قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی شیائومی


قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی شیائومی

دانستن قابلیت های گوشی شیائومی برای کسانی که می‌خواهند بیشترین استفاده را از گوشی خود ببرند، خیلی مهم است. برای دسترسی به مهمترین ترفندهای شیائومی و امکانات مخفی شیائومی، راهکارهای مختلفی وجود دارد. در ادامه این مطلب نکات کلیدی گوشی‌های...

دانستن قابلیت های گوشی شیائومی برای کسانی که می‌خواهند بیشترین استفاده را از گوشی خود ببرند، خیلی مهم است. برای دسترسی به مهمترین ترفندهای شیائومی و امکانات مخفی شیائومی، راهکارهای مختلفی وجود دارد. در ادامه این مطلب نکات کلیدی گوشی‌های شیائومی، شامل ترفند‌های جالب برای این گوشی‌ها در تنظیمات، دوربین، نرم‌افزار و نمایشگر ارائه شده است.

رابط کاربری MIUI شیائومی یکی از بهترین رابط های کاربری در میان گوشی‌های اندرویدی شناخته می‌شود. اما برای استفاده بهتر از این رابط کاربری و بهتر است که از قابلیت های گوشی شیائومی آگاهی داشته و به ترفند های شیائومی در این زمینه مسلط باشیم.

برای آشنایی با مهمترین ترفند گوشی های شیائومی و امکانات مخفی گوشی‌های شیائومی مقاله‌ای را گردآوری کرده و به عزیزان شهر سخت افزار تقدیم می‌کنیم. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که بعضی از این ویژگی‌ها و ترفندها ممکن است در تمام گوشی‌های هوشمند شیائومی و نسخه‌های MIUI در دسترس نباشد.

App Drawer را فعال کنید

وقتی برای اولین بار گوشی شیائومی می‌گیرید، شاید گاهی سیستم عامل آن مانند سیستم عامل آیفون اما برای کاربران اندروید به نظر برسد. شاید دلیلش این باشد که کشوی برنامه (App Drawer) پنهان است.

قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی شیائومی

به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی به راحتی می‌توانید با استفاده از تنظیمات صفحه نمایش گوشی شیائومی آن را روشن کنید. برای فعال کردن آن در MIUI 11 مراحل زیر را دنبال کنید:

انگشت خود را چند ثانیه روی صفحه نمایش نگه دارید. وارد Settings شده و سپس به قسمت More بروید. سپس With app drawer را از تنظیمات Home screen انتخاب کنید.

قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی شیائومی

دنیایی از تم ها در انتظار شما است

یکی از جالب‌ترین ترفند های مخفی گوشی شیائومی امکان شخصی‌سازی کردن گوشی هوشمند خود بدون نیاز به اپلیکیشن‌های خارجی است، البته در MIUI 12 به اپلیکیشن Theme Editor نیاز خواهید داشت.

اما برای تغییر تم در نسخه‌های قدیمی‌تر گوشی‌های شیائومی، می‌توانید وارد قسمت Themes در Home شوید و تم‌های جدید را دانلود کنید. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که کل تم را برای گوشی فعال کنید یا فقط بخش‌هایی از آن را برای گوشی خود استفاده کنید.

به علاوه با رفتن به قسمت Display در تنظیمات (Settings) به عنوان یکی از امکانات گوشی شیائومی می‌توانید ویژگی‌های مختلفی را شخصی‌سازی کنید:

حالت مطالعه: این حالت (Reading mode)، برای جلوگیری از خستگی چشم، نور آبی نمایشگر را کاهش می‌دهد. می‌توانید این قابلیت شیائومی را در زمان‌های بخصوصی خاموش یا روشن کنید. بخش Colors and Contrasts: در این قسمت می‌توانید دمای سفیدی و شدت اشباع رنگ را تغییر دهید. حالت همیشه روشن (Always-on): با فعال کردن این ویژگی، آیکون‌های نوتیفیکیشن، تاریخ و زمان را وقتی نمایشگر «Off» است، خواهید دید. اگر گوشی شما بخصوص نمایشگر AMOLED دارد، این قابلیت کاربردی است. فونت‌های سیستم: همچنین می‌توانید اندازه و نوع فونت را در این بخش شخصی‌سازی کنید. دو بار لمس برای روشن کردن نمایشگر: برای استفاده از قابلیت های گوشی شیائومی به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی، می‌توانید قابلیت Dual Touch را برای روشن کردن نمایشگر با دو بار لمس، به جای فشردن دکمه پاور، فعال کنید. قابلیت Raise to wake: این ویژگی در آیفون اپل نیز وجود دارد و به عنوان یکی دیگر از قابلیت های مخفی گوشی شیائومی با فعال کردن آن، هر موقع گوشی را بردارید، نمایشگر فعال می‌شود.

قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی شیائومی

نوار وضعیت پر از اطلاعات مفید است

نرم‌افزار MIUI دارای ویژگی‌های بخصوصی است که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری را در نوار وضعیت نشان بدهید (نواری که براساس برنامه‌ها، در بالای نمایشگر رنگ عوض می‌کند).

برای انجام این کار یکی از راز های گوشی شیائومی و همچنین مهمترین ترفند گوشی های شیائومی، به قسمت Settings و سپس Notifications و بعد نوار وضعیت (Status bar) بروید. در این قسمت می‌توانید موارد زیر را شخصی‌سازی کنید:

فولدرهای نوتیفیکیشن: نرم‌افزار MIUI، نوتیفیکیشن‌هایی را که بی‌اهمیت گزارش می‌دهید، در یک پوشه (Folder) جداگانه دسته‌بندی می‌کند. سرعت اتصال را مشاهده کنید: برای دیدن سرعت اتصال اینترنت سیم کارت یا وای فای می‌توانید به این قسمت اضافه کنید. نام اپراتور را تغییر دهید: شاید تمایل داشته باشید نام سیم کارت اول را برای مثال «خصوصی» و سیم کارت دوم را «کاری» انتخاب کنید. در این قسمت به عنوان یکی از ترفند های جالب برای گوشی شیائومی می‌توانید نام اپراتور سیم کارت خود را تغییر دهید. نشانگر باتری: میزان شارژ باتری باقی مانده می‌تواند به صورت تصویری (گرافیکی) یا به شکل درصد نمایش داده شود و در این قسمت می‌توانید آن را تغییر دهید.

قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی شیائومی

بدون لمس حسگر اثر انگشت، قفل گوشی را باز کنید

یک ترفند بازکردن قفل گوشی شیائومی که یکی از قابلیت های مخفی گوشی شیائومی نیز بشمار می‌رود، استفاده از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی است که تحت عنوان «Unlock with a smile» نیز شناخته می‌شود.

با استفاده از این روش بیومتریک برای باز کردن قفل، می‌توانید قفل گوشی هوشمند خود را با صورت خود باز کنید و سرعت دسترسی به گوشی را بالا ببرید. در برخی دستگاه‌های شیائومی، این قابلیت های گوشی شیائومی حتی سریع‌تر از حسگر اثر انگشت است.

برای استفاده از این ترفند برای موبایل شیائومی مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد تنظیمات (settings) شوید. به قسمت Unlock Screen and Password بروید. اکنون گزینه Add Face Data را انتخاب کنید و به سرعت تصویر خود را ثبت کنید.

قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی شیائومی

یک نسخه اپلیکیشن برای شما و نسخه دیگر برای کار

آیا اغلب مجبور هستید از چند حساب کاربری در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان یا اجتماعی استفاده کنید؟ بسیاری از اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام امکان تغییر سریع حساب کاربری را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما همه اپلیکیشن‌ها از چنین قابلیتی برخوردار نیستند.

با این حال، با کمک این ترفند مهم گوشی شیائومی و همچنین مهمترین ترفند گوشی های شیائومی می‌توانید دو نسخه از هر اپلیکیشن داشته باشید.

برای انجام این کار وارد تنظیمات شده و قابلیت Dual App را که یکی از قابلیت های مخفی گوشی شیائومی و از ترفند های گوشی شیائومی بشمار می‌رود، پیدا کنید. با استفاده از این قابلیت های گوشی شیائومی می‌توانید یک نسخه دیگر از اپلیکیشن مورد نظر خود برای مثال واتساپ داشته باشید و از دو حساب کاربری جداگانه به صورت همزمان استفاده کنید.

ترفندهای دوربین گوشی های شیائومی

یکی از تکنیک های استفاده از دوربین در گوشی‌های ردمی شیائومی امکان دسترسی سریع به اپلیکیشن دوربین بدون نیاز به باز کردن قفل نمایشگر یا باز کردن خود اپلیکیشن است. با این ویژگی هیچ لحظه‌ای را برای عکاسی کردن از دست نمی‌دهید. برای استفاده از این قابلیت های گوشی شیائومی به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی به دو روش می‌توانید عمل کنید:

روش 1: ویژگی Swipe screen را فعال کنید، می‌توانید تصویر قفل را لمس کنید تا اپلیکیشن دوربین اجرا شود. روش 2: وارد تنظیمات (Settings) شده و سپس به قسمت Accessibility و بعد Buttons بروید.

اما برای تنظیم کیفیت دوربین گوشی‌های شیائومی از چه ترفندی می‌توان استفاده کرد؟ در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی می‌توانید رزولوشن تصاویر و ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین آن را تغییر دهید.

با این حال ناگفته نماند که تنظیمات در گوشی‌های مختلف شیائومی ممکن است تفاوت اندکی داشته باشد، به همین خاطر در مورد قابلیت های گوشی شیائومی نمی‌توان یک نسخه کلی برای گوشی‌های شیائومی پیچید. برای تغییر اندازه و رزولوشن تصاویر گوشی شیائومی می 10 پرو می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

اپلیکیشن Camera را باز کنید و وارد حالت Photo شوید. برای دسترسی به پارامترها آیکون چرخ دنده را لمس کنید. اکنون می‌توانید رزولوشن تصاویر دوربین پشت یا جلوی شیائومی را تغییر دهید.

برای تغییر رزولوشن ویدیوی دوربین گوشی شیائومی می 10 پرو نیز به عنوان یکی از ترفند های شیائومی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

اپلیکیشن Camera را باز کرده و وارد حالت Video شوید. برای دسترسی به تنظیمات آیکون چرخ دنده را لمس کنید. نوار ویدئو رزولوشن (Video Resolution) را لمس کنید. اکنون می‌توانید رزولوشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی شیائومی

نکات باتری گوشی‌های شیائومی

در تمام گوشی‌های هوشمند، تمام شدن شارژ باتری موضوع بسیار مهمی است. شاید مهمترین ترفند گوشی های شیائومی، همین قابلیت داخلی آن برای تنظیمات باتری گوشی باشد. به این ترتیب، برای دسترسی به تنظیمات حالت‌های مختلف باتری به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد قسمت Security و سپس Battery شوید. اکنون به قسمت نمایه‌های باتری Battery profiles بروید. یا ابتدا وارد تنظیمات (Settings) و سپس به قسمت Additional settings و بعد Battery بروید.

در اینجا می‌توانید حالت‌های پیش فرض (Default)، Marathon و Sleep را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که از درصد مشخصی به بعد، به صورت خودکار گوشی در حالت Battery saver قرار بگیرد. به عنوان مثال، در حالت Marathon وقتی شارژ باتری به 15 درصد برسد، گوشی به حالت Battery saver می‌رود یا در حالت Sleep باتری بین ساعت 10 شب تا 6 صبح در حالت خواب قرار می‌گیرد و شارژ کمتری مصرف می‌شود. دقت کنید که این مورد یکی از بهترین ترفند های شیائومی است که با اجرای آن سهم گسترده‌ای از دردسرهای شارژدهی باتری گوشی شما مرتفع می‌شود.

کدهای مخفی گوشی شیائومی

یکی دیگر از ترفند های گوشی شیائومی استفاده از کدهای مخفی است که با شماره‌گیری آن‌ها می‌توانید به اطلاعات گوشی خود دست پیدا کنید. تعدادی از این کدهای مخفی گوشی شیائومی عبارتند از:

دسترسی به شماره منحصر به فرد هر گوشی شیائومی: #06#* نمایش اطلاعات گوشی (باتری، وای فای و سایر اطلاعات): *#*#4636#*#* نمایش اطلاعات رفع مشکلات ایمیل: *#*#36245#*#* برای تست کردن سخت‌افزار (نسخه، بلوتوث، باتری، او تی جی و اسپیکرها): *#*#64663#*#* بازگشت به تنظیمات کارخانه: *#*#7780#*#* برای دسترسی به مک آدرس وای فای: *#*#232338#*#*

قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی شیائومی

ویرایش نوار پیمایش

اما برای مخفی شدن دکمه های پایین گوشی شیائومی و همچنین تغییر دکمه های پایین صفحه از چه ترفندی می‌توان استفاده کرد؟ یکی از ترفند های جالب برای گوشی شیائومی امکان مخفی یا حذف کردن نوار پیمایش است. برای حذف کردن نوار پایینی در نرم‌افزار MIUI 12 در گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد Settings و سپس Additional settings شوید و در اینجا گزینه Full screen را انتخاب کنید. وقتی به این قسمت وارد شدید، گزینه Hide full screen mode indicator را انتخاب کنید.

به این ترتیب دکمه‌های پایین صفحه نمایش شیائومی یا همان نوار پیمایش پنهان یا حذف می‌شود.

همچنین برای دسترسی به تنظیمات دکمه بک شیائومی و سایر دکمه‌های نوار پیمایش می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد تنظیمات (Settings) و سپس Additional Settings شوید. اکنون گزینه «Full screen display» را انتخاب کنید. وارد گزینه Buttons شوید. در این قسمت می‌توانید به تنظیمات دکمه بک دسترسی پیدا کنید و آن را طبق میل خود تغییر دهید.

برای دانلود نوار پیمایش شیائومی نیز می‌توانید در گوگل پلی عبارت Navigation bar را جست‌وجو کنید و اپلیکیشن‌هایی مانند برنامه Navigation Bar (Back, Home, Recent Button) را با توجه به نوع گوشی خود دانلود کنید.

چگونه دو برنامه مانند اینستاگرام به‌صورت مجزا در یک گوشی شیائومی نصب کنیم؟

فضای دوم گوشی شیائومی به شما این امکان را می‌دهد که یک فضای دوم برای ذخیره تصاویر، فایل‌ها و اپلیکیشن‌های شخصی بسازید. به این ترتیب، برای استفاده از قابلیت فضای دوم گوشی شیائومی به عنوان یکی از امکانات مخفی شیائومی و همچنین مهمترین ترفند گوشی های شیائومی مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد تنظیمات (Settings) شده و سپس به قسمت System Device رفته و گزینه Second Space را انتخاب کنید. اکنون به صورت خودکار یک حساب کاربری Second Space ساخته خواهد شد. گزینه Set را انتخاب کنید. گزینه «Set Second Space Password» را انتخاب کنید. اکنون وقتی پسورد یا رمز عبور را تنظیم کردید، گزینه «Next» را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید تصاویر، فایل‌ها یا ویدیوها را از فضای اول (First Space) به فضای دوم (Second Space)، منتقل کنید. اکنون گزینه Next را انتخاب کنید. حالا از شما درخواست می‌شود که اپلیکیشن‌ها را از First Space به Second Space یعنی از فضای اول به دوم منتقل کنید. وقتی این کار انجام شد، گزینه OK را بزنید.

اکنون می‌توانید از فضای دوم گوشی شیائومی خود استفاده کنید.

پنهان کردن تصاویر در گالری گوشی شیائومی

به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی در تنظیمات گالری شیائومی می‌توانید تصاویر را در گالری مخفی کنید و بعد از حالت مخفی در بیاورید. برای استفاده از این قابلیت های گوشی شیائومی به عنوان یکی از برنامه های مخفی شیائومی مراحل زیر را دنبال کنید:

در گالری، وارد یک آلبوم شده و یک یا دو تصویر را انتخاب کنید. سپس گزینه Add to album و گزینه Private album را انتخاب کنید. در این قسمت باید Cloud شیائومی را فعال کنید. سپس باید از حساب کاربری شیائومی خود استفاده کرده و وارد آن شویم. همچنین می‌توانید با انتخاب یک پسورد یا رمز از دسترسی شخص دیگری به آلبوم پنهان شده جلوگیری کنید. سپس برای باز کردن پوشه خصوصی لازم است که وارد گالری و سپس آلبوم‌ها شوید و صفحه را پایین بکشید. اکنون رمز عبور از شما خواسته می‌شود و بعد به تصاویر یا ویدیوها دسترسی پیدا می‌کنید.

قابلیت Multitasking شیائومی

قابلیت چند پنجره ای شیائومی یا قابلیت مالتی تسکینگ شیائومی نیز یکی از ترفند های گوشی شیائومی بشمار آمده و با چند مرحله ساده به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. برای استفاده از این قابلیت های گوشی شیائومی به عنوان یکی از برنامه های مخفی در گوشی شیائومی مراحل زیر را دنبال کنید:

کلید (Key) در نوار پیمایش را لمس کرده و سپس به بخش اپلیکیشن‌های اخیراً باز شده (Recent Apps) بروید. از بالا سمت چپ نمایشگر گزینه «Split Screen Mode» را انتخاب کنید. سپس اپلیکیشن مورد نظر خود را از اپلیکیشن‌های باز انتخاب کنید و به بالا درگ کنید یا بکشید. به این ترتیب، به قابلیت چند پنجره ای شیائومی دسترسی پیدا می‌کنید.

تنظیم حساسیت تاچ گوشی شیائومی

یکی دیگر از قابلیت های مخفی گوشی شیائومی و شاید مهمترین ترفند گوشی های شیائومی، قابلیت تنظیم میزان حساسیت تاچ گوشی است. برای کاهش یا افزایش حساسیت تاچ گوشی شیائومی می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

گزینه Settings یا Additional Settings را انتخاب کنید. وارد Language and Input شوید. به پایین این تنظیمات رفته و گزینه «Pointer speed» را انتخاب کنید. سرعت پیش فرض روی 50 درصد است. می‌توانید این میزان را افزایش یا کاهش دهید سپس OK را زده و از نتایج آن استفاده کنید.

قابلیت های مخفی و ترفند های گوشی شیائومی

انیمیشن Fingerprint را تغییر دهید

برای تغییر انیمیشن اثر انگشت گوشی شیائومی به عنوان یکی از ترفند های گوشی شیائومی، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد Settings یا همان تنظیمات گوشی شوید. سپس به منوی Lock Screen Password بروید. در زیر منوی Lock Screen Password وارد Manage Fingerprints شوید. اکنون گزینه «Fingerprint Animation» را لمس کنید. حالا انیمیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

جمع بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در این مقاله مجموعه‌ای از ترفند های گوشی شیائومی به همراه امکانات مخفی شیائومی ارائه شد تا کاربران دستگاه‌های این برند بتوانند بیشترین بهره را از گوشی‌های هوشمند خود ببرند. به نظر شما مهمترین ترفند گوشی های شیائومی کدام یک از موارد بالا است؟

چگونه تبلیغات آزاردهنده را در گوشی شیائومی غیرفعال کنیم؟

اولین کاری که باید برای حذف تبلیغات در گوشی شیائومی انجام دهید این است که تنظیمات آن را غیرفعال کنید، در نتیجه بخش تبلیغات متوقف می‌شود. برای غیرفعال کردن MSA مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings app را باز کنید. سپس به Additional Settings وارد شوید. و گزینه Authorization revocation را انتخاب کنید. MSA را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید.

چگونه صفحه گوشی شیائومی خود را با دو ضربه روشن کنیم؟

این مورد یکی از کاربردی‌ترین ترفند های شیائومی است که دسترسی به دستگاه را با سریعترین حالت ممکن میسر می‌کند. برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید:

از منو گوشی آیکون Settings را زده تا وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس بخش Lock screen را انتخاب کنید. پس از آن گزینه Double tap screen to wake یا روشن شدن صفحه نمایش برای باز کردن قفل گوشی با زدن دو ضربه روی صفحه را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403