افزایش بی‌سابقه دلار در جهان


افزایش بی‌سابقه دلار در جهان

گزارش قوی‌تر از حد انتظار حقوق و دستمزد ایالات‌متحده مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است نیاز به ادامه افزایش شدید نرخ‌های بهره در کوتاه‌مدت داشته باشد منجر به افزایش دلار در سراسر جهان شد و بیشترین افزایش درصد روزانه خود را از اواسط ژوئن در برابر...

به گزارش بنکر (Banker)، به نقل از کارنسی، شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها را اندازه‌گیری می‌کند، پس از انتشار گزارش حقوق و دستمزد ایالات‌متحده که نشان می‌دهد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه گذشته ۵۲۸ هزار شغل افزایش یافته است، به شدت صعود و بزرگترین افزایش از فوریه تاکنون را ثبت کرد که بسیار فراتر از انتظارات اقتصاددانان بود.

شاخص دلار که کمتر از بالاترین حد خود در اواسط جولای باقی مانده است، آخرین بار با ۰.۸ درصد افزایش به ۱۰۶.۵۷ رسید و قبل از انتشار گزارش اشتغال وزارت کار ایالات‌ متحده حدود ۰.۲ درصد افزایش یافت. این شاخص در هفته حدود ۰.۶ درصد افزایش داشته است.

اکسل مرک، رئیس و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در مرک اینوستمنت (Merk Investment) پالو آلتو، کالیفرنیا گفت: این گزارش بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت و معنی آن این است که فدرال رزرو در این مرحله نمی‌تواند تغییر کند. فدرال رزرو باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد. افرادی که می‌گویند بیایید افزایش نرخ بهره را آهسته‌تر در نظر بگیریم، کنار گذاشته می‌شوند. دلار در برابر تقریبا همه ارزها قوی‌تر است.»

دلار آخرین بار در برابر ین با ۱.۵ درصد افزایش به ۱۳۴.۹۹ ین رسید. طی هفته، دلار در برابر ین ۱.۳ درصد افزایش یافت.

فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره خود را سه چهارم درصد افزایش داد. بانک مرکزی ایالات‌متحده از ماه مارس این نرخ را ۲۲۵ واحد افزایش داده است اما سرمایه‌گذاران اخیرا در حال ارزیابی بودند که آیا فدرال رزرو ممکن است در آینده در افزایش نرخ‌ها کمتر تهاجمی باشد یا خیر. شاخص دلار برای سال جاری بیش از ۱۱ درصد افزایش یافته است زیرا چشم‌انداز نرخ‌های بالاتر وجود دارد.

استرلینگ ۰.۸ درصد در برابر دلار کاهش یافت و به ۱.۲۰۶۶ دلار رسید پس از آن که بانک مرکزی انگلیس (BoE) برای مبارزه با تورم فزاینده نرخ‌ها را به بیشترین میزان در ۲۷ سال گذشته افزایش داد و هشدار داد که یک رکود طولانی‌مدت در سه ماهه چهارم سال جاری آغاز خواهد شد.

یورو در برابر دلار آمریکا ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۱۷۸ دلار رسید.

در ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین آخرین بار با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۲۸۸۶.۴۵ دلار رسید.isna

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟