تهران نیاز به تفریحگاه های ورزش و هیجان محور دارد/ ایجاد مسیرهای جدید برای کوه پیمایی


تهران نیاز به تفریحگاه های ورزش و هیجان محور دارد/ ایجاد مسیرهای جدید برای کوه پیمایی

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهر تهران نیاز به تفریحگاه های ورزش محور دارد، گفت: طراحی پارک های موضوعی باید دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست هیات مدیره سازمان ورزش شهرداری با دستور معارفه اعضای جدید هیات مدیره این سازمان با حضور محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران صبح امروز در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

در این جلسه توکلی زاده به عنوان رئیس هیات مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تفکر و نگاه جدیدی بر سازمان ورزش حاکم شده است که به دنبال مردمی کردن هرچه بیشتر سازمان و نقش آفرینی جدی آن در عرصه های ورزشی است ابراز امیدواری کرد اعضای جدید هیات مدیره با برنامه ریزی مناسب و هوشمندانه این حرکت جدید را در سطح کلانشهر تهران پیش ببرند.

بازسازی و تعمیرات نزدیک به چهل مجموعه ورزشی

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوعی که پیش روی اعضای جدید هیات مدیره سازمان ورزش است، بازسازی و تعمیرات نزدیک به چهل مجموعه ورزشی است گفت: این مجموعه های ورزشی به دلیل عدم رسیدگی در سال‌های گذشته از مدار خدمت‌رسانی به شهروندان خارج شده اند که بایستی با هماهنگی و پیگیری سازمان ورزش به مدار خدمت رسانی برگردند. در این زمینه رایزنی هایی صورت گرفته است و باید این پیگیری با جدیت دنبال شود.

ایجاد آکادمی فوتبال محلات در سطح شهر تهران با کمک سرخابی ها

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در بخش دیگری از بیانات خود به توافق شهرداری تهران با دو باشگاه بزرگ پایتخت اشاره کرد و افزود: طی توافقی که با دو باشگاه استقلال و پرسپولیش انجام دادیم مقرر شده که با کمک این دوباشگاه آکادمی فوتبال محلات در سطح شهر تهران راه اندازی شود و از امکانات دو ورزشگاهی که در اختیار این باشگاه‌ها خواهد بود برای ترویج ورزش در محلات و استعدادیابی استفاده شود.

تهران نیاز به تفریحگاه های ورزش محور دارد

توکلی زاده با بیان اینکه شهر تهران نیاز به یک تفریحگاه های ورزش محور دارد اظهار داشت: طراحی پارک های موضوعی باید دستور جلسات هیات مدیره قرار بگیرد. برخی از بوستان‌ها را متناسب با موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های هر منطقه می‌توان به شکل دیگری بازطراحی و تجهیز کرد تا مردم هنگام ورود به این فضای هیجان محور و ورزشی اشتیاق لازم را برای مشارکت در برنامه های ورزشی پیدا کنند.

مسیرهای جدید برای کوه پیمایی مردم ایجاد می شود

وی افزود: به عنوان مثال در منطقه 5 و کوهسار ضمن بازدیدی که همراه شهردار محترم تهران داشتیم بنا شد یک پارک ورزشی طراحی و ایجاد شود و مسیرهای جدید برای کوه پیمایی مردم ایجاد شود تا زمینه بهتری برای استفاده مردم از نعمت کوه فراهم شود. همین رویکرد را می توان برای ایجاد پارک های هیجان محور، پارک های ورزشی و پارک های علمی دنبال کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یکی از آسیب های زندگی در کلانشهر ها را کم تحریکی و دوری از ورزش عنوان کرد و افزود: بر کسی پوشیده نیست که سازمان ورزش با توسعه ورزش همگانی می تواند تا چه حد از بروز بیماری های جسمی و روحی جامعه جلوگیری کند و خوشبختانه مدیریت جدید این سازمان در این رابطه برنامه ریزی گسترده ای را انجام داده و در حال عملیاتی کردن هستند.

وی ادامه داد: در هزار مورد از پارک های شهر تهران ورزش صبحگاهی انجام می شود و جمعیت بزرگی مخاطب ما هستند که در این حوزه باید ساماندهی و نظم مطلوبی شکل بگیرد. در امر توسعه ورزش همگانی باید یک حلقه ارتباطی بین سازمان ورزش، مدارس و مساجد ایجاد شود و از ظرفیت بوستان‌ها، مدارس و مساجد محلات در امر توسعه ورزش هماهنگی و استعدادیابی استفاده شود.

مصون سازی مراکز تفریحی و ورزشی مناسب استفاده بانوان محجبه

رئیس هیات مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران اظهار داشت: مصون سازی مراکز تفریحی و ورزشی که مناسب استفاده بانوان محجبه هم باشد بایستی با جدیت دنبال شود تا بانوان هم بتوانند از ظرفیت های ورزشی شهر استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان ورزش شهرداری تهران این امکان را دارد که با پشتیبانی از رشته های ورزشی پر ظرفیت یک جهش قابل توجهی در این رشته ها رقم بزند افزود: بدون شک حمایت های سازمان از رشته‌های ورزشی می تواند بستر رشد ورزش قهرمانی و شناسایی نخبگان ورزشی را فراهم کند و باید در دور جدید فعالیت این سازمان به این امر مهم توجه کافی و لازم صورت گیرد.

توکلی زاده تصریح کرد: سازمان ورزش باید مربی‌های ورزشی با تجربه و با انگیزه را در شهر شناسایی کنیم و به عنوان پشتیبان و شتاب دهنده آن ها را در امر توسعه ورزش قهرمانی یاری کنیم.

رقابت های قهرمان شهر در سطح محلات تهران در حال برگزاری است

وی با بیان اینکه رقابت های قهرمان شهر در سطح محلات تهران در حال برگزاری است گفت: غیر از تهران 19 شهر دیگر هم در این رقابت ها سهیم هستند و در مرحله پایانی شهرها با هم به رقابت خواهند پرداخت تا به شهر قهرمان برسیم و سازمان ورزش برنامه مفصای برای مرحله پایانی این رقابت های ورزشی که از دل محلات در شهرهای مختلف برخواسته، تدارک دیده است.

در دور جدید فعالیت‌سازمان ورزش شهرداری تهران محمدامین توکلی زاده به عنوان رییس هیات مدیره، حسین اوجاقی مدیرعامل و عضو، علی حامد دبیر هیات مدیره و رضا سیفی، محمد مدنی و مهدی مرادعلی به عنوان عضو هیات مدیره فعالیت خواهند داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان