتی می‌خواهید کسی را به حق دعوت کنید با محبت باشد، عنوان کرد: برای دعوت دیگران به سوی حق در ابتدا خوبی‌های آنها را مطرح کنید که تحت‌تاثیر شما قرار بگیرند شاید حق را بپذیرند.

وی با بیان اینکه خداوند همه بندگان خود را دوست دارد اگرچه اعمال گناه آنها را دوست ندارد. اظهار کرد: خداوند کار زشت بندگان را نمی‌پذیرد اما آنها دوست دارد. حضرت ابراهیم(ع) نزد فرشتگان عذاب برای قوم لوط که آن همه گناه کرده بودند شفاعت می‌کند زیرا نمی‌دانستند که حکم بلا از سوی خداوند قطعی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه در برخورد با مردم تنگ نظر نباشید، گفت: با آبروی مومنان بازی نکنید تا حدممکن آنها را جذب دین کنید. اجازه دهید همه وارد کشتی نجات اهل‌بیت(ع) شوند. امام حسین(ع) را محدود نکنیم انسان‌های فراوانی در کربلا و سوگواری امام حسین(ع) متحول شدند.

وی خاطرنشان کرد: اعمالی همچون عدالت، سخاوت، شجاعت، آبروداری و پناه دادن به مومن از جمله اعمالی هستند که اگر کافر هم انجام دهد خداوند آن را می‌پذیرد.. پیامبر اسلام(ص) سیاه و سفید، برده و ثروتمند همه را زیر یک خیمه آورد. خیمیه امام حسین(ع) جای دستگیری از گناهکاران است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال