مخالفت آلمان با ممنوعیت صدور روادید به شهروندان روسیه


مخالفت آلمان با ممنوعیت صدور روادید به شهروندان روسیه

صدراعظم آلمان با استقبال از احداث خط لوله گازی جدید برای اروپا، ممنوعیت صدور روادید برای روسیه را محکوم کرد.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان با تأکید بر لزوم احداث خط لوله تأمین انرژی اروپا، ممنوعیت صدور روادید برای گردشگران روسیه را محکوم کرد.

شولتس در بخشی از سخنان خود به جمعی از خبرنگاران در برلین گفت: «ساخت خط لوله از پرتغال که از اسپانیا و فرانسه بگذرد و به اروپای مرکزی برود، باید هرچه سریعتر انجام شود تا اروپا را از وابستگی به انرژی روسیه دور کند. چنین خط لوله‌ای وضعیت عرضه را در حال حاضر تسکین خواهد داد.»

او همچنین خبر داد که با سران اسپانیا، پرتغال، فرانسه و کمیسیون اروپا رایزنی کرده و لابی قدرتمندی برای احداث این خط لوله در نظر گرفته است.

او در بخشی دیگر با اشاره به تحریم‌ها علیه روسیه گفت: «این تحریم‌ها نباید بر مردم روسیه فشار بیاورد. این جنگ، جنگ پوتین است و با درخواست اتحادیه اروپا برای ممنوعیت ارسال روادید به گردشگران روسیه مخالفیم، تحریم علیه مردم اثرگذاری آن را کاهش می‌دهد.»

اوایل هفته جاری، فنلاند و استونی از دیگر اعضای اتحادیه اروپا خواستند که صدور ویزای توریستی برای شهروندان روسیه را در پاسخ به جنگ روسیه علیه اوکراین متوقف کنند.

«کاجا کالاس» نخست‌وزیر استونی هم روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: «گردشگری در اروپا یک امتیاز است، نه یک حق انسانی، اکنون زمان پایان دادن به گردشگریِ شهروندان روسیه فرا رسیده است.»

«پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند نیز تأیید کرد که دولت در حال برنامه‌ریزی برای تشدید قوانین ویزا برای شهروندان روسیه است و این موضوع را در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که برای پایان ماه جاری برنامه‌ریزی شده است، مطرح خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر