به گزارش «اخبار خودرو»،عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: «سامانه یکپارچه فروش ضمن رفع التهاب بازار و بازگشت اعتماد به صنعت خودرو کشور در کوتاهمدت، پاسخگوی مشکلات ریشهای بازار همچون قیمت و عرضه در بلندمدت نیست.»
جواد مرزبان درخصوص تداوم شیوه قرعهکشی و ورود خودروسازان خصوصی به این عرصه اظهار کرد: «قرعهکشی شاید این توان را داشته باشد که برخی مشکلات بازار را به شکل مقطعی و البته بسیار محدود کاهش دهد.» وی در ادامه به متمرکز شدن فروش خودروسازان در سامانه یکپارچه فروش اشاره کرد و افزود: «این اقدام تنها از بخش کوچکی از التهاب موجود در بازار میکاهد و اعتماد سلبشده از جامعه را بازمیگرداند اما در بلندمدت نمیتواند پاسخگوی تمام مشکلات اساسی و ریشهای رخنهکرده در بازار همچون قیمت و عرضه باشد.» این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران رفع مشکلات بازار خودرو را در گرو این دانست که بخشهایی فراتر از خودروسازان و وزارت صمت بهعنوان مثال بانکمرکزی و وزارت امورخارجه وارد میدان شوند. مرزبان افزود: «یکی از اقداماتی که وزارت امورخارجه بهتازگی آغاز کرده، ورود به حوزه صادرات و واردات کالا بدون استفاده از دلار است که ابتدا توسط روسیه کلید خورد و باید مورد حمایت ایران قرار بگیرد.»
وی ادامه داد: «فراهم کردن زمینه واردات و صادرات قطعات، مواد اولیه و محصول نهایی با کمک ارزهای بین کشوری و بدون نیاز به تراکنش با دلار و یورو ضمن کمرنگتر کردن اثر تحریمها، 20 تا 25درصد از مشکلات صنعت خودرو میکاهد.»
سامانه یکپارچه فروش خودرو در رفع مشکلات بازار در بلندمدت بیاثر است
سامانه یکپارچه فروش ضمن رفع التهاب بازار و بازگشت اعتماد به صنعت خودرو کشور در کوتاهمدت، پاسخگوی مشکلات ریشهای بازار همچون قیمت و عرضه در بلندمدت نیست.