تمام فرودگاه‌های کشور سنددار می‌شوند


تمام فرودگاه‌های کشور سنددار می‌شوند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: صدور سند برای تمام فرودگاه‌های کشور را در دستور کار قرار می‌دهیم.

آیین امضا تفاهم نامه همکاری مشترک میان حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با محوریت قانون جامع حدنگار (کاداستر) برگزار شد.

حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن از راهبرد‌های کلان دولت مردمی است و از اقدام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تسهیل و تسریع صدور اسناد برای طرح نهضت ملی مسکن در امتداد نهضت خدمت‌رسانی دوران تحول و تعالی قوه قضاییه است.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور تکمیل بانک اطلاعات زمین و تحقق طرح نهضت ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی کمک می‌کند؛ باتوجه به اینکه عمده مدیریت زمین در اختیار وزارتخانه راه است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سازمان‌های ثبت اسناد در تمامی استان‌ها دستور داد که به تبصره ۱ ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن عمل کند.

تبصره‌ ۱ ماده ۱۰: (چنانچه دستگاه‌های موضوع این ماده ظرف ۲ ماه از تاریخ درخواست وزارت راه و شهرسازی نسبت به واگذاری و تحویل زمین و تسلیم اسناد و مدارک آن اقدام نکنند، ادارات ثبت اسناد و املاک موظفند به درخواست وزارت راه و شهرسازی، ظرف یک ماه به ترتیب یاد شده، اقدام و سند مالکیت جدید را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر کند.)

بابایی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باتوجه به اجرای ماده ۹ قانون جامع حدنگار مکلف است به وظایف قانونی خود عمل کرده و در اولین فرصت نسبت به صدور سند اقدام کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: تعویض اسناد دفترچه‌ای به حدنگار از مباحثی است که در تفاهم‌نامه مطرح شده است. در اسرع وقت نسبت به مستندسازی و صدور سند باید اقدام کنیم.

وی گفت: امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت راه و شهرسازی در بسیاری از حوزه‌ها که هنوز سند حدنگار صادر نشده یا تثبیت برای صدور سند انجام نشده است؛ نسبت به تثبیت سازی و صدور اسناد مالکیت به نام دولت اقدام کنیم و به محض اینکه مستندات از سمت وزارت راه ارائه شد اقدام خواهیم کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در بسیاری از اراضی که جزو بافت شهری قرار گرفته‌اند، ولی هنوز سندی برای آن‌ها صادر نشده است لازم است که در اسرع وقت نسبت به صدور سند اقدام شود.

بابایی بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به بافت‌های فرسوده مکلف است اسناد را به نام وزارت راه و شهرسازی منتقل کند.

وی گفت: صدور سند برای تمامی فرودگاه‌های کشور را در دستور کار قرار می‌دهیم و در تفاهم‌نامه نیز این مسئله را قید می‌کنیم؛ همچنین در خصوص بحث زمین‌خواری و جرایمی که در مورد زمین انجام می‌شود، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است که با همکاری دستگاه‌ها نسبت به مستندسازی صدور سند مخصوصاً اراضی دولتی اقدام کند.

بابایی اظهار کرد: امیدواریم که انعقاد این تفاهم‌نامه گام بلند در راستای تثبیت و مستندسازی اراضی دولتی باشد همچنین جلسات به صورت فصلی تشکیل و گزارش‌هایی ارائه شود.

تمام فرودگاه‌های کشور سنددار می‌شوند

وی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک نسبت به صدور ۴۰۰ هزار ملکی که سندی برای آن صادر نشده است، اقدامات صورت بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر