طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی + خواص و مضرات گوجه برای بدن


طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگیطرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی به معنی درست کردن بی اندازه غذای متنوع و خوش‌رنگ با طعم و خاصیت‌های مختلف، که فقط و فقط با وجود گوجه میتونه عملی بشه و هر آشپز قطعا نیاز داره که روش‌های مختلف آشپزی با گوجه رو بلد...

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی + خواص و مضرات گوجه برای بدن

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی به معنی درست کردن بی اندازه غذای متنوع و خوش‌رنگ با طعم و خاصیت‌های مختلف، که فقط و فقط با وجود گوجه میتونه عملی بشه و هر آشپز قطعا نیاز داره که روش‌های مختلف آشپزی با گوجه رو بلد باشه.

گوجه فرنگی به عنوان یه محصول غذایی هم تو دسته سبزیجات جا داره و هم میوه‌ها و، یکی از کاربردی ترین محصولات غذاییه که نه تنها برای غذا؛ بلکه برای چاشنی و سس غذا هم استفاده میشه و خیلی ماده محبوب و پر مصرفیه.

این ماده غذایی به شدت کاربردی و پر خاصیت به شیوه‌های مختلفی مصرف میشه و در حدی کاربرد داره که امروزه درست کردن اکثر غذاها و ترشیجات به وجود گوجه وابسته‌اس که اگه نباشه، غذاهای زیادی طعم و رنگشون رو از دست میدن.

درست کردن انواع غذا با گوجه رو اگه بلد باشید، میتونید در طول هفته غذاهای بیشمار متنوع و ساده‌ای رو بپزید که در ادامه، ما برای شما لیستی از نحوه پخت انواع غذا با گوجه فرنگی رو به همراه خواص و مضرات این ماده غذایی مهم آماده کردیم.

۱. خوراک گوجه و بادمجان ورقه‌ای

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی + خواص و مضرات گوجه برای بدن

خوراک گوجه و بادمجان یکی از غذاهای محبوب تهیه شده با گوجه‌س که با بادمجان و سیب زمینی حلقه ای روی هم قرار میگیرن و با گوجه رنده شده و آب جوش و نمک و ادویه و پنیر داخل فر گذاشته میشه و بسیار خوشمزه‌اس.

۲. املت گوجه فرنگی

طرز تهیه املت گوجه برای همه ایرانی‌ها خیلی ساده‌اس و هرکسی بنا به سلیقه خودش این غذای ترکیبی و خوشمزه رو که با ترکیب گوجه و تخم مرغ به دست میاد رو، درست میکنه. املت گوجه یکی از خوشمزه ترین غذاهای تهیه شده با گوجه اس.

۳. گوجه فرنگی شکم پر

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی + خواص و مضرات گوجه برای بدن

گوجه شکم پر یه گزینه عالی برای درست کردن یه غذای مجلسیه و این غذا با پر کردن گوجه های سفت با گوشت چرخ کرده و ژامبن، سبزی و پنیر تهیه میشه که طعم خیلی مخصوصی داره و برای مهمونی‌ها به شدت توصیه میشه.

۴. آش گوجه فرنگی

آش یکی از روش‌های تهیه غذا برای ما ایرانی هاست که خیلی هم مقوی و سالمه و تنوع بیشماری داره. آش گوجه فرنگی با ترکیب برنج، لپه، سبزی آش و آب و پوره گوجه تهیه میشه که طعم بسیار جالب و متفاوتی داره.

۵. خورشت بامیه

طرز تهیه خورشت بامیه به عنوان یکی از خورشت‌های قدیمی ایرانی طرفدارهای خاص خودش رو داره و این خورشت فصلی و بسیار خوشمزه، وقتی که با گوجه ترکیب میشه و جا میوفته لعاب زیادی داره و یه جورایی کش میاد.

۶. بروسکتا یا بروشکا

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی + خواص و مضرات گوجه برای بدن

بروسکتا به عنوان یه پیش غذای ایتالیاتی و تهیه شده با گوجه فرنگی بسیار اشتها آوره و قدمت طبخ این غذا به قرن ۱۵ برمیگرده. مواد اولیه اصلی این پیش‌غذا گوجه‌س و با ترکیب نان باگت و سیر و پنیر پارمزان و کره تهیه میشه.

۷. تارت گوجه فرنگی

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی + خواص و مضرات گوجه برای بدن

یکی از خوشمزه ترین غذاهای تهیه شده با گوجه فرنگی، تارت گوجه‌اس که در کمترین زمان تهیه میشه و دستور پخت ساده‌ای داره. تارت گوجه از ترکیب خمیر تارت با گوجه و ۲ نوع پنیر مختلف درست میشه و به شدت دلبری میکنه.

۸. خوراک گوجه فرنگی با سیب زمینی

خوراک گوجه با سیب زمینی یکی از ساده ترین غذاهایی که با کمترین مواد اولیه و به سرعت تهیه میشه و، واسه وقتایی که عجله دارید به کار میاد. بسیار خوش طعم و مقویه که میتونه یه غذای ایده آل برای گیاه خواران باشه.

۹. کته قرمز

برنج جایگاه ویژه‌ای بین ایرانی ها داره و به روش‌های متنوع و خوشمزه‌ای تهیه میشه که یکی از این روش‌ها کته قرمز هست که با گوجه فرنگی درست میشه و طعم به شدت جذابی داره و میتونه یه تنوع جالب برای درست کردن کته در طول هفته باشه.

۱۰. اسموتی گوجه فرنگی

طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی + خواص و مضرات گوجه برای بدن

اسموتی یکی از متنوع ترین و مقوی ترین روش‌های تهیه نوشیدنیه و محدود به روش خاصی نیست. این نوشیدنی میتونه هم جایگزین یه میان وعده باشه و هم با ترکیبات گوجه، کرفس، خیار، جعفری و یخ میتونه یه نوشیدنی رژیمی و بسیار خوش طعم به حساب بیاد.

۱۱. پاستا گوجه فرنگی با موزارلا

یکی از خوشمزه ترین و تو دل برو ترین روش‌های درست کردن پاستا با ترکیب گوجه فرنگی به دست میاد. این غذای خوش طعم با گوجه گیلاسی درست میشه و به شدت محبوبه و طعم متفاوت و مخصوص به خودش رو داره.

۱۲. سس گوجه فرنگی ایتالیایی

سس مارینارا یکی از سسهای معروف قرمز و گوجه‌ای است که بسیاری از اوقات جایگزین رب گوجه می‌شود. از این سس برای انواع غذاها به خصوص لازانیا و پاستا استفاده می‌شود. شما می‌توانید حتی برای دمپختک و یا خورشها نیز از این سس در عوض رب گوجه استفاده کنید.

۱۳. سوپ گوجه فرنگی

هیچ ناهار یا شام سالمی بهتر از سوپ گوجه فرنگی خانگی نیست. باور کنید یا نه این دستورالعمل سوپ گوجه فرنگی آسان بسیار خوشمزه است. سوپ گوجه فرنگی هم ظاهری خوش رنگ و هم مزه‌ای خوب دارد. جالب است که این سوپ خوشمزه بسیار سریع آماده می‌شود و لازم نیست که زمان زیادی کنار گاز بمانید.

۱۴. نان گوجه و سبزی

نان گوجه فرنگی برشته و سبزی تازه یکی از آن نانهایی است که من خیلی آن را دوست دارم و از پختن آن لذت می‌برم. شما یک نان ایتالیایی دارید که کاملا احساس زندگی در مدیترانه را برای شما تداعی می‌کند.

برای درست کردن نان گوجه فرنگی کافی ست مقداری گوجه تازه بردارید آنها را به اندازه‌ کافی برشته کنید.

خواص گوجه فرنگی

خواص گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی یکی از بهترین موادهای غذاییه که برای پوست خواص زیادی داره. گوجه ویتامین c زیادی داره و همونطور که میدونید این ویتامین در رفع رادیکال های آزاد پوست، مقاوم سازی، بستن منافذ‌ها و رفع چین و چروک پوست بسیار موثر و کاربردی عمل میکنه.

میتونید با گذاشتن چن حلقه گوجه فرنگی بر روی پوست، منافذ باز و لکه‌های سیاه رو از بین ببرید و بهتره بدونید که ویتامین a و c و لیکوپن موجود در گوجه فرنگی به شدت برای درمان جوش های جوانی و آکنه موثره.

خواص گوجه فرنگی برای قلب

گوجه فرنگی مقدار زیادی آنتی اکسیدان به نام لیکوپن داره. این آنتی اکسیدان در برابر رادیکال های آزاد، از ویتامین c قویتر عمل میکنه و میتونه باعث بهبود عملکرد رگ‌ها و خون رسانی به قلب بشه. برای بالا بردن آنتی اکسیدان لیکوپن، گوجه فرنگی رو به صورت پوره و با روغن زیتون مصرف کنید.

خواص گوجه فرنگی برای بدن

گوجه فرنگی با داشتن مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین c و a، فیبر، روی، پتاسیم، فلور و آنتی اکسیدان خواص بیشماری رو برای بدن داره که در ادامه میتونید برخی از فواید رو مشاهده کنید.

تقویت بیناییبهبود سلامت دستگاه گوارشمناسب برای دیابتکمک به کاهش فشار خون بالاجلوگیری از عفونت دستگاه ادراریبرای کمک به پیشگیری از بروز سنگ صفرامفید برای کاهش وزنکمک به حفظ استخوان هاالتیام ریزش مومناسب برای ترمیم سلول ها و ساخت ماهیچهمناسب برای جلوگیری از علائم پیریآرام بخش مناسب برای اعصابعملکرد مناسب به عنوان یه ضد آفتاب طبیعینرم کننده پوست

مضرات گوجه فرنگی

گوجه در کنار خواص و استفاده های زیادی که داره و با خدمتی که به عنوان یه ماده غذایی مهم به بشریت می‌کنه، یه سری عوارض داره که با مصرف بیش از حد از گوجه فرنگی، این علائم که در ادامه به اون ها اشاره میشه، خودشون رو نشون میدن.

ریفلاکس اسیدی و سوزش سر دلمشکلات تنفسی برای افراد حساس به گوجهمشکلات ادراریاحتمال اسحال با مصرف زیادایجاد مشکلات روده‌ای با مصرف زیادمضر برای افراد دارای مشکلات کلیویخارش پوستخارش گلوتشدید آلرژی ها و عفونت ها

سخن آخر اینه که گوجه به عنوان یه محصول غذایی حیاتی و مهم که صنعت غذایی بهش وابسته‌اس کاربرد‌ها و خواص بیشمار زیادی داره که در این مقاله به بعضی از اون ها اشاره شد. شما میتونید با داشتن گوجه و یه سری مواد اولیه موجود در منزل، یه غذای مقوی و سریع رو درست کنیدو به هر حال نه فقط برای غذا و بلکه واسه چاشنی، رنگ، سس روی انواع غذاها و بیشمار کاربرد دیگه، ما به وجود گوجه نیاز داریم.

امیدوارم که از این مقاله خوشمتون اومده باشه و بهتره بدونید که این مقاله به مرور و با دستور های متنوع کاملتر میشه.

همچنین بخوانید: طرز تهیه پودر گوجه فرنگی
طرز تهیه انواع غذا با گوجه فرنگی + خواص و مضرات گوجه برای بدن
5 1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!