اخطار مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پس گرفتن مصوبه کنکور


اخطار مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پس گرفتن مصوبه کنکور

رکنا: مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی اخطار داده است که اگر مصوبه کنکوری اخیر خود را پس نگیرد مجلس ورود کرده و در چند روز آینده طرحی را اعلام و ارائه می‌کند.

به گزارش رکنا، مهدی اسماعیلی، عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درگفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» رایو گفتگو، در مورد مافیای کنکور و مدارس سمپاد گفت: مصوبه مربوط به کنکور سراسری شورای عالی انقلاب فرهنگی به مشکلات آموزش و پرورش و بی عدالتی‌های آموزشی بی توجه است و دست مافیای کنکور را در برگزاری کنکور و کلاس‌های آموزشی کنکور تقویت می‌کند و دانش آموزانی که تمکن و توان مالی ندارند آسیب می‌بینند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: مسئولین و متولیان آموزش و پرورش اذعان دارند که در حال حاضر توان و آمادگی و زیر ساخت لازم برای برگزاری کنکور به شیوه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده است وجود ندارد ولی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرای این مصوبه اصرار دارد.

اسماعیلی تصریح کرد: خروجی این مصوبه به نفع دهک‌های بالا خواهد بود لذا ضروری است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد این مصوبه خود تجدید نظر کند و به نظرات کارشناسان کمیسیون آموزش مجلس تمکین کند.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما در حوزه آموزش این است که نظام آموزشی کشور نتوانسته عدالت آموزشی را برقرار کند و در زمان شیوع کرونا ۳,۵ میلیون دانش آموز امکان دسترسی به اینترنت را نداشتند و متاسفانه عدم گسترش عدالت آموزشی همواره در نظام آموزشی کشور بوده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در چند سال اخیر یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها در کشور، آزمون کنکور است که استرس زا شده و خانواده‌ها را درگیر کرده است ادامه داد: لازمه برگزاری کنکور به صورت بهینه در کشور گسترس عدالت آموزشی در جای جای کشور است.

وی با بیان اینکه زیاد بودن تنوع مدارس در کشور نیز عدالت آموزشی را زیر سوال می‌برد تصریح کرد: متاسفانه در کنار مدارس سمپاد که حدود ۱۲۰ هزار نفر جمعیت را به خود اختصاص داده است، مدارس دیگری مانند نمونه دولتی، خاص فرهنگیان، شاهد و... نیز فعالیت می‌کنند که این مدارس باعث می‌شوند دانش آموزان مستعد از مدارس عادی و دولتی خارج و فقط دانش آموزان با استعداد‌های کمتر در مدارس عادی باقی بمانند که این امر نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است و این مهم نیز برخلاف عدالت آموزشی است.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کمبود نیروی آموزشی در مدارس گفت: همه این مشکلات بیانگر اهمیت و ضرورت بازنگری در نظام آموزش و پرورش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج