مرسدس بنز E 55 AMG واگن در اتوبان، استیشنی اسپرت و شجاع!


مرسدس بنز E 55 AMG واگن در اتوبان، استیشنی اسپرت و شجاع!

مرسدس بنز E 55 AMG واگن هنوز هم جزو دوست‌داشتنی‌ترین اعضای خانواده E کلاس W211 است. سومین نسل E کلاس در اوایل قرن ۲۱ میلادی طرفداران بسیار زیادی برای خود پیدا کرد و در تریم E 55 AMG سدان و استیشن از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری سوپرشارژرداری سود برد...

مرسدس بنز E 55 AMG واگن هنوز هم جزو دوست‌داشتنی‌ترین اعضای خانواده E کلاس W211 است. سومین نسل E کلاس در اوایل قرن ۲۱ میلادی طرفداران بسیار زیادی برای خود پیدا کرد و در تریم E 55 AMG سدان و استیشن از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری سوپرشارژرداری سود برد که قدرت ۴۶۹ اسب بخاری تولید می‌کرد. این قدرت حتی در دوران مدرن کنونی نیز رقم قابل‌توجهی محسوب می‌شود و بنابراین می‌توانید تصور کنید مرسدس بنز E 55 AMG واگن در ۱۵ سال پیش چه هیولایی بوده است.

مرسدس بنز E 55 AMG واگن در اتوبان، استیشنی اسپرت و شجاع!

البته نیازی به تصور کردن نیست زیرا AutoTopNL اخیراً با یک دستگاه E 55 واگن مدل ۲۰۰۴ سری به بخش‌های بدون محدودیت سرعت از اتوبان‌های آلمان زده است. همه‌چیز این خودرو به جز دو مورد دست‌نخورده باقی مانده که اولین آن‌ها چهره مدل ارتقا یافته E 63 بوده اما موضوع دوم بیشتر موردتوجه ما قرار می‌گیرد زیرا محدود کننده سرعت خودرو حذف شده است. مرسدس بنز سرعت E 55 AMG را روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده بود اما بدون این محدودیت، استیشن ۱۸ ساله مرسدس تا کجا می‌تواند بتازد؟

مرسدس بنز E 55 AMG واگن در اتوبان، استیشنی اسپرت و شجاع!

پیش از آنکه حدس بزنید به چند نکته درباره این مرسدس بنز E 55 AMG واگن اشاره می‌کنیم. به گزارش motor1، همکار پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بوده و در صورت وجود فضای کافی در اتوبان می‌توان انتظار پرفورمنس احساس‌برانگیزی را داشت. علیرغم کارکرد حدود ۱۰۰ هزار کیلومتری، این استیشن آلمانی قدرت حدود ۵۰۰ اسب بخاری را روی تست داینو نشان داده و از لاستیک‌های جدید میشلین پایلوت اسپرت ۵ نیز استفاده می‌کند؛ بنابراین همه‌چیز برای یک تست سرعت عالی مهیاست.

مرسدس بنز E 55 AMG واگن در اتوبان، استیشنی اسپرت و شجاع!

در اولین تست به راحتی عبور این خودرو از محدودیت سرعت اولیه را تماشا می‌کنیم اما زمانی که گیربکس دنده پنجم را انتخاب می‌کند شتاب گیری به‌طور محسوسی کند می‌شود. البته سرعت مرسدس بنز E 55 AMG واگن به‌صورت پایدار افزایش می‌یابد و در نهایت خودرو سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند. در تست بعدی راننده به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما ترافیک مانع از پیشتازی بیشتر می‌شود. نهایتاً این خودرو در تست آخر خود سرعت ۳۰۲ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند که با نگاه به جی‌پی‌اس می‌توان سرعت دقیق‌تر ۲۹۷ کیلومتر در ساعت را مشاهده کرد. رسیدن به این سرعت برای مرسدس حدود یک دقیقه زمان می‌برد. با توجه به اینکه آئودی RS6 آوانت جدید حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر در ساعتی دارد، بنابراین عملکرد این استیشن سالخورده اصلاً بد نیست. نظر شما چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟