نخودی: الگویم حسن یزدانی است/ فکر نمی‌کردم نقره جهانی کشتی را بگیرم


نخودی: الگویم حسن یزدانی است/ فکر نمی‌کردم نقره جهانی کشتی را بگیرم

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان گفت: سعی می کنیم همیشه از حسن یزدانی الگوبرداری کنیم و به هدف‌مان برسیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد نخودی نایب قهرمان کشتی آزاد جهان با اعلام اینکه خیلی زود کشتی را شروع کرده، اظهار داشت: چون پدرم خیلی به کشتی علاقه داشت، من را از 6 سالگی به باشگاه کشتی فرستادم. اولین مربی‌ام حیدر سیار بود و بعد از آن نیز سعید احمدی مربی سازنده‌ام بود.

این کشتیگیر 21 ساله منطقه لاریم جویبار الگوی خود را در کشتی حسن یزدانی دانست و گفت: خوشحالم که حسن آقای یزدانی الگویی در کنار ماست و سعی می کنیم همیشه از او الگوبرداری کنیم و به هدف‌مان برسیم.

وی در مورد مسابقات جهانی سال گذشته که مدال نقره وزن 79 کیلوگرم جهان را در اسلو به دست آورد، تصریح کرد: فکر نمی‌کردم نقره جهان را بگیرم. در جهانی یکی دو کشتی سخت داشتم و در نهایت دوم شدم. خودم فکر می‌کنم امسال از نظر فکری از سال گذشته جلوترم. مدالی که در نروژ گرفتم این اعتماد به نفس را به من داد که حالا در جایگاه خوبی قرار بگیرم.

نخودی در پاسخ به این سوال که تجربه کشتی سال گذشته‌اش با جردن باروفس در مسابقات جهانی امسال چقدر به او کمک خواهد کرد؟، گفت: پارسال فینال جهانی را با او گرفتم، مبارزه خیلی سختی بود. این نبود که به مدال نقره قانع شده باشم تمام توانم را گذاشتم ولی زورم نرسید. امیدوارم امسال شکست سال گذشته را جبران کنم.

در مورد نحوه رسیدنش به دوبنده تیم ملی در سال 2022 عنوان کرد: من از جام تختی وارد چرخه شدم، در تنکابن به مقام اول رسیدم و باتوجه به اینکه علی سوادکوهی در مسابقات کشوری و آسیایی اول شده بود، مستقیم به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی رفت و ما با هم در تورنمنت تونس کشتی گرفتیم که آنجا طبق چرخه عضو تیم ملی شدم.

وی در خصوص مبارزه‌اش با حریف قزاقستانی در فینال این تورنمنت گفت: بعد از یک دوره طولانی دوری از مسابقه، در جام تختی و سپس تورنمنت تونس کشتی گرفتم، حریفم هم زوردار و کشتی بلد بود اما توانستم او را ببرم.

نخودی ادامه داد: بعد از مسابقات تونس استراحت کوتاهی داشتم و بعد در اردوی تیم ملی تمریناتم را دنبال کردم. این اردو پرفشار خواهد بود و امیدوارم با آمادگی صددرصد در مسابقات جهانی شرکت کنیم.

این کشتی‌گیر جوان بهترین دوستانش در اردوی تیم ملی را کشتی‌گیرانی دانست که از رده سنی نونهالان در کنار هم هستند و گفت: با همه بچه‌ها رفیقیم، اما امیرحسین زارع، امیرمحمد یزدانی، رحمان عموزاد و... بچه‌هایی هستند که چند سال است کنار هم در اردوها و تمرینات هستیم. من دوست دارم رفقایم تعداد مدال‌های‌شان بالا برود.

وی در مورد اینکه حسن یزدانی اخیرا گفته بود پاداش مسابقات جهانی به کشتی‌گیران داده نشده، تصریح کرد: قبل از جهانی برخی مسئولان وعده‌هایی دادند که عملی نشد و از پاداش جهانی هم چیزی نگرفتیم، هر چیزی که گرفتیم از طرف علیرضا دبیر بوده که دستش درد نکند.

نخودی با بیان این مطلب که بعد از کسب مدال جهانی 2022 اول به خانواده‌اش فکر خواهد کرد، گفت: در نروژ حسی داشتم که نمی‌توانم وصفش کنم. خوشحال بودم که با این مدال در کنار بزرگان کشتی قرار گرفته‌ام و البته کارم تمام نشده و به بخش کوچکی از آرزوهایم رسیده‌ام که امیدوارم ادامه‌دار باشد.

عضو وزن 79 کیلوگرم تیم ملی آزاد در جهانی بلگراد که میهمان امروز (22 مرداد) برنامه دایره طلایی بود، در خاتمه ضمن قدردانی از پدر و مادر و مربی سازنده‌اش گفت: بیشترین دغدغه ورزشکاران اشتغال هست که امیدوارم حل شود.

انتهای پیام/


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری