پایان جولان 11 مرد مخوف در خیابان های مشهد/ آنها رحم نداشتند


پایان جولان 11 مرد مخوف در خیابان های مشهد/ آنها رحم نداشتند

حوادث رکنا: دستگیری مجرمانی که ده‌ها فقره سرقت، قاپ‌زنی و زورگیری با سلاح سرد در کارنامه سیاه خود دارند.

به گزارش رکنا، کارآگاهان پلیس آگاهی مرکز استان و عوامل انتظامی چهار کلانتری مشهد در پی اجرای چند عملیات ضربتی ضمن دستگیری 11 سارق سریالی خشن، راز ده‌ها فقره زورگیری، قاپ‌زنی، سرقت لوازم خودرو و سرقت موتورسیکلت این افراد را بر ملا کردند.

دستبرد به 44 خودرو

مرحله اول این عملیات‌ها را کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان اجرا کردند و به نتیجه رساندند. در این مأموریت، مأموران پلیس در پی دریافت اخباری مبنی بر سرقت از ده‌ها خودرو از طریق آسیب رساندن به این وسایل نقلیه، کار اطلاعاتی خود را آغاز کردند و به سرنخی‌هایی دست یافتند.

بنا بر اطلاعات به دست آمده و تصاویر کشف شده از چند دوربین مداربسته مشخص شد که عامل این سرقت‌های سریالی دو مرد جوان بوده‌اند. از همین رو با توجه به موقعیت جغرافیایی ارتکاب جرم، ادامه بررسی‌ها تا حصول نتیجه بر عهده کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

پیگیری این پرونده از سوی مجریان قانون ادامه داشت تا اینکه تیمی از مأموران پلیس در رصد و پایش شبانه ‌حوزه استحفاظی خود به فردی که اطراف یک دستگاه خودرو پراید پرسه‌زنی می‌کرد، مشکوک شدند و او را دستگیر کردند.

با دستگیری این فرد و انتقال او به پایگاه پلیس آگاهی مشخص شد وی سارق تحت تعقیبی است که از چندی پیش ضابطان قضایی در پی دستگیر او بوده‌اند. اگرچه متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی از سوی خودش بود اما پس از رویارویی با مستندات موجود و تصاویر ضبط شده دوربین‌های مداربسته این مرد جوان به حرف آمده و معترف شد قصد سرقت از خودرویی که در اطراف آن پرسه می‌زده را داشته است.

این سارق سریالی در ادامه اعترافات، همدستش‌ که او را در این سرقت‌ها همراهی می‌کرده لو داد. مأموران حالا با به دست آوردن این اطلاعات به سراغ متهم دوم پرونده رفته و او را در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش به دام انداختند. به گفته رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی، کارآگاهان پلیس در بازرسی از مخفیگاه این فرد تعداد زیادی وسایل و لوازم سرقتی خودرو را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ جواد شفیع‌زاده بیان کرد که متهمان تاکنون به 44 فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو در مناطق مختلف مشهد اعتراف کرده‌اند. علاوه بر این تاکنون 44 شاکی اموال خود را در بین لوازم مسروقه شناسایی کرده و علیه متهمان این پرونده شکایت کرده‌اند. همچنین احتمال افزایش سرقت‌ها وجود دارد و از همین رو تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی از این افراد ادامه خواهد داشت.

زورگیری با تیغ برهنه چاقو

مرحله دوم این عملیات ضربتی که چهار کلانتری مشهد در آن شرکت داشتند، از زبان فرمانده انتظامی مشهد که به‌تازگی منصوب شده است تشریح شد. سرهنگ احمد نگهبان با بیان جزئیات این مأموریت ضربتی پلیس، بیان کرد: مأموران کلانتری احمد‌آباد در پی دریافت گزارش سرقت‌های خشن خیابانی وارد عمل شدند و تحقیقات خود را برای شناسایی زورگیران آغاز کردند. تیم‌های دایره تجسس این مجموعه انتظامی با استفاده از سرنخ‌های به‌جامانده دو متهم اصلی این پرونده را چهره‌زنی کردند و این افراد که در محدوده احمد‌آباد مشهد زورگیری و قاپ‌زنی می‌کردند را ردزنی کردند و تحت تعقیب قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد افزود: متهمان اصلی در حالی دستگیر شدند که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش قصد گوشی‌قاپی از شهروندی را داشتند. مأموران در بازرسی بدنی از این افراد یک دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی را کشف و ضبط کردند. همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که موتورسیکلت توقیف شده از متهمان سرقتی است. این افراد تاکنون به 12‌فقره زورگیری و قاپ‌زنی اعتراف کرده‌اند. یکی از شاکیان این پرونده نیز پس از حضور در کلانتری احمد‌آباد و رویارویی با سارقان مدعی شد که این افراد با جعل عنوان مأمور پلیس از او زورگیری کرده‌اند.

سرهنگ نگهبان ادامه داد: مأموران کلانتری پنج‌تن نیز با اجرای طرحی ضربتی دو متهم به زورگیری در خیابان‌های حوزه استحفاظی خود را دقایقی پس از سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه از یک شهروند شناسایی کردند و تحت تعقیب قرار دادند. مأموران در این عملیات زمانی که سارقان توجهی به اخطارهای آن‌ها نداشته و در حال فرار بودند، با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح دست به اسلحه شده و با شلیک چند تیر هوایی این افراد را به دام انداختند. در بازرسی از متهمان دو قبضه چاقو کشف شد و تحقیقات از آن‌ها برای کشف جرم‌های احتمالی ادامه دارد.

رئیس پلیس مشهد به عملیات ضربتی مأموران کلانتری سپاد نیز اشاره کرد و گفت: ضابطان قضایی پلیس در این مجموعه انتظامی دو متهم سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی را نیز در حوزه استحفاظی خود چهره‌زنی و دستگیر کردند. متهمان در بازجویی‌ها‌ به ۵ فقره سرقت سیم و کابل اعتراف کردند.

سرهنگ نگهبان بیان کرد: مأموران کلانتری معراج نیز در اقدامی اطلاعاتی و ضربتی سه عامل توزیع مواد مخدر صنعتی و سنتی در محدوده بولوار توس را شناسایی و دستگیر کردند. در این عملیات79 بسته کوچک مواد مخدر آماده توزیع از متهمان کشف و ضبط شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس