آغاز فعالیت های فرهنگی و هنری در محله های هدف سنندج / مستند و کتاب محلات عرضه می شود


آغاز فعالیت های فرهنگی و هنری در محله های هدف سنندج / مستند و کتاب محلات عرضه می شود

رکنا: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از آغاز فعالیت های فرهنگی و هنری در هشت محله شهر سنندج در راستای اجرای طرح توانمندسازی فرهنگی محلات هدف خبر داد.

به گزارش رکنا از کردستان، امین مرادی در گفتگو با رسانه های جمعی استان اظهار کرد: از سال گذشته اجرای طرح توانمندسازی فرهنگی در محلات هدف در دستور کار حوزه هنری کردستان قرار گرفته و در گام نخست این طرح در دو محله ننله و نایسر انجام شد.

وی با اشاره به عملکرد موفق حوزه هنری کردستان در راستای انجام فعالیت های هنری در این دو محله در شهر سنندج، یادآور شد: در سال جاری تعداد محلات هدف در سنندج به هشت محله افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل قرار است همزمان با ادامه فعالیت های ما در ننله و نایسر، در محلات فرجه، عباس آباد، گلشن، تقتقان، شهدا و گردی گرول سنندج فعالیت های هنری انجام شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در قالب اجرایی کردن این طرح، ابتدا مهمترین ظرفیت های هر محله با استفاده از نظرات کارشناسان و افراد صاحب نظر و همچنین تحقیق میدانی شناسایی شده و سپس متناسب با وضعیت موجود فعالیت های فرهنگی و هنری دنبال می شود.

وی با اشاره به همکاری نزدیک حوزه هنری با سایر ادارات و سازمان های دولتی مسئول در این بخش، بیان کرد: نگاه حوزه هنری به فعالیت های فرهنگی و هنری در محلات بر پایه بازشناسی از هویت هر محله و ساکنان آن است.

مرادی با بیان اینکه حضور حوزه هنری انقلاب اسلامی در محلات هدف کوتاه مدت و موقت نیست، یادآور شد: ما تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی مناسب خود اهالی محل درگیر فعالیت شده و در ادامه نیز با استفاده از ظرفیت های مردمی این فعالیت های فرهنگی و هنری ادامه داشته باشد.

وی به فعالیت های پیش بینی شده برای اجرا در محلات اشاره کرد و افزود: ما در گام نخست برای هر محله هدف یک گزارش تصویری بر پایه عکس تهیه کرده و تمامی ظرفیت ها و استعدادهای محله و همچنین مشکلات و کاستی های آن در این گزارش های تصویری به نمایش درمی آید.

وی ادامه داد: در گام بعدی و همزمان با این مهم، زمینه برای شناسایی و ثبت نام از علاقمندان به تئاتر و سرود فراهم شده و ضمن برگزاری دوره های آموزشی رایگان با استفاده از ظرفیت اساتید برجسته هنر نمایش و سرود فراهم شده و این دوره آموزشی در نهایت منجر به تولید اثر و اجرای آن می شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: در گام بعدی ضمن شناسایی استعدادهای محله مستند و کتاب هر محله نیز تولید و عرضه می شود که در قالب این دو اثر بیشتر ظرفیت ها و استعدادهای محله و الگوهای موفق آن مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت خوب دفاتر تسهیلگری در راستای انجام فعالیت های هنری در محلات هدف سنندج، بیان کرد: هدف اصلی ما تلاش در راستای توزیع عادلانه ظرفیت ها و استعدادهای هنری در تمامی محلات سطح شهر بوده و به همین دلیل از تمامی ظرفیت های در اختیار در این راستا بهره مند خواهیم شد.

مرادی در پایان با اشاره به روند فعلی فعالیت های هنری در محلات هدف شهر سنندج، افزود: در حال حاضر ضمن تعیین اساتید، کار ثبت نام از علاقمندان برای گروه های تئاتر و سرود در دفاتر تسهیلگری آغاز شده و همزمان با این مهم نیز کار عقدقرارداد با هنرمندان فیلمساز و نویسنده برای تولید اثر در این دو بخش نیز آغاز شده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل