آئین های عزاداری کهگیلویه و بویراحمد در روز تاسوعای حسینی به اوج خود رسید


آئین های عزاداری کهگیلویه و بویراحمد در روز تاسوعای حسینی به اوج خود رسید

عزاداران حسینی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی که شب تاسوعای حسینی تا پاسی از شب با حضور گسترده در مساجد و تکایا به سینه‌ زنی، زنجیرزنی و مرثیه‌ خوانی مشغول بودند، امروز این عزاداری ها را به اوج خود رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، عزاداری های پرشور محرم در تاسوعای حسینی، حال و هوای خاصی به شهرها، بخش ها و روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد بخشیده و شور حسینی را در این استان دوچندان کرده است.

رهپویان نهضت کربلا از صبح امروز در قالب دسته‌ های عزاداری با لباس‌ های مشکی و دستارهای سبز و سیاه کوچه و بازار، مساجد، حسینیه‌ ها و تکایای این استان را پر کرده‌ اند و در سوگ حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) و یاران باوفایش بر سر و سینه می‌ زنند.

برای زنده نگه داشتن حماسه کربلا، پرچم‌ های سیاه و بیرق‌ های سبز و سرخ در شهر یاسوج و سایر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد به اهتزاز درآمده و از هرکوی و برزن نوای «لبیک یا حسین (ع)» به گوش می‌ رسد.

عاشقان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در بیشتر محلات، مساجد و حسینیه‌ های یاسوج و سایر شهرهای این استان در مجالس عزاداری شرکت و با برپایی دسته‌ های عزاداری، عشق و ارادت خود را به شهدای کربلا ابراز می‌ کنند.

عزاداران حسینی در حالی که شب تاسوعای حسینی تا پاسی از شب با حضور گسترده در مساجد و تکایا به سینه‌ زنی، زنجیرزنی و مرثیه‌ خوانی مشغول بودند، در روز تاسوعا نیز در حال عزاداری و سوگواری هستند.

در این مجالس، سخنرانان نیز در خصوص فلسفه قیام حضرت امام حسین (علیه السلام) و واقعه عاشورا سخنرانی و ایستادگی در برابر ظلم و احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بیان کردند.

همزمان ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت با پخت انواع غذاهای نذری، عزاداران حسینی را در این استان اطعام می‌ کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان