کش لیفت صورت، جایگزین عمل جراحی کشیدن پوست


کش لیفت صورت، جایگزین عمل جراحی کشیدن پوست

لیفت صورت درواقع عمل کشیدن لیفت مژه، ابرو، شقیقه و گونه‌ها است که با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. بند لیفت یا کش لیفت صورت، پوست اطراف ابرو را به‌طرف بالا می‌کشد و چین‌های پوستی را به‌صورت موقت محو کرده و باعث جوان‌تر دیده شدن پوست می‌شود.

کش لیفت صورت، جایگزین عمل جراحی کشیدن پوست

لیفت صورت نوعی عمل زیبایی است که با استفاده از تکنیک‌های مختلف، پوست صورت را سفت کرده و با برطرف کردن چین و چروک‌های ناسی از افزایش سن باعث جوانی چهره می‌شود. با از بین رفتن سلول‌های مرده و چربی‌های اضافی پوست در عمل لیفت صورت شاهد بازسازی سلول‌های پوستی هستیم و کیفیت پوست بهبود پیدا می‌کند و چین‌ و چروک‌های اطراف چشم‌ها، گونه‌ها، فک و دهان، و پیشانی برطرف می‌شوند.

البته لزوما تمام روش‌های لیفت صورت تهاجمی نیستند و راه‌های کم‌دردسرتری هم برای لیفت کردن صورت وجود دارند مثل کش لیفت صورت که روش امن و آسانی است که در کمتر از چند ثانیه با بالا کشیدن گونه، ابرو و شقیقه‌ها باعث لیفت صورت می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با لیفت صورت و کش لیفت صورت آشنا شوید.

کش لیفت صورت، جایگزین عمل جراحی کشیدن پوست

لیفت صورت

لیفتینگ صورت نوعی عمل جراحی زیبایی سرپایی برای بالا کشیدن پوست است که با بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود. مدت زمان عمل لیفت صورت بسته به میزان چین و چروک‌های روی پوست متغیر خواهد بود و عمدتا بین 2 تا 6 ساعت طول می‌کشد.

در عمل لیفت صورت، برش‌هایی روی پوست انجام شده و سلول‌های مرده و چربی‌های اضافی برداشته می‌شوند.

در عمل لیفت صورت، برش‌هایی روی پوست انجام شده و سلول‌های مرده و چربی‌های اضافی برداشته می‌شوند. و بعد از اتمام کار روی پوست بخیه‌های ریزی زده می‌شود که بعد از بهبودی ردی به‌جای نمی‌ماند. بسته به نوع پوست فرد و میزان چروک‌هایی که روی صورت وجود دارد، عمل لیفت صورت روی کل یا بخشی از صورت انجام می‌شود مثل لیفت دور چشم و پیشانی، لیفت خط مو تا کنار گوش، اطراف دهان و گونه‌ها.

بیشتر بخوانید: لیفت نخ صورت؛ روشی برای جوان‌سازی پوست

تکنیک‌های لیفت صورت

دو تکنیک اصلی لیفت صورت عبارتند از روش تهاجمی و غیر تهاجمی که بسته به نوع پوست فرد انتخاب می‌شود.

لیفت صورت غیرتهاجمی

منظور از تکنیک غیرتهاجمی یعنی دیگر خبری از عمل جراحی نیست و جراح به کمک تزریق فیلر با پاکسازی و تحریک پوست، مشکل را برطرف کرده و صورت جوان‌تر به‌نظر می‌رسد. تکنیک غیرتهاجمی بیشتر برای پوست‌هایی است که صرفا چین و چروک دارند.

کش لیفت صورت، جایگزین عمل جراحی کشیدن پوست

لیفت صورت با روش تهاجمی

این تکنیک برای پوست‌های شل با چین و چروک عمیق و چربی زیاد توصیه می‌شود که قسمت‌هایی از پوست مثل زیر فک، پایین چانه، پشت گوش و قسمت بالای پیشانی برش خورده می‌شوند. بعد از برش نوبت به پاکسازی پوست می‌رسد. معمولا بیشتر برش‌ها دراطراف گوش هستند که جراح، پوست شل شده را از قسمت گوش به‌عقب می‌کشد.

در روش تهاجمی لایه زیرین عضلات صورت سفت می‌شوند و بعد از دفع سلول‌های مرده، پوست تمیز و سفت شده و چین و چروک‌های پوستی بعد از بازسازی از بین می‌روند.

لیفت شقیقه

به عمل زیبایی غیرتهاجمی برای رفع خطوط پنجه کلاغی، بالا کشیدن گوشه ابرو و سفت شدن پوست اطراف شقیقه، لیفت شقیقه می‌گویند. که کمک می‌کند چشم‌ها بازتر و پوست صورت شاداب‌تر و جوان‌تر به‌نظر برسد.

بیشتر بخوانید: انواع روش لیفت صورت، چیست؟

انواع لیفت شقیقه

پیش از این لیفت شقیقه به‌خاطر هزینه بالا و دوره نقاهت طولانی چندان محبوب نبود اما امروزه، روش‌های جدیدی برای لیفت شقیقه و لیفت صورت بدون جراحی ارائه شدند که با کمترین درد مشکلات مربوط به افتادگی و شل شدگی پوست را برطرف می‌کنند. روش‌های مختلف برای لیفت شقیقه عبارتند از:

لیفت شقیقه با تزریق ژل لیفت شقیقه با نخ لیفت شقیقه با پلاسما جت لیفت شقیقه با جراحی (تمپروپلاستی) ماندگاری لیفت شقیقه

کش لیفت صورت، جایگزین عمل جراحی کشیدن پوست

ماندگاری لیفت شقیقه به روش انجام این کار و میزان افتادگی پوست بستگی دارد. پزشک متخصص بسته به نوع پوست و انتظاری که بیمار دارد بهترین روش را برای لیفت صورت و شقیقه پیشنهاد می‌دهد.به‌طورکلی، تکینک‌های غیرتهاجمی برای لیفت پوست معمولا باید سالانه تمدید شوند. ماندگاری در روش لیفت با تزریق ژل بین 6 ماه تا یک سال است. اما روش لیفت با نخ نسبتا دوام بیشتری دارد. البته در روش جراحی نیازی به تمدید ندارید.

ماندگاری در روش لیفت با تزریق ژل بین 6 ماه تا یک سال است. اما روش لیفت با نخ نسبتا دوام بیشتری دارد.

این نکته مهم را به‌خاطر داشته باشید که لیفت صورت، مانع پیر شدن نمی‌شود و طبیعی است که چندسال بعد از عمل امکان افتادگی و شل شدگی پوست وجود دارد.

لیفت ابرو

برای بالا بردن ناحیه پیشانی و ابرو از لیفت ابرو استفاده می‌کنند. درواقع هدف این عمل اصلاح چروک‌های پیشانی، شیار بین ابرو، افتادگی ابرو و برطرف کردن خط اخم است. چشم‌ها به‌خاطر لیفت ابرو بازتر و جوان‌تر دیده می‌شوند و تفاوتش با لیفت شقیقه در این است که در لیفت شقیقه با وسط ابرو و پیشانی کاری نداریم صرفا ناحیه گونه بالا می‌رود و افتادگی چشم‌ها کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: جوان‌سازی و لیفت صورت با نخ کلاژن‌ساز

مزایای لیفت صورت

مهمترین مزیت لیفت صورت یا فیس لیفت (face lift) از بین رفتن سلول‌های مرده و جوانسازی پوست صورت است. از دیگر محاسن این روش عبارتند از:

ازبین بردن چین و چروک‌های سطحی و عمقی پوست صورت رفع افتادگی گونه در صورت بهبود ظاهر پوست و جوانسازی اصلاح خط غم در گوشه‌های لب بهبود افتادگی خط فکی ازبین رفتن غبغب و چروک‌های گردن بهبود چروک‌های اطراف بینی شادابی صورت

کش لیفت صورت، جایگزین عمل جراحی کشیدن پوست

عوارض و خطرات لیفت صورت

هرچند اگر عمل کشیدن پوست صورت را به متخصص مجرب و با مهارتی بسپارید، ریسک عمل به حداقل می‌رسد اما در هرصورت خطراتی هم وجود دارد مثل عفونت، خون‌ریزی، حساسیت نسبت به داروی بیهوشی. از عوارض جدی عمل لیفت صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسکار پوستی

یکی از نگرانی‌های شایع در جراحی زیبایی تهاجمی، به‌جا ماندن اسکار پوستی است که به جنس پوست، کلاژن‌سازی و سبک زندگی فرد بستگی دارد. البته در عمل لیفت صورت معمولا خط برش پشت گوش یا در نواحی رویش مو ایجاد می‌شود که زیاد در معرض دید نیستند. خبر خوب اینکه اسکارهای پوستی با لیزر برطرف می‌شوند هرچند که هزینه اضافه هستند.

ریزش مو در قسمت برش پوست

عمل جراحی لیفت صورت باعث اختلال در خون‌رسانی به فولیکول‌های مو می‌شود چرا که برش‌های عمل در نزدیکی خطوط رویش مو هستند. البته معمولا ریزش مو موقتی است و بعد از مدتی برطرف می‌شود.

هماتوم

تورم خون زیر پوست شایع‌ترین عارضه بعد از عمل کشیدن پوست صورت است که بیشتر در افراد دارای فشار خون و سیگاری‌ها مشاهده می‌شود. علت هماتوم، آسیب دیدن پوست و بافت‌های مجاور در اثر کشیده شدن است.

آسیب عصب صورت

گاهی ممکن است عصب‌های صورت اتفاقی و متاثر از تجربه ناکافی جراح طی عمل لیفت صورت آسیب ببینند و باعث تغییر فرم عضلات و صورت و افتادگی آن بشوند. به‌همین دلیل توصیه می‌شود که پیش از عمل حتما بررسی‌های دقیقی انجام دهید و عمل لیفت صورت خود را به پزشک متخصص و با تجربه‌ای بسپارید. برای یافتن متخصص پوست مجرب به کلینیک نی نی بان مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: لیفت بینی با نخ بهتر است یا ژل؟

دوره بهبودی و نقاهت بعد از عمل لیفت صورت

یک دوره نقاهت دو‌هفته‌ای لازم است تا کبودی‌های بعد از عمل لیفت صورت بهبود پیدا کنند. هرچند در جراحی مینی‌لیفت این مدت کمتر می‌شود اما در هرصورت 14 روز اول باید مراقبت‌ها بیشتر باشند چرا که درد، کبودی و تورم در بیشترین میزان خود هستند. حدودا یک ماه طول می‌کشد تا بعد از عمل کشیدن پوست صورت به زندگی عادی خود برگردید. انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی سنگین در این مدت ممنوع است و بهتر است مرتب با پزشک خود در تماس باشید.

کش لیفت صورت، جایگزین عمل جراحی کشیدن پوست

لیفت صورت برای چه افرادی مناسب نیست

افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده و بیماران دارای فشار خون گزینه مناسبی برای عمل جراحی لیفت صورت نیستند. افرادی که داروی رقیق کننده خون مصرف می‌کنند هم نمی‌توانند کاندیدای عمل لیفت صورت باشند چرا که ریسک هماتوم در آن‌ها چندبرابر بیشتر می‌شود. لیفت صورت برای افرادی که عدم تقارن صورت دارند هم گزینه مناسبی نیست مگر اینکه پزشک تشخیص دهد که عمل این عارضه را برطرف کرده یا حداقل بهتر می‌کند.

بهترین روش لیفت صورت

خوشبختانه امروزه روش‌های مختلفی برای کشیدن پوست در دسترس هستند که بسته به نوع پوست، سن، میزان چین و چروک‌های پوستی و البته انتظار بیمار متغیر هستند. شایع‌ترین روش لیفت صورت، هایفوتراپی و استفاده از RF است.

یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های موقت لیفت صورت که عوارض زیادی هم ندارد کش لیفت صورت است.

لیفت نخ هم از جمله روش‌های موقتی برای جوانسازی پوست محسوب می‌شود. به افرادی که به‌دنبال روش دایمی هستند هم عمل جراحی لیفت صورت توصیه می‌شود که بیشتر مناسب 30 تا 45 سال است. اما یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های موقت لیفت صورت که عوارض زیادی هم ندارد کش لیفت صورت است. روشی آسان با کمترین هزینه بدون دوره نقاهت طولانی، بدون عوارضی مثل خونریزی و اسکار پوستی.

کش لیفت صورت

لیفت صورت درواقع عمل کشیدن لیفت مژه، ابرو، شقیقه و گونه‌ها است که با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. بند لیفت یا کش لیفت صورت، پوست اطراف ابرو را به‌طرف بالا می‌کشد و چین‌های پوستی را به‌صورت موقت محو کرده و باعث جوان‌تر دیده شدن پوست می‌شود.

کش لیفت صورت، جایگزین عمل جراحی کشیدن پوست

به‌علاوه اینکه چهره هم کشیده‌تر دیده می‌شود. درواقع کش لیفت صورت یک روش موقتی جایگزین عمل‌های زیبایی است که در زمان کمتر و با هزینه بسیار پایین‌تر تغییر اساسی در چهر ایجاد می‌کند. کش لیفت صورت یک نوار با خاصیت کشسانی است که در دو انتهای آن دو گیره مو قرار گرفتند و به‌ دو طرف سر وصل می‌شوند.

نحوه استفاده از کش لیفت صورت

استفاده از کش لیفت صورت بسیار راحت و ساده است و دردسر خاصی ندارد. در ادامه نحوه استفاده از این محصول کاربردی را باهم بخوانیم:

برای اینکه کش لیفت زیر موها پنهان شود قسمت بالای موهای‌تان را جمع کنید. در هردو طرف سر قسمتی از موهای بالای لاله گوش را جدا کنید و با کش‌های کوچک ببندید. یکی از گیره‌های کش را روی موهای بسته شده طرف چپ ببندید. حالا کش را از زیر موهای جمع‌کرده رد کنید و گیره دوم را به موهای بسته‌شده سمت راست بزنید. در این مرحله باید اندازه کش را طبق سلیقه خود و میزان کشیدگی پوستی که می‌خواهید تنظیم کنید. حالا موهایی که در مرحله اول جمع کرده بودید را باز کنید یا حتی می‌توانید از یک شینیون ساده هم استفاده کنید.

مزایای کش لیفت صورت

مهمترین مزیت کش لیفت صورت این است که خطرات و عوارض عمل جراحی را ندارد و در کسری از ثانیه خودتان به‌راحتی از پس آن برمی‌آیید. مقرون به‌صرفه‌بودن را هم به لیست اضافه کنید. از دیگر مزایای کش لیفت صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد راحت و بدون درد

برای استفاده از کش لیفت صورت تخصص خاصی لازم نیست و فقط با بستن دو گیره مو بدون درد می‌توانید پوست صورت و شقیقه‌های‌ خود را بکشید.

قابلیت استفاده برای مدل‌ موهای مختلف

فرقی نمی‌کند که مدل موی باز دوست دارید یا بسته، در هرصورت کش لیفت صورت به‌کارتان می‌آید.

فرم دادن به صورت

فقط کافی است گیره مو را در جای مناسبی اطراف پوست شقیقه نصب کنید تا ابروها به سمت بالا کشیده شوند. با این روش، فرم صورت کشیده‌تر شده و لاغرتر به‌نظر می‌رسد.

کش لیفت صورت، جایگزین عمل جراحی کشیدن پوست

رفع چین و چروک‌ها

کش لیفت صورت و ابرو یکی از بهترین جایگزین‌ها برای روش‌های تهاجمی رفع چروک‌های پوستی اطراف چشم و شقیقه‌ها محسوب می‌شود. بهتر است پیش از اینکه تصمیم‌تان برای انجام روش‌هایی مثل پلکسر و میکرونیدلینگ را عملی کنید یکبار کش لیفت ابرو را امتحان کنید.

رنگبندی

تنوع رنگبندی این کش‌ها در بازار زیاد است: از رنگ سفید، نخودی، کرم گرفته تا گندمی، قهوه‌ای و مشکی. محدودیتی برای انتخاب نیست و با هر رنگ مویی می‌توانید از کش لیفت صورت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت لیفت شقیقه در سال 1400 و 1401 چقدر است؟

سوالات متداول

عمل لیفت صورت چقدر ماندگاری دارد؟

نتایج تمام عمل‌های زیبایی با افزایش سن تغییر می‌کنند. ماندگاری عمل لیفت صورت بسته به نوع عمل متغیر است. به‌طورکلی نتایج جراحی کشیدن پوست صورت تا یک دهه (یا بیشتر) باقی می‌مانند.

چه نوع بیهوشی در عمل لیفت صورت مناسب‌تر است؟

این عمل را می‌توان با بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام داد یا اینکه از آرامبخش IV استفاده کرد. بهتر است برای انتخاب روش بیهوشی با پزشک خود مشورت کنید.

هزینه لیفتینگ صورت در ایران چقدر است؟

هزینه عمل لیفت صورت در سال 1401 حدود 25 تا 30 میلیون تومان است. البته هزینه دقیق پس از معاینه توسط پزشک متخصص مشخص می‌شود.

بهترین روش جراحی لیفت صورت چیست؟

انتخاب روش مناسب به شرایط بیمار، میزان افتادگی و چروک پوستی و البته تشخیص پزشک متخصص بستگی دارد.

کش لیفت صورت، جایگزین عمل جراحی کشیدن پوست

بهترین جایگزین عمل جراحی لیفت صورت چیست؟

ساده‌ترین روش جایگزین عمل‌ کشیدن پوست صورت، استفاده از کش لیفت صورت، ابرو یا شقیقه است که با رفع چین و چروک‌های پوستی و ایجاد حالت کشیدگی باعث جوان‌تر دیده شدن صورت به‌صورت موقت می‌شود.

آیا می‌توان با چسب هم لیفت شقیقه انجام داد؟

چسب لیفت شقیقه یکی از روش‌های لیفتینگ موقت است که باعث کشیدگی پوست در ناحیه اطراف چشم و شقیقه می‌شود.

کلام آخر

کش لیفت صورت، یا بند لیفت ابرو و شقیقه محصول کاربردی برای لیفتینگ موقتی پوصت صورت است که با دو گیره مو به دو طرف صورت روی موها نصب می‌شود و حالت کشیدگی ایجاد می‌کند.

استفاده از این محصول بیشتر مناسب افرادی است که خواهان اصلاح چین و چروک صورت و جوانسازی پوست هستند اما از عمل جراحی، درد، و عوارض بعد عمل و هزینه‌های سنگین آن می‌ترسند. خوبی کش لیفت صورت این است که تخصص خاصی نمی‌خواهد و با حداقل هزینه در دسترس همه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی