انتقاد بی‌سابقه سفارت روسیه در قاهره از تل‌آویو


انتقاد بی‌سابقه سفارت روسیه در قاهره از تل‌آویو

سفارت روسیه در قاهره، در انتقادی بی‌سابقه از سیاست یک بام و دوهوای تل‌آویو، ناچیز شمردن جان فلسطینی‌ها در جریان جنگ سه‌ روزه غزه را محکوم کرد.

انتقاد بی‌سابقه سفارت روسیه در قاهره از تل‌آویو

به گزارش راهبرد معاصر، در پی اختلافات مسکو و تل‌آویو به دنبال جنگ در اوکراین، سفارت روسیه در قاهره، ضمن متهم کردن رژیم صهیونیستی به داشتن استانداردهای دوگانه و ناچیز شمردن جان فلسطینی‌ها، به صورت بی‌سابقه‌ای از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد

.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، سفارت روسیه در قاهره با انتشار پیامی در صفحه تلگرام خود، با یادآوری «دروغ‌های» یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره «کشتار بوچا که از سوی نازی‌های اوکراینی صورت گرفته بود»، از درخواست‌های وی برای بمباران فلسطینی‌ها در نوار غزه انتقاد کرد.

سفارت روسیه در مصر در این پیام، اسرائیل را به داشتن استانداردها و معیارهای دوگانه متهم کرد و ضمن مقایسه تلاش‌های لاپید در آوریل گذشته برای مقصر دانستن روسیه در کشتار غیرنظامیان در بوچا که به اعلام مسکو «توسط نازی‌های اوکراینی به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیدند» و درخواست‌های او در ماه آگوست جاری برای بمباران و حمله به سرزمین فلسطینیان در نوار غزه، دوگانگی موجود در سیاست‌های تل‌آویو را محکوم کرد .

هیأت دیپلماتیک روسیه در پایان این پیام این سوال را طرح کرد: «آیا این امر بیانگر استانداردهای دوگانه و نادیده گرفتن و ناچیز شمردن کامل زندگی فلسطینی‌ها نیست؟».

‌جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، از روز جمعه (۱۴ مرداد) مناطقی را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند که این اقدام با پاسخ گروه‌های مقاومت در نوار غزه بویژه جهاد اسلامی همراه شد. در نهایت و پس از جنگی سه روزه، یکشنبه ( ۱۶ مرداد) با میانجیگری مصر، آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی برقرار شد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که در جنگ سه روزه علیه نوار غزه، ۴۵ فلسطینی شهید و ۳۶۰ نفر نیز زخمی شدند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا