توقف سرطان معده


توقف سرطان معده

در تحقیقات جدید، پژوهشگران با شناسایی تعدیل ‌کننده‌ های سیستم ایمنی ذاتی که آن را به واکنش وادار می کند، سعی در توقف و غلبه بر سرطان معده دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، در سال ۲۰۲۱، پروفسور برندان جنکینز (Brendan Jenkins) و دکتر روبی داوسون (Ruby Dawson) تفکر متعارف در مورد چگونگی شکل گیری سرطان را معده به چالش کشیدند و نتایج مطالعات آن ها یک تغییر رویه در تفکر علمی در مورد چگونگی کمک سیستم ایمنی به ایجاد سرطان معده ایجاد کرده است.

به گفته پزشکان، سرطان معده سومین سرطان کشنده در سراسر جهان است که میزان بقای پنج ساله آن کمتر از ۳۰ درصد است. بیشتر سرطان های معده در اثر فعال شدن کنترل نشده دو عامل سیستم ایمنی ایجاد می شوند که شامل خط دفاعی ذاتی یا اولیه بدن و پاسخ ایمنی خاص تطبیقی یا کندتر است.

تا به امروز، دانشمندان بر روی مسیرها و درمان‌ های مبتنی بر ایمنی تطبیقی تمرکز کرده‌ اند، اما این تحقیقات نتایج بالینی محدودی به همراه داشته ‌اند.

پروفسور جنکینز در این باره می ‌گوید: برای یافتن درمان‌ های جدید، باید ژن ‌های جدید سیستم ایمنی را شناسایی کرده و هدف قرار دهیم، بنابراین ما به سیستم ایمنی ذاتی بدن که کاوش نشده بود نگاه کردیم. به گزارش سیناپرس،کشف این تیم پژوهشی یک عامل مهم در توسعه سرطان معده، یعنی پروتئین ذاتی سیستم ایمنی بدن، AIM2 را شناسایی کرد.

پروفسور برندان جنکینز در ادامه گفت: این موضوع یک پیشرفت قابل توجه در مکانیسم های مولکولی زمینه ساز سرطان معده است که پتانسیل بسیار زیادی برای بهبود درمان ها و بقای سرطان معده ارائه می دهد. اگر سلول را به عنوان یک ارکستر با سازهایی که هماهنگ می نوازند و از یکدیگر نشانه می گیرند، در نظر بگیریم، متوجه شدیم که پروتئین ذاتی سیستم ایمنی بدن بسیار بلند می نوازد. این امر باعث هرج و مرج شده و عامل ایجاد سرطان در سلول می شود.

پروفسور جنکینز توضیح می دهد:هدف قرار دادن تنظیم کننده های ایمنی مانند AIM2 مرتبط با سیستم ایمنی یک استراتژی جدید است و این موضوع اهداف نوینی برای استفاده از داروها و تصویر واضح تری از پیش آگهی بیماری به دانشمندان ارائه می دهد.

این کشف پیشرفت بزرگی را در درک اساسی مکانیسم ‌های مولکولی حاکم بر سرطان معده ارائه می‌ کند و دارای پتانسیل تأثیرگذاری بر مدیریت بالینی و بهبود نتایج آینده در درمان بیماران دارد.

شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Gut منتشر شده و در دسترس علاقه مندان است.

منبع: سیناپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت