آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف


آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

اینستاگرام هم مثل یوتوب امکان دانلود مستقیم محتواهای خود را به کاربران نمی‌دهد. همین موضوع باعث شده دانلود از اینستاگرام همیشه یکی از دغدغه‌های کاربران فضای مجازی باشد. برای همه ما هم پیش آمده که بخواهیم یک پست، عکس، ویدیو، استوری یا هایلایت، لایو...

اینستاگرام هم مثل یوتوب امکان دانلود مستقیم محتواهای خود را به کاربران نمی‌دهد. همین موضوع باعث شده دانلود از اینستاگرام همیشه یکی از دغدغه‌های کاربران فضای مجازی باشد. برای همه ما هم پیش آمده که بخواهیم یک پست، عکس، ویدیو، استوری یا هایلایت، لایو یا حتی عکس یک پروفایل را از اینستاگرام در گوشی خود ذخیره کنیم، اما درگیر راهی برای دانلود کردنش باشیم. اگر از کیفیت پاییت اسکرین‌شات گرفتن یا ضبط صفحه برای ذخیره محتوای خود در اینستاگرام خسته شده‌اید، در این آموزش با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا شیوه‌های مختلف دانلود از اینستاگرام را باهم مرور کنیم.

دسترسی سریع به قسمت‌های مهم آموزش:

کپی کردن لینک محتوا از اینستاگرام برای دانلود:
پست (عکس یا ویدیو)
عکس یا ویدیو از استوری یا هایلایت
ویدیوهای ریلز (reels)
پروفایل یک صفحه اینستاگرام برای دانلود عکس پروفایل
لایو اینستاگرامبرنامه های دانلود عکس یا فیلم از اینستاگرام به‌وسیله لینک کپی‌شده + لینک دانلوددانلود عکس یا فیلم از اینستاگرام از وب‌سایت‌های آنلاین با لینکبرنامه های متفرقه شبیه‌سازی محیط اینستاگرام و دانلود با یک کلیک + لینک دانلود

آموزش کپی کردن لینک محتوا از اینستاگرام برای دانلود

بیایید از ابتدا شروع کنیم. مهم‌ترین چیزی که باید برای دانلود هر نوع محتوایی از اینستاگرام یاد بگیرید، شیوه کپی کردن لینک آن پست، پروفایل، لایو یا استوری است تا بتوانید آن را دانلود کنید. درواقع اکثر روش‌هایی که در ادامه مقاله به شما معرفی خواهیم کرد، با استفاده از لینک هستند، پس باید ابتدا روش‌های مختلف کپی کردن لینک‌ها را با هم مرور کنیم. هرچند برخی برنامه‌ها هم به شما معرفی می‌کنیم که نیازی به لینک ندارند، مثل اولین برنامه؛ اما به هرحال استفاده از لینک، رایج‌ترین روش دانلود از اینستاگرام است.

کپی کردن لینک یک پست (چه عکس چه ویدیو)، یک لایو، استوری، reels و کپی کردن لینک یک پروفایل برای دانلود عکس آن، هرکدام در اینستاگرام فرآیند متفاوتی از یک‌دیگر دارند. در ادامه هرکدام را به‌‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم. آموزش زیر برای کپی کردن لینک، در برنامه اینستاگرام با استفاده از گوشی است. اگر از رایانه شخصی یا نسخه وب اینستاگرام استفاده می‌کنید، کپی کردن لینک در آن هم تقریباً شبیه این آموزش است. سوای آن می‌توانید لینک URL مربوط به پست، استوری، لایو یا پروفایل مدنظر را در قسمت آدرس بالای مرورگر خود هم ببینید و آن را کپی کنید.

آموزش کامل و رایگان برگرداندن اکانت اینستاگرام که غیرفعال یا disable شده را بخوانید.

کپی کردن لینک یک عکس یا ویدیو به‌صورت پست در اینستاگرام

آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

فرقی نمی‌کند پستی که می‌خواهید لینک آن را کپی و در نهایت محتوای آن را دانلود کنید. عکس یا ویدیو باشید، یا چند اسلاید داشته باشد، روش یکی‌ست:

پست موردنظر خود را باز کنید.مطابق عکس روی سه‌نقطه بزنید.روی گزینه «Link» کلیک کنید.اکنون لینک پست مدنظر، در کلیپ‌بورد شما کپی شده است.

کپی کردن لینک یک عکس یا ویدیو از استوری یا هایلایت اینستاگرام برای دانلود

آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

نیاز به دانلود استوری، به‌دلیل آن‌که تنها 24 ساعت قابل بازبینی است، بیش‌تر حس می‌شود! برای دانلود استوری هم باید درنظر داشته باشید که نیاز به کپی کردن لینک آن دارید. کپی کردن لینک استوری هم بسیار راحت است:

روی سه‌نقطه کلیک کنید.گزینه «Copy link» را بزنید.لینک استوری موردنظر برای دانلود، در کلیپ‌بورد شما کپی شد.

کپی کردن لینک ویدیو های reels در اینستاگرام

آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

ویدیو های reels هم از آن دسته از محتواهای اینستاگرام هستند که بسیار به کارمان می‌آیند و نیاز داریم آن‌ها را دانلود، تا در آینده تماشا کنیم. این ویدیوها به دلیل طولانی‌تر و کامل بودن، معمولاً گزینه‌های مناسب‌تری هستند تا ویدیوهای پست‌های معمولی. برای دانلود فیلم های بخش reels از اینستاگرام، به‌راحتی می‌توانید لینک آن‌ها را کپی کنید:

مطابق عکس روی سه‌نقطه در قسمت پایین ویدیو بزنید.از منوی باز شده، گزینه «Copy link» را انتخاب کنید.لینک reels موردنظر شما در کلیپ‌بورد کپی شد.

یافتن لینک پروفایل یک شخص در اینستاگرام برای دانلود عکس او

آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

از نیازهای جالب دیگر کاربران که از آن محروم هستند، تماشا و ذخیره عکس‌های پروفایل اینستاگرام دیگر افراد در ابعاد بزرگ‌تر است. این کار هم از طریق لینک پروفایل کاربر ممکن است. برای آن‌که لینک پروفایل اینستاگرام یک کاربر را کپی کنید، مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

وارد صفحه موردنظر شوید.سه‌نقطه قسمت بالای پروفایل کاربر را بزنید.از منوی باز شده، «Copy profile URL» را بزنید.لینک پروفایل موردنظر در کلیپ‌بورد شما کپی می‌شود.

پیدا کردن لینک لایو های اینستاگرام برای دانلود

خوشبختانه لایوهای اینستاگرام هم قابل دانلود و ذخیره هستند. هرچند به شرط آن‌که آن‌ها تمام شده و به عنوان هایلایت یا استوری توسط حساب مرجع، در اختیار دیگران قرار گرفته باشند. ابتدا نیاز به کپی لینک آن‌ها دارید که پروسه‌ای بسیار سرراست و دقیقاً مشابه هایلایت و استوری هاست. برای کپی لینک یک لایو هنگام تماشا هم مراحل مقابل را دنبال کنید:

روی سه‌نقطه در کنار بخش کامنت‌ها بزنید.با استفاده از گزینه «Copy Link»، لینک آن را کپی کنید.

برنامه های مختلف دانلود از اینستاگرام به همراه لینک دانلود

یکی از روش‌های راحت و پرکاربرد برای دانلود هرگونه محتوا، مثل پست (عکس یا فیلم)، استوری و reels از اینستاگرام، استفاده از برنامه های دانلودر است. اکثر این برنامه‌ها نیاز به کپی لینک محتوای موردنظر شما از اینستاگرام دارند. برای همین هم این مطلب آموزشی را ابتدا با شیوه کپی کردن لینک محتواهای مختلف در اینستاگرم شروع کردیم. با ما همراه باشید تا بهترین دانلودرهای اینستاگرام و نحوه کار با آن‌ها را بشناسیم.

برنامه InsTake Downloader

این برنامه که با نام Video downloader for IG می‌توانید آن را در گوگل‌پلی پیدا کنید، به شما اجازه دانلود پست یا استوری به صورت عکس یا فیلم از اینستاگرام را می‌دهد.

آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

برنامه InsTake Downloader سریع و راحت است. با استفاده از روش‌هایی که برای کپی لینک محتوای مختلف در اینستاگرام مرور کردیم، لینک را کپی کنید . در قسمت مشخص‌شده در صفحه اصلی برنامه الصاق کنید. راه دیگر هم آن است که از گزینه «share» در پست های اینستاگرام استفاده کنید که اغلب در کنار همان گزینه کپی کردن لینک پیدا می‌شود؛ سپس بین برنامه‌های مشخص شده، این دانلودر را انتخاب کنید. در این اپلیکیشن امکان پخش فیلم ها با کیفیت اصلی و ذخیره تمام محتوا در گالری وجود دارد و همچنین از دارک مود هم پشتیبانی می‌شود.

نمره کاربران گوگل‌پلی: ★4.6
آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

برنامه Downloader for Instagram – Repost Multi-Accounts

برنامه های دانلودر اینستاگرام معمولاً کارایی کاملاً مشابه هم دارند. یعنی قسمتی برای دریافت لینک دارند که شما باید لینک محتوای کپی شده خود را در آن‌ها paste کنید و به‌راحتی عکس یا ویدیو خود را از اینستاگرام دانلود کنید. این برنامه هم با نام Video Downloader for Instagram در گوگل‌پلی، کاملاً مشابه برنمه قبلی است که می‌تواند یک گزینه جایگزین باشد.

آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

اکثر اپلیکیشن‌های این چنینی، به شما امکان repost را هم می‌دهند. یعنی می‌توانید عکس یا فیلم پست دیگر افراد را مستقیماً با حساب خود پست کنید.

نمره کاربران گوگل‌پلی: ★4.0
آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

معرفی برنامه های مشابه دانلود از اینستاگرام با لینک

برنامه های مختلف مشابه دو برنامه‌ای که بالاتر معرفی کردیم، دقیقاً با همان کارایی بسیار هستند. لینک چندتا از چنین برنامه‌هایی را برای اندروید در قسمت پایین قرار می‌دهیم تا از آن‌ها استفاده کنید. آموزش استفاده از این اپلیکیشن‌ها، درست مثل برنامه های بالاست. دقت کنید که نام چنین برنامه‌هایی هم اکثراً بسیار مشابه هم‌دیگر هستند.

دانلود از گوگل‌پلی:

Video downloader for Instagram | نمره کاربران گوگل‌پلی: ★4.8Video Downloader for Instagram | نمره کاربران گوگل‌پلی: ★4.8Downloader for IG, Story Saver | نمره کاربران گوگل‌پلی: ★4.9

دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام از طریق وب

علاوه بر اپلیکیشن‌هایی که در قسمت بالا معرفی کردیم، وب‌سایت‌هایی هم وجود دارند که دقیقاً همان کار را انجام می‌دهند. در این قسمت چند وب‌سایت معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها به‌سادگی می‌توانید با لینک هر محتوا، آن را دانلود کنید.

کار با این وب‌سایت‌ها بسیار ساده و اغلب دقیقاً مانند برنامه های دانلود از اینستاگرام است. درواقع بعضی از این وب‌سایت‌ها، نسخه تحت وب برنامه های دانلودر هستند.

از آن‌جایی که کپی کردن لینک هرگونه محتوا از اینستاگرام را در ابتدای مطلب مرور کردیم، نیاز به هیچ‌گونه آموزشی نیست و به‌راحتی با paste کردن لینک پست، استوری، هایلایت، ریلز و گاهاً لایو، می‌توانید عکس یا ویدیوی موردنظر خود را دانلود کنید. اغلب آن‌ها با دریافت لینک یک پروفایل، عکس پروفایل را به شما به عنوان خروجی خواهند داد. برای این کار ما این سایت‌ها را پیشنهاد می‌کنیم:

iGramSavefrom.netSnapinstaInstaFinsta

برنامه های متفرقه شبیه‌سازی محیط اینستاگرام با آپشن دانلود

یکی از روش‌های بسیار راحت دانلود از اینستاگرام، استفاده از برنامه‌هایی است که محیط اینستاگرام رو شبیه‌سازی می‌کنند! یعنی شما با استفاده از اطلاعات ورود اینستاگرام خود، وارد برنامه می‌شوید و درست مثل برنامه اصلی اینستاگرام، به گشت و گزار می‌پردازید و هیچ چیزی متفاوت نخواهد بود. در این برنامه‌ها شما با یک کلیک می‌توانید تمام محتوای دلخواه خود را دانلود و در گوشی خود ذخیره کنید.

این برنامه‌ها معمولاً در گوگل‌پلی یا مارکت‌های رسمی وجود ندارند؛ زیرا آن‌ها علاوه بر نقض حریم شخصی، برای استفاده نیازمند اطلاعات ورود شما هستند و تضمینی در امنیت آن‌ها نیست. هرچند معتبرترین برنامه‌های این‌چنینی، کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند و می‌توان گفت تقریباً صد درصد مطمئن هستند و موارد مشکوکی از آن‌ها گزارش نشده، اما به هرحال هیچ چیز صد درصد نیست.

قوانین و محدودیت های اینستاگرام که احتمالاً از آن‌ها مطلع نیستید را بخوانید.

برنامه InstaPro، که به نام GBInsta هم شناخته می‌شود، ولی GBInsta اصلی نیست، یکی از برنامه‌های این‌چنینی است. در ادامه به آموزش قدم به قدم استفاده از آن برای دانلود پست، استوری، هایلایت و عکس پروفایل اینستاگرام می‌پردازیم:

به سایت gbinsta.com مراجعه کنید.آخرین نسخه برنامه را از قسمت «Download»، بارگیری و نصب کنید.برنامه را اجرا کنید و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود، وارد حساب‌تان شوید.پس از آن، دسترسی‌های لازم را به برنامه بدهید تا بتواند محتوای شما را از اینستاگرام دانلود کند.

آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

پس از این مرحله، شما کاملاً وارد فضای اینستاگرام می‌شوید. حتی می‌توانید از این به بعد صرفاً از این برنامه برای اینستاگرام‌گردی خود استفاده کنید. در ادامه به شیوه دانلود هر یک از محتواهای اینستاگرام به‌طور جداگانه از طریق برنامه InstaPro یا GBInsta یا هرکدام از برنامه‌های مشابه این‌چنینی می‌پردازیم.

دانلود و ذخیره عکس و ویدیو از پست های اینستاگرام توسط InstaPro یا GBInsta

آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

برای دانلود یک پست (می‌تواند عکس، ویدیو یا اسلاید باشد) از اینستاگرام و ذخیره آن در گالری خود، این مراحل را در پیش دارید:

به پست مدنظر خود مراجعه کنید.مطابق عکس سمت چپ، رو آیکون دانلود زیر عکس یا ویدیو بزنید. همچنین می‌توانید از گزینه سه‌نقطه و سپس گزینه «Download» استفاده کنید.حالا اگر پست به‌صورت اسلاید باشد، دو گزینه برای شما باز می‌شود. «Download this pic/video» فقط عکس یا ویدیویی که درحال مشاهده هستید را دانلود می‌کند. می‌توانید روی «Download all 2 pics» بزنید تا مستقیماً تمام اسلایدهای پست را از اینستاگرام دانلود کنید (طبیعتاً با توجه به تعداد اسلایدها و محتوای پست، متن گزینه آخر متفاوت خواهد بود).

شیوه دانلود استوری یا هایلایت از اینستاگرام توسط InstaPro یا GBInsta

آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

همان‌طور که مشخص است، شیوه دانلود استوری یا هایلایت کاملاً یکسان است. استفاده از برنامه‌هایی مثل InstaPro یا GBInsta بهترین گزینه برای دانلود استوری‌هایی هستند که زمان آن‌ها رو به اتمام است؛ زیرا با یک کلیک می‌توانید فوراً آن‌ها را دانلود کنید:

استوری یا هایلایت موردنظر که می‌خواهید از اینستاگرام دانلود کنید را با برنامه InstaPro باز کنید.روی گزینه سه‌نقطه کلیک کنید.از منوی بالا آمده، گزینه «Download» را بزنید.دانلود شما آغاز خواهد شد.

فراموش نکنید که اگر استوری یا هایلایتی که می‌خواهید از اینستاگرام دانلود کنید، ویدیویی در چند بخش بود، باید هر بخش را به‌صورت جداگانه دانلود کنید.

مشاهده یا دانلود و ذخیره عکس های پروفایل اینستاگرام در InstaPro یا GBInsta

آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

از امکانات خوبی که چنین برنامه‌هایی در اختیار شما قرار می‌دهند، تماشای عکس پروفایل هر حساب در ابعاد بزرگ‌تر و همچنین دانلود آن‌ها در صورت تمایل است. این کار هم پروسه‌ای راحت و سرراست دارد:

صفحه مورد نظر در اینستاگرام را با InstaPro باز کنید.انگشت خود را روی عکس پروفایل صفحه، نگه دارید.تصویر بزرگ می‌شود و می‌توانید آن را با اندازه‌ای بزرگ ببینید.اگر می‌خواهید تصویر را دانلود کنید تا در گوشی شما ذخیره شود، دوباره روی آن لمس کنید و نگه دارید.پیام «…Download started» نمایان می‌شود که نشان از شروع دانلود شما دارد.

مشاهده یا دانلود ویدیو های ریلز (reels) از اینستاگرام با InstaPro یا GBInsta

آموزش دانلود از اینستاگرام به چند روش مختلف

همان‌طور که حدس می‌زدید، به‌راحتی می‌توانید ویدیو های قسمت ریلز (reels) اینستاگرام را هم به‌وسیله برنامه‌هایی مثل InstaPro یا GBInsta دانلود کنید:

فیلم ریلز موردنظر را باز کنید.مطابق عکس روی گزینه سه‌نقطه کلیک کنید.از منوی باز شده، گزینه «Download» را بزنید تا به‌سادگی فیلم شما از اینستاگرام دانلود شود.

برنامه های مشابه InstaPro برای دانلود از اینستاگرام

برنامه‌های مشابه دیگری هستند که کارایی InstaPro و GBInsta را دارند. تمام این برنامه‌ها رویکردی همانند چیزی که به شما بالاتر آموزش دادیم دارند. چند برنامه مشابه را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از روش‌هایی که بالا گفتیم، می‌توانید عکس یا ویدیو های مدنظر خود را از پست، استوری، هایلایت و یا ریلز های اینستاگرام دانلود کنید:

برنامه GBInsta از gbinsta.clubبرنامه Instander از thedise.me/instanderاپلیکیشن قدیمی +OGInsta از OGMods یا OGInstagram

در این مطلب روش‌های مختلف دانلود انواع محتوا از اینستاگرام را بررسی کردیم. شما از چه روشی برای دانلودهای اینستاگرام خود استفاده می‌کنید؟ آیا تجربه استفاده از روش‌های بالا را داشته‌اید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق