تلویزیون 97 اینچ OLED ال جی می لرزد تا صدای 5.1 کاناله سینمایی تولید کند!


تلویزیون 97 اینچ OLED ال جی می لرزد تا صدای 5.1 کاناله سینمایی تولید کند!

تلویزیون‌های رول شونده چند سال پیش توسط سامسونگ و ال جی به صورت رسمی وارد بازار شدند ولی تا به امروز هیچ‌گاه به یک محصول عمومی تبدیل نشده‌اند. در جدیدترین اتفاق پیرامون این موضوع امروز شرکت ال جی نمایشگر جدید OLED خود را معرفی کرده که با ایجاد...

تلویزیون‌های رول شونده چند سال پیش توسط سامسونگ و ال جی به صورت رسمی وارد بازار شدند ولی تا به امروز هیچ‌گاه به یک محصول عمومی تبدیل نشده‌اند. در جدیدترین اتفاق پیرامون این موضوع امروز شرکت ال جی نمایشگر جدید OLED خود را معرفی کرده که با ایجاد لرزش می‌تواند صدای 5.1 کاناله سینماتیک تولید کند.

تلویزیون جدید ال جی با مدل OLED EX TV یک پنل 97 اینچی دارد که با همه تلویزیون‌هایی که تا به امروز دیده‌اید متفاوت است. این تلویزیون قابلیت این را دارد که بدون استفاده از اسپیکرهای فیزیکی، صدای 5.1 کاناله واقعی سینماتیک تولید کند.

شرکت ال جی که به همراه سامسونگ از بزرگترین و خلاق‌ترین شرکت‌های در ساخت نمایشگر و تلویزیون است امروز از تلویزیونی رونمایی کرده که قابلیت موسوم به CSO یا همان Cinematic Sound OLED را مجدداً به خدمت گرفته است. این فناوری که پیش از محصول جدید ال جی در تلویزیون 48 اینچ OLED خم شدنی شرکت مورد استفاده قرار گرفته بود از یک تحریک کننده نوارهای نازک که در پشت پنل تعبیه شده‌اند برای ایجاد لرزش در نمایشگر و تولید صدا استفاده خواهد کرد.

نتیجه این عمل تولید صدایی خواهد بود که با توجه به ساختار منعطف پنل، مولکولهای هوا را تکان داده و فرایندی شبیه به بلندگوهای الکترودینامیکی را شبیه‌سازی می‌کند. در واقع علی‌رغم توانایی ایجاد صدا با خروجی مجزا، این تلویزیون می‌تواند بدون اتصال هر گونه بلندگو و سینمای خانگی نیز صدایی واضح و در حد سیستم 5.1 کاناله تولید کند.

تفاوت این سیستم با تلویزیون‌های معمولی آن است که از الگوریتم‌های تولید لرزش برای شبیه‌سازی صدای 5.1 کاناله استفاده خواهد شد و دیگر به صورت واقعی صدا از 5 نقطه به کاربری که جلوی تلویزیون نشسته نرسیده و هر آنچه شنیده می‌شود توسط خود پنل تولید شده است.

اگرچه تا زمان شنیدن صدای تولیدی این پنل نمی‌توان نسبت به کیفیت آن اظهار نظر کرد ولی باید اقرار کرد که حتی ساخت چنین تلویزیونی نیز حرکتی بسیار جالب توسط ال جی است.

تلویزیون 97 اینچ OLED ال جی می لرزد تا صدای 5.1 کاناله سینمایی تولید کند!

جالب است بدانید که شرکت ال جی با ساخت گوشی LG G8 در سال 2019 اولین شرکتی بود که موفق به تولید صدا به صورت مستقیم از نمایشگر، بدون استفاده از اسپیکر (به صورت یک طرح تجاری و عملی) شد و حالا استفاده از این سیستم در یک پنل 95 اینچ در اوج فناوری شرکت اتفاق افتاده و می‌تواند بالاترین کیفیت را ارائه دهد.

اما در این زمینه ال جی تنها شرکتی که محصولی تجاری تولید کرده نیست. پیش از ال جی شرکت سونی با تلویزیون Bravia AG9 دست به اقدامی این‌چنینی برای پنل OLED دستگاه زده بود که وبسایت Expert Reviews در توصیف، آن را یکی از بهترین سیستم‌های صوتی تلویزیون موجود در بازار مینامد.

نکته دیگر در مورد تلویزیون 97 اینچی ال جی آن است که OLED EX از همان فناوری استفاده کرده که تلویزیون‌های OLED پرچمدار این برند در بازار به آن تجهیز شده‌اند و انتظار می‌رود دقت و صحت رنگ بسیار بالایی نیز از آن دریافت گردد.

در انتها باید به این موضوع اشاره کرد که این تلویزیون غول پیکر با قیمت 25 هزار دلار، تا پیش از زمستان راهی بازار خواهد شد و به نظر نسل جدیدی از تلویزیون‌های OLED نیز در پی آن، از سوی دیگر شرکت‌ها نیز می‌توانند روشنایی روز و ویترین مغازهها را ببینند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در