روش های افزایش حجم مو


داشتن موهای سالم و زیبا رویای هر کسی می‌تواند باشد. با این حال، اگر بطور طبیعی موهای نازکی داشته باشید، از حجم موهای شما کاسته شده و این ناخوشایند است. اما نگران نباشید! زیرا راه‌های مختلفی برای افزایش حجم موها وجود دارند. این روش های افزایش حجم...

روش های افزایش حجم مو

داشتن موهای سالم و زیبا رویای هر کسی می‌تواند باشد. با این حال، اگر بطور طبیعی موهای نازکی داشته باشید، از حجم موهای شما کاسته شده و این ناخوشایند است. اما نگران نباشید! زیرا راه‌های مختلفی برای افزایش حجم موها وجود دارند. این روش های افزایش حجم مو شامل شیوه‌های طبیعی و همچنین استفاده از تکنیک‌های علمی و محصولات مرغوب و باکیفیت است. ما تحقیقات زیادی را در این زمینه انجام داده و نکات و ترفندهایی را از آرایشگران مشهور مو و مصرف‌کنندگان محصولات تقویتی مختلف جمع‌آوری کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که راه‌های زیر، واقعا جواب می‌دهند. با نکات، ترفندها، ابزارها و محصولات زیر همراه شما هستیم.

آشنایی با روش های افزایش حجم مو

اگر موهای شما بطور طبیعی فاقد حجم است، توصیه ما این است که از نکات و محصولات آرایشی زیر در کنار عادات صحیح مراقبت از مو استفاده کرده، تا ببینید که چطور بطور طبیعی رشد و حجم موهای شما در طول زمان افزایش می‌یابد.

از موس مو استفاده کنید

موس مو که گاهی فوم نیز خوانده می‌شود، یک محصول حالت‌دهنده و همه‌کاره است که بطور مشخص روی قسمت‌های حالت‌دار و موج‌دار کار کرده و وز شدن موها را از بین می‌برد. این محصول هر تار مو را به جای اینکه مانند اسپری‌های مو به هم بچسباند، می‌پوشاند. بهترین زمان برای استفاده از موس‌ها زمانی است که موهایتان بعد از حمام هنوز قدری خیس هستند. بدین ترتیب وقتی موهایتان را با سشوار خشک می‌کنید، حالتی طبیعی به موهایتان داده، ظاهری صاف و غیر چسبنده را سبب شده و حجم موها را به خوبی حفظ می‌کند. بیشتر موس‌های مرغوب، بافت سبک و البته غنی شده با مواد طبیعی و ارگانیک دارند. برای یافتن این محصولات باکیفیت می‌توانید انواع موس مو در مو تن رو را مشاهده نمایید.

از اسپری ها حجم دهنده بهره ببرید

این محصولات برای محافظت از موها و تغذیه عمیق آن‌ها طراحی و تولید شده‌اند که همه این موارد به افزایش حجم بیشتر موها و پرپشت شدن آنها منجر می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم این مورد را برای زمان‌هایی که وقت استفاده از دیگر محصولات را ندارید به کار ببرید. البته همیشه روی استفاده از این محصول متمرکز نشوید.

از شامپوی مناسب استفاده کنید

برای افزایش حجم طبیعی موها، بهترین راه این است که ابتدا شامپوی باکیفیت و مناسب موهای خود را پیدا کنید. (برای این مورد می‌توانید به انواع شامپو گلیس در مو تن رو نگاهی بیندازید.) مسئله بعدی مربوط به طریقه استفاده از شامپو است. موثرترین راه این است که شامپو را فقط روی پوست سر یا اسکالپ آن بمالید تا بدین ترتیب چربی‌های طبیعی و ضروری موهای شما از بین نرفته و از آن طرف، پوست سر به خوبی تمیز شود. البته شاید انجام این کار اندکی دشوار باشد اما می‌تواند به موهای شما کمک کند که حجیم و پرپشت بنظر برسند. علاوه‌برآن شما می‌توانید از یک شامپو حجم‌دهنده و تقویت‌کننده استفاده کنید که با موادی غنی شده‌اند که رشد موها را تحریک کرده، استحکام و همچنین ضخامت آنها را افزایش می‌دهند.

روش های افزایش حجم مو

از ماسک موهای طبیعی استفاده کنید

ماسک مو می‌تواند ساده ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای بهبود بافت کلی موهای شما باشد. استفاده منظم از ماسک موهای باکیفیت و نچرال به چند نتیجه خوب و شناخته‌شده منتج می‌شود، از جمله اینکه بطور عمیق موهای شما را آبرسانی و تغذیه می‌کند، از پیاز و فولیکول‌های مو محافظت می‌کند، رشد سالم موها را تحریک کرده و در نهایت موهای خشک و آسیب‌دیده را بهبود می‌بخشد. علاوه‌برآن یادتان باشد به هر ماسک مویی قانع نشده و به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد مغذی مانند بیوتین، کلاژن، ویتامین E و عصاره‌های ارگانیک بیشتری باشند تا حداکثر خاصیت را برای موها و پوست سر شما ارائه دهند. برای نمونه می‌توانید خرید ماسک مو بیول را در برنامه خود در نظر داشته باشید. استفاده از ماسک بعد از استفاده از شامپو در حمام از مهم ترین نکات مراقبت از مو است.

از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید

تصور می‌شود که ژل آلوئه‌ورا به تحریک رشد مو کمک کرده و در نتیجه حجم مو را بهبود می‌بخشد. در حالیکه برخی شواهد از اثرات خوب این ژل‌ها پشتیبانی می‌کند اما هنوز هیچ مدرک علمی برای این موضوع ارائه نشده است. با این حال، اگر به آلوئه‌ورا حساسیت ندارید، می‌توانید این درمان را امتحان کنید. برای نحوه استفاده هم تکنیک خاصی وجود ندارد، تنها می‌بایست ژل آلوئه‌ورا تازه و طبیعی را از آن استخراج کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست سر و موهای خود قرار داده و ماساژ دهید. همچنین می‌توانید سرم مو حاوی عصاره ژل آلوئه‌ورا را جهت استفاده از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید.

از بیگودی های گرم شده استفاده کنید

یکی از راه‌های طبیعی که مربوط به عادات نگهداری و رسیدگی به موها می‌باشد، استفاده از بیگودی یا رولر‌های مو است. شما می‌توانید از بیگودی‌هایی که قابلیت گرم شدن را دارند برای افزایش سریع حجم مو خود بهره ببرید. استفاده از غلطک‌های حرارتی برای افزایش حجم موها یکی از راه‌های ساده و دم دست بوده که بسیار در بین خانوم‌های خارجی محبوبیت دارد. برای استفاده از بیگودی‌ها، ابتدا به سادگی موهای خود را به چند بخش مساوی تقسیم کرده و با کلیپس نگه دارید. سپس یکی‌یکی این قسمت‌ها را محکم دور غلتک یا بیگودی بپیچید. علاوه‌برآن، برای القای حجم بیشترمی‌توانید از بیگودی‌های بزرگتر استفاده کنید.

با این حال، این نکته را به یاد داشته باشید که از آنجاییکه در این روش از گرما و حرارت استفاده می‌شود، نباید این کار را زود به زود انجام دهید. بنابراین استفاده از آن را محدود کرده تا به موهای خود آسیب نرسانید. همچنین بهتر است قبل از استفاده از هر نوع حالت‌دهنده حرارتی مانند همین بیگودی‌ها یا سشوار و اتوی موی، از یک محصول محافظ مو در برابر حرارت استفاده کنید تا موهای خود را از آسیب‌های غیر ضروری در امان دارید.

برای داشتن موهایی پرپشت وقت بگذارید…

روش های افزایش حجم مو

همه ما مایل به داشتن موهایی پرپشت و حجیم هستیم که اغلب می‌توان آن را با ظاهری خوب و سلامتی بدن مرتبط بدانیم. با این حال، عوامل داخلی و خارجی مختلفی می‌توانند بر سلامت موها تاثیر بگذارند. این عوامل شامل ژن، رژیم غذایی، وضعیت جسمانی، میزان استرس، رویارویی با مواد شیمیایی مضر و عادات و محصولات رسیدگی به موهاست. طبیعتا بعضی موارد دست ما نیستند اما می‌توان عادات خوبی مانند تغذیه سالم و خواب کافی را رعایت کرده و از مواردی که باعث ریزش موها می‌شوند مانند استرس، دوری کنیم. بدین ترتیب می‌توانیم برای حفظ سلامتی و حجم موهای دلخواه خود اقدامات مناسبی را انجام دهیم. یکی از این اقدامات، شناخت دقیق نوع مو و پوست خود، برای استفاده از انواع ماسک، ژل، موس و شامپوهای باکیفیت و مرغوب می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش و سلامت مو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...