خاموشی‌های اجباری، برنامه انگلیس برای بدترین سناریوی انرژی


خاموشی‌های اجباری، برنامه انگلیس برای بدترین سناریوی انرژی

یک نشریه انگلیسی زبان از بدترین سناریوی معقول برای خاموشی‌های این کشور درپی بحران انرژی خبر داد.

بلومبرگ به نقل از افراد آشنا با برنامه‌ریزی دولت انگلیس گزارش داد که انتظار می‌رود هوای سرد همراه با کمبود گاز، مقامات انگلیس را مجبور به اجرای «بدترین سناریوی معقول» کند که ۴ روز خاموشی در زمستان آینده را فراهم می‌کند.

قطعی‌های احتمالی ممکن است نه تنها صنعت، بلکه خانوار‌های این کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد، در نتیجه کمبود ظرفیت برق به حدود یک ششم اوج تقاضا، حتی پس از راه‌اندازی نیروگاه‌های زغال سنگ اضطراری کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

ناتوانی مردم انگلیس در حمایت از پناهجویان اوکراینی بلومبرگ: بحران بزرگ انرژی در اروپا اکنون به غذای مردم رسیده است

بلومبرگ طبق گزارش‌ها نوشت، مرحله اول طرح اضطراری انگلیس شامل اپراتور شبکه است که جریان‌های گاز را در سیستم هدایت می‌کند، به طور موقت توافق‌های تجاری را لغو می‌کند، در حالی که مرحله دوم شامل توقف عرضه به نیروگاه‌های گاز سوز، ایجاد قطعی برق برای کاربران صنعتی و خانگی است.

این در حالی است که به علت بحران انرژی در آلمان درپی کاهش واردات گاز از روسیه، رئیس‌جمهور آلمان مجبور به خاموش کردن چراغ‌های کاخ خودش در برلین شد.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، اما درپی بحران انرژی در اروپا به دلیل تحریم‌های روسیه، مدعی شده است ساخت خط لوله از پرتغال که از اسپانیا و فرانسه بگذرد و به اروپای مرکزی برود، باید هرچه سریعتر انجام شود تا اروپا را از وابستگی به انرژی روسیه دور کند. چنین خط لوله‌ای وضعیت عرضه را در حال حاضر تسکین خواهد داد.

خبرگزاری سی‌ان‌ان نیز گزارش داده است به نظر می‌رسد قرار نیست گرما در اروپا فروکش کند، زیرا قرار است موج جدید گرما این قاره را در بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت