حمله وحشتناک طالبان به دختران و کتک زدن آنها


حمله وحشتناک طالبان به دختران و کتک زدن آنها

ماموران طالبان اداره اطلاعات طالبان به خوابگاه هجوم آوردند و با کتک زدن برخی از دختران دانشجو، به آنان هشدار دادند که از برگزاری مراسم مذهبی در داخل خوابگاه دست بردارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتمادآنلاین، طالبان و عوامل این گروه در داخل خوابگاه دختران دانشگاه کابل، مراسم گرامیداشت محرم و عاشورا را به خشونت کشاندند و دختران شیعه‌مذهب را کافر و آتش‌پرست خطاب کردند.

دانشجویان با ارسال ویدیوهایی از داخل خوابگاه، گفتند که ماموران طالبان اداره اطلاعات طالبان به خوابگاه هجوم آوردند و با کتک زدن برخی از دختران دانشجو، به آنان هشدار دادند که از برگزاری مراسم مذهبی در داخل خوابگاه دست بردارند.

خوابگاه دختران در دانشگاه کابل، با بیشترین میزان دانشجویان هزاره و شیعه، هر سال در ماه محرم شاهد برگزاری مراسم عزاداری و گرامیداشت عاشورا و کشته شدن سومین امام شیعیان است. اما امسال طالبان علاوه بر حذف تعطیلی روز عاشورا از تقویم رسمی افغانستان، در بسیاری از اماکن عمومی از برگزاری مراسم مذهبی شیعیان جلوگیری کردند.

در این میان، دانشجویان شیعه‌ ساکن خوابگاه دختران دانشگاه کابل که از سال‌ها پیش چنین مراسمی را در مسجد خوابگاه برگزار می‌کردند، امسال اجازه نیافتند که از مسجد خوابگاه برای برگزاری مراسم استفاده کنند.

اما به‌رغم ممانعت مدیر خوابگاه و بستن در مسجد به روی آن‌ها، دانشجویان شیعه در طول دوشنبه، ۱۷ مرداد (۸ اوت) و شامگاه آن روز، مراسم خود را در راهروهای خوابگاه برگزار کردند. این اقدام دانشجویان به کشمکش‌های شدید بین آنان و مسئولان خوابگاه انجامید و خبر به گوش اداره اطلاعات طالبان رسید.

یکی از دختران دانشجو به ایندیپندنت فارسی می‌گوید، افراد مسلح طالبان با خشونت وارد خوابگاه شدند و با حمله به دانشجویان، برخی از آنان را مضروب کردند. به گفته او، نیروهای طالبان با توهین و تحقیر به دانشجویان، هشدار دادند که باید از برگزاری هر گونه مراسم مذهبی یا رسانه‌ای کردن این برخورد خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی