اسرائیل مصداق گروهی است که خداوند خواستار مبارزه با آنهاست


اسرائیل مصداق گروهی است که خداوند خواستار مبارزه با آنهاست

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اسرائیل مصداق گروهی است که خداوند خواستار مبارزه با آنهاست، گفت: رژیم اسرائیل بر سر دین با شما مسلمانان جنگ دارد و در پی آواره کردن شما از شهر و دیارتان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان شب عاشورای حسینی گفت: خداوند متعال آنانی را که با تو هم کیش و هم دین نیستند بر دو بخش تقسیم کرد، گروهی تصمیمشان این است که با شما همزیستی داشته باشند، یعنی نه بر سر دین با تو سر جنگ دارند، نه در پی آنند که تو را از شهر و دیارت آواره کنند و نه در پی توطئه علیه تو و سرزمین تو هستند، با این گروه با وجود اختلاف در دین روابط و تعامل مبتنی بر احسان و عدالت، داشته باشید، عدالت در اسلام مد نظر و در دنیا از اهداف واقعی است به همین منظور وقتی از جنبش حضرت مهدی (عج) یا حضرت مسیح (ع) سخن می‌گوییم روح سخنمان این است که در پی ایجاد عدالت و قسط در جهانند.

سید مقاومت افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید روابط با چنین افرادی که با تو هم کیش و هم دین نیستند بر اساس نیکی و عدالت بر قرار خواهد بود و حتی برای ترغیب آیه را اینگونه به پایان می‌برد که خداوند عادلان را دوست دارد. اما گروه دوم آنانی هستند که بر سر دین با شما سر جنگ دارند و می‌خواهند شما را از شهر و دیارتان اخراج کنند، حکم روابط با این گروه متفاوت است، یکی از مهم‌ترین مصادیق این مورد، رژیم اسرائیل است که بر سر دین با شما جنگ دارد و در پی آواره کردن شما از شهر و دیارتان است، چون بخش زیادی از مردم فلسطین، لبنان، سوریه و مصر را از شهر و دیارشان آواره کرد ضمن اینکه همراه با تمام طاغوتیان جهان توطئه می‌کند تا شما را از شهر و دیارتان خارج و سرزمینتان را اشغال و سرمایه هایتان را غارت کند.

وقتی گروهی اینگونه اند حکم چیست؟ اینجاست که مبحث جهاد و قتال مطرح می‌شود، اینجاست که مبحث پرهیز از دوستی و اجتناب از روابط دیپلماتیک مطرح می‌شود، اینجاست که می‌گویند در پی عادی سازی روابط با این گروه نباشید، در برابر آنان سر فرود نیاورید و آنان را به رسمیت نشناسید. اما گروهی از مردم این دو گروه را با هم آمیخته اند که این اشتباه است. متاسفانه برخی هم به گروه اول یعنی گروه مسالمت جو گیر داده و گروه دوم را به حال خود رها کرده اند در شرایطی که وظیفه دارند با گروه دوم مبارزه و مقابله کنند.

روابط ما با همه مردم بر اساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی است نه بر اساس منافع

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش در شب عاشورا گفت: وقتی درباره روابط عامه در جامعه ای، چون لبنان سخن می‌گوییم روابط ما با همه مردم، اعم از مسلمانان و مسیحیان بر اساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی است نه آنکه بر اساس منافع باشد، البته ممکن است روابط میان احزاب و گروه‌های سیاسی بر اساس منافع مشترک باشد، اما روابط میان مردم عادی در جامعه‌ای مثل لبنان که متشکل از مسلمانان و مسیحیانند نیاز است بر اساس آموزه قرآنی باشد که پیش از این اشاره کردیم (در بخش اول سخنان ارسالی در خط موجود است)، وقتی هدف همزیستی مشترک، صلح داخلی، احترام متقابل و ... است خداوند دستور تعامل و روابط می‌دهد و این روابط را نباید تاکتیک یا بازی سیاسی تعبیر کرد، خداوند و قرآنی که بر پیامبر نازل شد می‌گوید در ارتباط با چنین افرادی در جامعه عدالت را مراعات کنید که خداوند عادلان را دوست دارد.

حتی موسسات خدماتی و اجتماعی ما نیز از تحریم‌ها در امان نیستند

سید حسن نصرالله اظهار داشت: ما در زمینه خدمات رسانی فعالیم، در چهل سال گذشته هر آنچه در توان داشتیم و با تمام مراکز و نهاد‌هایی که در اختیار داریم بیشترین تلاش را در این زمینه انجام دادیم، ما در این چهل سال به اضافه هزینه‌ای که برای پوشش بودجه مقاومت داریم، برای تامین هزینه ارائه خدمات، به وجوه شرعیه مثل زکات و کمک‌های داوطلبانه در داخل و خارج لبنان تکیه داشتیم، امروز که شاهد تحریم و مجازاتیم حتی موسسات خدماتی و اجتماعی ما نیز از این تحریم‌ها در امان نیستند، در شرایطی که آمریکا می‌داند دارایی‌های این موسسات برای کمک به یتیمان، طرح‌های آبی، ساخت مدرسه، درمانگاه و بیمارستان و ... است، اما این موسسات را استثناء نمی‌کند، چون می‌داند اینگونه خدمت رسانی‌ها چه نتایجی برای ما دارد، بودجه اینگونه خدمات از وجوه شرعیه، کمک‌های داوطلبانه و کمک‌های دائمی جمهوری اسلامی ایران است، این نکته‌ای است که باید بدان اعتراف و از ایران همواره تشکر کنیم.

با وجود فشار تحریم ها، موسسات خدماتی حزب الله توسعه می‌یابد

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: ما در چهل سال گذشته خدمات رسانی داشتیم و در آینده نیز این خدمات رسانی ادامه خواهد داشت، اولا به خواست و حمایت الهی این روند ادامه خواهد داشت و در ثانی موسسات خدمات رسانی را حفظ خواهیم کرد. اگر بر این باورند که با تحریم، فشار به کمک کنندگان و با محاصره، رعب و هراس و ... این روند را پایان می‌دهند باید بگویم این موسسات را حفظ خواهیم کرد، این موسسات در خدمت همه مردم ما خواهد بود و حتی در سال‌های آینده آن‌ها را توسعه خواهیم داد یعنی برنامه ما برای سال‌های آینده توسعه تمامی موسسات خدماتی و تمامی زمینه‌های خدماتی است و این فشار‌ها موجب نمی‌شود تا این موسسات فروبپاشد و ما عقب نشینی کنیم بلکه برعکس موجب می‌شود در این مسیر جدی‌تر شویم و در آینده تلاش بیشتری داشته باشیم.

شرایط دشمن صهیونیستی به گونه‌ای بود که یارای پیامدهای جنگ غزه را نداشت

سید مقاومت در ادامه سخنانش در شب عاشورای حسینی گفت: همانگونه که روز گذشته (روز شنبه) پیش بینی کرده بودم شرایط بین المللی، شرایط منطقه‌ای و حتی شرایط دشمن اسرائیلی به عنوان آغاز این تجاوز (تجاوز به غزه) و جنایت، اجازه نمی‌دهد تا این نبرد ادامه داشته باشد در نتیجه خیلی‌ها واسطه می‌شوند تا درگیری پایان یابد. در عمل از عصر امروز (یکشنبه) بر اساس تماس‌هایی که وجود داشت مشخص شد روند امور به همین سمت پیش می‌رود، رسانه‌ها هم سعی کردند این موضوع را شفاف سازند، فرماندهان مقاومت در جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کردند از ساعت یازده و نیم شب توقف درگیری اجرایی خواهد شد.

وی افزود: شرایط اسرائیل برای حرکت در این مسیر مشخص بود، چون قادر به تحمل شرایط جنگ نبود و باید (با توقف درگیری) موافقت می‌کرد، شهرک‌های اطراف نوار غزه، مناطقی در مسیر عسقلان، تل آویو و ... از نقاط ضعف دشمن است که مقاومت این نقاط ضعف را در دهه‌های گذشته شناسایی کرد. واقعیت این است که اسرائیل جامعه‌ای است که برای چنین شرایطی آمادگی ندارد و بر اساس آنچه اعلام شد ابوطارق (زیاد النخاله) لحظاتی بعد در این باره سخن خواهد گفت، ما نیز به این سخنان گوش می‌دهیم تا از نتایج کار، اعم از نتایج میدانی و سیاسی و اینکه آیا توافقی شده، آیا وعده‌هایی برای الان یا بعد داده شده است یا نه؟ آگاه شویم. در واقع او به دلیل جایگاهش بهترین فردی است که می‌تواند در این زمینه سخن بگوید.

اما جا دارد در ابتدا از شجاعت فلسطینیان در پاسخ به تجاوز سخن بگویم، همانگونه که روز گذشته گفتم اگر به ترور جنایتکارانه الجعبری از فرماندهان میدانی و برادرانش پاسخ داده نمی‌شد بدون شک روند کار دشمن برای کشتن فرماندهان و مجاهدان در نوار غزه ادامه می‌یافت، پس فارغ از شرایط مختلف، پاسخ به این ترور پاسخی شجاعانه، متناسب و درست بود، زیرا این کار اقدامی بازدارنده علیه دشمن بود و اگر چنین پاسخی در کار نبود سیاست دشمن، ادامه روندی بود که در پیش گرفته بود. باید شجاعت و ثبات مجاهدان، از گروه‌های مختلف مقاومت در نوار غزه و در صدر آن‌ها مجاهدان جهاد اسلامی را ستود، باید مقاومت اهالی غزه را که حمایت معنوی، مردمی و سیاسی قدرتمندانه‌ای را در این دوره فراهم کردند، ستود، باید همه آنانی را که از مقاومت حمایت کردند ستود. طبیعی است این دوره نیز به دوره‌های پیشین اضافه می‌شود ضمن اینکه آخرین دوره نیز نخواهد بود.

این نمونه‌ای دیگر از حماسه‌های پایداری، ثبات و مقاومت در برابر دشمنی است که مدعی است قوی‌ترین نیروی هوایی را در اختیار دارد و به ویران سازی شهر‌ها و ملت‌ها تهدید می‌کند. مقاومت در فلسطین مثل مقاومت در لبنان و دیگر مناطق توانسته است از موجودیت و کرامت خویش و مردمش حفاظت کند، معادلات و موازینی را برای پاسخگویی قدرتمندانه به نمایش بگذارد و شرایط خود را بر دشمن تحمیل نماید، زیرا در غیر این صورت گزینه دیگر، تسلیم، شکست و عقب نشینی در برابر دشمن وحشی و طماعی بود که طمع ورزی هایش حد و مرز نمی‌شناسد و اگر در برابرش کوتاه بیایی پیشروی خواهد داشت، اما وقتی در برابرش بایستی عقب نشینی می‌کند. این روندی است که بر اساس تجربیات مقاومت در این دوره و دیگر دوره‌ها به دست آمده و باید مد نظر باشد.

خداوند شهدای این روز‌های غزه اعم از مجاهدان، مبارزان، شهروندان، بزرگ، کوچک، مردان، زنان و ... را رحمت کند، از خداوند بزرگ مسئلت داریم آنان را به عنوان شهید پذیرا باشد و مجروحان را شفای عاجل عطا فرماید. همه باید بدانند تمامی این مسائل نزد خدا محفوظ است و خداوند در دنیا و آخرت آنان را بزرگ خواهد داشت.

پایان پیام/722

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن