دوباره ویروس دوباره چین؛ 35 نفر در چین به یک بیماری ناشناخته مبتلا شدند


دوباره ویروس دوباره چین؛ 35 نفر در چین به یک بیماری ناشناخته مبتلا شدند

گروهی از دانشمندان از کشف یک ویروس جدید با نام لانگیا در چین خبر دادند. طبق گزارش‌های منتشر شده، تاکنون 35 نفر در چین به این بیماری ناشناخته مبتلا شدند.ویروس کرونا در اواخر سال 2019 میلادی در شهر ووهان چین شناسایی شد و پس از مدتی کوتاهی خود را به...

گروهی از دانشمندان از کشف یک ویروس جدید با نام لانگیا در چین خبر دادند. طبق گزارش‌های منتشر شده، تاکنون 35 نفر در چین به این بیماری ناشناخته مبتلا شدند.

ویروس کرونا در اواخر سال 2019 میلادی در شهر ووهان چین شناسایی شد و پس از مدتی کوتاهی خود را به سراسر جهان رساند. اکنون در حالی که هنوز بشر نتوانسته به طور کامل از شیوع کرونا جلوگیری کند، به تازگی گروهی از دانشمندان از کشف یک ویروس جدید با نام لانگیا در چین خبر دادند که بار دیگر موجی از نگرانی‌ها را به همراه داشته است.

ابتلای ۳۵ نفر در چین به یک بیماری ناشناخته

گروهی از دانشمندان اهل چین، سنگاپور و استرالیا با انتشار گزارشی در هفته‌نامه پزشکی‌ نیو انگلند جورنال از شناسایی یک ویروس جدید در چین خبر دادند که از حیوان به انسان منتقل شده و توانسته تا به امروز 35 نفر را مبتلا کند. از علائم رایج مبتلایان به این ویروس می‌توان به تب، خستگی و سرفه اشاره کرد.

دوباره ویروس دوباره چین؛ 35 نفر در چین به یک بیماری ناشناخته مبتلا شدنددوباره ویروس دوباره چین؛ 35 نفر در چین به یک بیماری ناشناخته مبتلا شدند

محققان برای این ویروس نام لانگیا را در نظر گرفتند که از گونه هنیپاویروس بوده و در استان‌های شاندونگ و هنان در شرق چین شیوع پیدا کرده است. همچنین بیشترین افرادی که به این ویروس مبتلا شدند کشاورزانی بودند که از نزدیک با حیوانات تماس داشتند.

در حال حاضر مشخص نیست این ویروس قادر است از انسان به انسان دیگری منتقل شود یا خیر. همچنین تاکنون هیچ یک از مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست ندادند، اما در برخی از مبتلایان آسیب‌هایی به کبد و کلیه گزارش شده که می‌تواند نگران‌کننده باشد. محققان حیوانات را منشا ویروس لانگیا می‌دانند، اما برای کشف عامل اصلی این بیماری ناشناخته باید مطالعات بیشتری به انجام برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد