اجرای نمادین عزاداری طایفه بنی اسد به همت کانون «سلاله پاکان» جهرم


اجرای نمادین عزاداری طایفه بنی اسد به همت کانون «سلاله پاکان» جهرم

بهمن زادگان گفت: به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» و در سیزدهمین روز از ماه محرم برنامه دسته روی خیابانی و اجرای نمادین عزاداری طایفه «بنی اسد» انجام می شود.

«محمدصادق بهمن زادگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مراسم عزاداری سالروز دفن شهدای کربلا در روز سیزدهم محرم هر سال و در عصر سومین روز از شهادت امام حسین (ع) در جهرم برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» جهرم افزود: این مراسم به همراه با حرکت دستجات سینه زنی و عزاداری نمادین «طایفه بنی اسد» از حسینیه «آیت الله آیت اللهی» به سمت مقبره «خاندان آیت اللهی» برگزار می شود.

وی به زمان برگزاری این آیین اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه روز پنج شنبه ۲۰ مردادماه از ساعت ۶ عصر برگزار می شود که از عموم اهالی مسجد و اعضای کانون جهت شرکت در این برنامه دعوت به عمل می آید.

بهمن زادگان عنوان کرد: مراسم تشییع نمادین پیکر‌ بی سر شهدای کربلا توسط «طایفه بنی اسد» همزمان با سیزدهم محرم، سوم شهادت سالار شهیدان امام حسین علیه السلام هر ساله در عصر روز سیزدهم محرم در جهرم برگزار می شود.

وی گفت: چنین روزی قوم بنی‌اسد به اصرار زنان این قوم به کربلا می‌آیند و با پیکر شهدا مواجه می‌شوند؛ امام سجاد (ع) نیز به این قوم می‌پیوندد و یک به یک پیکرها را شناسایی می‌کنند.

بهمن زادگان ادامه داد: از این رو همه ساله در جهرم دسته‌های عزاداری از سایر محله ها حرکت خود را آغاز و در پایان به سمت مقبره خاندان «آیت الله آیت اللهی» حرکت می‌کنند.

به گزارش شبستان، به استناد منابع تاریخی اولین کسانی که برای دفن پیکر مطهر شهدا به کربلا رسیدند، قبیله بنی اسد بودند و سپس امام سجاد (علیه السلام) از کوفه به کربلا آمدند تا قبور را برای دفن شهدای کربلا آماده کنند.

پایان پیام/691

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!