انتشار ویژه نامه «عبرت های عاشورا» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون


انتشار ویژه نامه «عبرت های عاشورا» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

شفیعی از انتشار ویژه نامه «عبرت های عاشورا» به مناسبت ایام محرم به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: ماه محرم و صفر ایام بسیار مغتنمی است تا در راستای ترویج فرهنگ اصیل آموزه های دینی تلاش شود و به همان میزان که شور و عشق حسینی در میان عزاداران افزایش یافته است، باید به درک و شناخت عمیق فلسفه محرم و صفر نیز پی ببریم.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: امروز باید با بهره‌گیری از فرصت ماه محرم نوجوانان و جوانان را بیش از گذشته با فلسفه این نهضت درس‌آموز و عبرت بخش آشنا کرد.

وی، یکی از درس‎های بزرگ عاشورا را درس ولایت پذیری دانست و خاطر نشان کرد: اوج مسئله ولایت پذیری در حادثه کربلا رخ داده است و امروز درسی که می توان و باید از عاشورا گرفت این است که آن گونه که شهیدان کربلا ولایت مدار بودند، ما نیز ولایت مدار باشیم.

شفیعی، تبیین فلسفه عاشورا و قیام حسینی را از اهداف اصلی عزاداری‌های ایام محرم عنوان و تصریح کرد: نهضت عاشورا الگوی مهمی برای همه حرکت های دینی و انقلابی و ستیز با ظلم است و امروزه ضرورت دارد در انتقال پیام عاشورا و عزاداری امام حسین (ع) به عنصر حماسه و عاطفه بها داده شود.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم ماه عزت، سربلندی، ایثار و از جان گذشتگی در راه اسلام است، ابراز داشت: تبیین اهداف قیام عاشورای امام حسین (ع) از جمله برپایی نماز اول وقت و اشاعه و گسترش امر به معروف و نهی از منکر باید در عمل پیاده شود و همچنین باید تلاش کنیم با الگو گرفتن از امام حسین (ع) آزادگی واقعی را میسر سازیم.

شفیعی در ادامه از انتشار ویژه نامه «عبرت های عاشورا» به مناسبت ایام محرم به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد و گفت: در این ویژه نامه مطالبی همچون چرا ماه محرم، دانستنی های کربلا، انگیزه های قیام امام حسین (ع)، عبرت آموزی از عاشورا، پیام های نهضت عاشورا و ... به چشم می خورد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا