زنم طلاق می‌خواهد / من شاهزاده رویاهایش نیستم!


3سال پیش با خانمم ازدواج کردم که تقریبا از 7 یا 8 ماه پیش، مشکلات‌مان شروع و سرد شدیم.

اوایل که کلا با من حرف نمی‌زد و نمی‌گفت چه مشکلی با من دارد. بالاخره چند روز پیش به من گفت که فقط طلاق می‌خواهد چون من شاهزاده رویاهایش نبوده، نیستم و نخواهم شد. می‌گوید از من بدش می‌آید. پیشنهاد شما هم جدا شدن است؟

پاسخ مشاور: می‌فهمم که در شرایط بدی قرار گرفته‌اید. این‌که زندگی خوبی داشتید و الان با این سردی روبه‌رو شده‌اید مانند شوکی در زندگی شماست اما خوبی این رابطه که مطرح کردید، این است که بین شما و همسرتان گفت‌و‌گو وجود دارد و این یعنی رابطه شما طوری است که بشود روی آن برای اصلاح کار کرد و اما چند توصیه به شما.

حتما خانم‌تان حرف‌های ناگفته دارد

سرد شدن رابطه زوج ها ناگهان اتفاق نمی‌افتد و تدریجی است. بهتر است که زمان شروع این سرد شدن را بیابید و ببینید با چه اتفاقی همراه بوده است. اولین قدم برای حل مشکل‌تان، علت‌یابی است چون شما رابطه و زندگی خوبی داشتید. بی دلیل یک رابطه خوب به رابطه سرد تبدیل نمی شود. حتما دلایلی وجود داشته است که مطرح نشده و باید در گفت‌و‌گویی که احساس امنیت و آرامش باشد، بنشینید و با همسر تان درباره‌اش صحبت کنید و ببینید چه مسائل حل نشده‌ای بین شما دو نفر بوده که باعث شده الان این مشکل و این بی‌احساسی شدید بروز کند.

انتظارات همسرتان را بپرسید

صحبت‌های این دفعه‌تان درباره دلایل سرد شدن زندگی مشترک از اهمیت زیادی برخوردار است. چند توصیه به شما دارم تا بیشترین بهره را ببرید و کمترین حاشیه در این گفت‌و‌گو ایجاد شود. به هیچ‌وجه در زمان گفت‌و‌گو، حرف یکدیگر را قطع نکنید و به حرف‌های هم به صورت کامل گوش دهید. همدیگر را قضاوت نکنید و وقتی همسرتان حرفی می‌زند، در پایان آن را خلاصه کنید و ببینید آیا حرف و منظور او را خوب متوجه شده اید یا خیر. در ضمن حتما از همسرتان بپرسید چه کارهایی انجام داده‌اید که راجع به شما سرد شده یا کارها وخواسته‌های همسرتان از شما چه چیزهایی است؟

دلایل احساس دلزدگی در زندگی ‌مشترک

دوست داشتن یک حس است که بستگی به افکار یا رفتارهایی دارد که از طرف مقابل می‌بینیم. بنابراین هرچه بین یک زن و شوهر خاطرات خوب بیشتری باشد، حس بهتری راجع به هم دارند و هرچه خاطرات منفی بیشتر باشد، حس منفی‌شان بیشتر می‌شود. وقتی زوج ها مدت طولانی، درباره آن‌چه آزارشان می‌دهد صحبت نکنند، دچار دلزدگی می‌شوند و هر دو در تنهایی به دنبال جایی هستند که کمی آرامش و رضایت بیشتری را تجربه کنند. بنابراین کارشناسان تاکید می‌کنند دلزدگی را نه فقط یک احساس بلکه یک علامت منفی در زندگی مشترک در نظر بگیرید و برای مدیریتش برنامه‌ریزی کنید.

نویسنده : راهله فارسی/ مشاور

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر