راه‌اندازی نرم افزاری برای خدمات دهی به سالمندان در آینده نزدیک


راه‌اندازی نرم افزاری برای خدمات دهی به سالمندان در آینده نزدیک

مدیر پرستاری آسایشگاه کهریزک گفت: آسایشگاه یک شبکه نرم افزاری طراحی کرده است و نیاز به هر نوع مراقبتی سالمندان را دیده و از صفر تا صد خدمات به این طیف را پوشش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، آرزو ولایی مدیر امور دانشجویی و فرهنگی آسایشگاه کهریزک در نشست خبری امروز با رسانه‌ها گفت: یکی از وظایف تمام جوامع، مراقبت از سالمندان است. این مرحله دارای اهمیت است و نیازمند به تخصص لازم برای مراقبت از سالمندان، چرا که امروز کشور ما ار مسیر افزایش سالمندی قرار گرفته است.

وی افزود: ما در ایران شرکت‌هایی را داریم که خدماتی را به سالمندان ارائه می‌دهند اما اینها باید یکجا خدمت ارائه کنند.

مدیر امور دانشجویی و فرهنگی آسایشگاه کهریزک درباره علل عنده مشکلات سالمندان، ابراز کرد: عدم آشنایی با علل مراقبت سالمندی یکی از مشکلات ما در جامعه است اما ما مرکزی علمی کاربردی را در چندسالی داریم که در راستای آشنایی با مشکلات سالمندان فارغ التحصیلانی دارد.

وی اضافه کرد: قرار است یک سامانه راه اندازی شود که بتواند مراقبت های سالمندی را در آن به صورت یکجا ببنیم و این پلتفرم فقط مراقبت پرستاری و پزشکی را در نظر ندارد بلکه مواد غذایی و کمک به نیازهای روزمره سالمند را نیز در بردارد.

ولایی تاکید کرد: برای پلتفرم دبیرخانه ای در نظر گرفته ایم و ماه هاست به صورت علمی کارها انجام می شود تا بتوانیم نرم افزار را اجرا کنیم و همه افراد بتوانند بهره مند شوند. این نرم افزار فروی روی موبایل ها قابل استفاده است و ۲ تا ۳ ماه دیگر در تهران آغاز می شود و به دیگر مناطق تهران منتقل خواهد داشت.

مدیر امور دانشجویی و فرهنگی آسایشگاه کهریزک بیان کرد: نرم افزار به فکر امنیت افراد پشت درب‌های خانه ها است یعنی استفاده از دوربین‌ها، سوپروازیرها برای کمک به سالمندان است.

علیرضا معماری مدیر پرستاری آسایشگاه کهریزک نیز در این نشست، خاطرنشان کرد: تمام پژوهشگاه ها می گویند سال ۱۴۳۰ ایران سومین کشور سالمند دنیا خواهد بود. فرهنک تک فرزندی، آپارتمان نشینی و زندگی خانوادگی به صورت تک هسته ای بودن یکی از عوامل شیوع گسترش سالمندی در جامعه است؛ قطعا باید فکری به حال آن زمان کنیم چرا که خیلی از ما سالمندان ۱۴۳۰ خواهیم بود و به طور قطع دولت نیز باید به مساله سالمندان ورود کند.

مدیر پرستاری آسایشگاه کهریزک ادامه داد: آسایشگاه یک شبکه نرم افزاری درست در جامعه طراحی کرده است و نیاز به هر نوع مراقبتی از خرید منزل تا مشاوره در بیمارستان، حتی تا مراحل و تهیه لوازم مورد نیاز سالمندان و شستن و شوی سالمندان تا خدمات بالاتر و مراقبت های ۲۴ ساعته در ایم نرم افزار دیده شده است. این نرم افزار از صفر تا صد خدمات سالمندان را ارائه خواهد داد.

وی با انتقاد از رفتار برخی شرکت‌های مراقبت سالمندی، خاطرنشان کرد: برخی از شرکت های خدماتی چندین نفر را استخدام می کنند آیا به اینها نظارت می کنند؟ از طرفی هم برخی هم داریی آسیب هایی هستند و حتی سالمندان آزاری دارند اما این در حالی است که ما در این مرکز و این نرم افزار از پرستاران کارکشته استفاده می‌کنم. با این کار ما از افراد آشنا به کار استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان