دادستان هرمزگان دستور آزادسازی حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز را صادر کرد


دادستان هرمزگان دستور آزادسازی حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما علیرضا احمدی منش بر لزوم ثبت و صیانت از آثار فرهنگی مادی و معنوی استان با هدف پاسداشت هویت ملی و منطقه‌ای مردم تأکید کرد.وی با اشاره به اینکه ابنیه تاریخی جزئی از فرهنگ مردم هرمزگان محسوب می‌شوند، گفت: صد‌ها...

دادستان هرمزگان دستور آزادسازی حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز را صادر کردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما علیرضا احمدی منش بر لزوم ثبت و صیانت از آثار فرهنگی مادی و معنوی استان با هدف پاسداشت هویت ملی و منطقه‌ای مردم تأکید کرد.
وی با اشاره به اینکه ابنیه تاریخی جزئی از فرهنگ مردم هرمزگان محسوب می‌شوند، گفت: صد‌ها اثر تاریخی استان باید به عنوان اثر ملی ثبت شوند و با فعال سازی یگان‌های حفاظت و پشتیبانی نهاد‌های مردمی و سمن ها، حفظ، مرمت و معرفی آن‌ها به جهانیان در دستور کار قرار گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با ابراز تأسف شدید از فرسایش و تخریب قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز افزود: باید این اثر مهم تاریخی به عنوان یکی از برجسته‌ترین نماد‌های استعمارستیزی ملت ایران هرچه سریعتر بازسازی شود.
احمدی منش خاطرنشان کرد: ضرورت دارد نسبت به آزاد سازی حریم قلعه پرتغالی‌ها در سریعترین زمان ممکن اقدام شود تا از آسیب بیشتر به این بنای تاریخی جلوگیری شود.
وی گفت: با شناسایی و معرفی آثار باستانی و مناطق توریستی، علاوه بر رونق صنعت گردشگری در استان هرمزگان، در آمد مردم بومی منطقه نیز افزایش می‌یابد، لذا دستگاه قضایی این مهم را به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه از متولیان گردشگری استان پیگیری و مطالبه خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی