پیش بینی و تحلیل فنی بازار طلا


پیش بینی و تحلیل فنی بازار طلا

قیمت طلا طی روز های اخیر روند صعودی نسبتا قدرتمندی را تجربه کرده است. با توجه به شراتیط کنونی بازار طلا بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند که قیمت این فلز گرانبها همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

به گزارش fxstreet ، قیمت طلا روز گذشته توانست مقاومت 1770 دلاری را فتح کرده و بالاتر از آن بسته شود. با این حال فلز زرد صبح امروز اندکی کاهشی شده و هم اکنون هر اونس طلای جهانی با 1 دلار کاهش، 1771 دلار در حال معامله است.

کارشناسان مهم ترین عامل رشد قیمت طلا را افت گسترده شاخص دلار آمریکا می دانند. با این حال عواملی مانند افزایش تنش ها میان ایالات متحده و چین و همچنین تشدید ترس از ایجاد رکود اقتصادی نیز در افزایش قیمت طلا نقش داشته اند.

داده های اقتصادی ناامید کننده ایالات متحده آمریکا مانند تولید ناخالص داخلی ضعیف این کشور بر روی احساسات بازار تاثیر گذار است. به علاوه تصمیم جدید فدرال رزرو مبنی بر تعدیل افزایش نرخ بهره نیز روحیه جدیدی را به بازار طلا داده است.

بازار سهام جهانی شیب نزولی ملایمی را نشان می دهد اما بازار اوراق قرضه افت شدید تری را تجربه کرده است. شاخص دلار آمریکا نیز به پایین ترین سطح چند هفته اخیر در زیر 105 قرار گرفته است.

از منظر فنی طلا نتوانست بالاتر از سطح مقاومت 1773 دلار صعود کند و به مقاومت کلیدی 1780 دلار دست یابد. با این حال شاخص RSI همچنان مثبت بوده و خرید بیش از حد را نشان نمی دهد که این موضوع به نفع خریداران طلا عمل می کند.

عبور از نقطه 1780 دلار می تواند قیمت طلا را به سمت مقاومت 1787 دلار سوق دهد. عبور از این نقطه نیز خریداران طلا را با مانع بزرگ 1794 دلاری مواجه خواهد ساخت که عبور از آن کار ساده ای نخواهد بود.

از طرف دیگر طلا در نقطه 1741 دلار از حمایت خوبی برخوردار بوده و در صورتی که فلز زرد به زیر این عدد افت کند در نقطه 1733 دلار پشتیبانی خواهد شد. به طور کلی تحلیل فنی طلا نشان دهنده حرکت صعودی این فلز ارزشمند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها