اسرائیل از سال 2008، چهار تهاجم نظامی ویرانگر علیه غزه انجام داده است


اسرائیل از سال 2008، چهار تهاجم نظامی ویرانگر علیه غزه انجام داده است

عفو بین الملل با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۸ چهار تهاجم نظامی ویرانگر به غزه انجام داده، تجاوز اخیر به این باریکه را محکوم کرد.

سازمان عفو بین الملل ضمن محکوم کردن تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد اسرائیل از سال ۲۰۰۸، چهار تهاجم نظامی ویرانگر به نوار غزه انجام داده است و محاصره غیر قانونی این منطقه همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه الجزیره، سازمان عفو بین الملل تاکید کرد اسرائیل با اعمال یک نظام نژاد پرستانه خشن و شدید، ​ همه فلسطینی‌ها را در محدودیت و تنگنا قرار می‌دهد.

رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه گذشته عملیات نظامی را علیه نوار غزه آغاز کرد و بخش‌های مختلف این باریکه را هدف قرار داد. مقاومت اسلامی فلسطین در پاسخ کوبنده به این تجاوز آشکار بخش‌هایی از اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیستی را هدف حملات راکتی و موشکی خود قرار داد. رسانه‌های صهیونیستی ضمن اذعان به قدرت نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند طی عملیات نظامی ۳ روزه اخیر حدود ۱۱۰۰ موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

در نهایت، رژیم صهیونیستی در برابر توان بالای نظامی مقاومت اسلامی فلسطین مجبور به عقب نشینی و پذیرش آتش بس شد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که طی ۳ روز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۴۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۶۰ نفر دیگر مجروح شدند که ۱۵ نفر از شهدا کودک و ۴ نفر نیز زن هستند. رژیم صهیونیستی سعی داشته شمار تلفات و مجروحان اسرائیلی ناشی از حملات راکتی مقاومت را مخفی نگه دارد. با این حال، بیمارستان برزیلای در منطقه عسقلان فلسطین اشغالی گفته است۶۰ مجروح اسرائیلی بر اثر شلیک موشک از نوار غزه راهی بیمارستان شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل