برخورد صاعقه با دو مرد شیرازی


برخورد صاعقه با دو مرد شیرازی

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: دو نفر بر اثر صاعقه زدگی توسط تیم‌های امدادی اورژانس برای ادامه درمان به بیمارستان شهرستان ممسنی منتقل شدند.

به گزارش مشرق، محمدجواد مرادیان، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: این دو نفر که بر اثر صاعقه زدگی دچار سر درد، درد قفسه سینه و کاهش سطح هوشیاری شده بودند توسط تیم های امدادی اورژانس برای ادامه درمان به بیمارستان شهرستان ممسنی منتقل شدند.

وی به شهروندان و کشاورزان توصیه کرد در زمان بارندگی و وقوع صاعقه از قرار گرفتن در نزدیک سازه‌های مرتفع و درختان پرهیز کنند.

مرادیان اظهار کرد: در چنین مواقعی اگر چند نفر در یک نقطه حضور دارند همگی در یک محل قرار نگیرند، روی پنجه پاهای خود نشسته و سر را به سمت قفسه سینه و یا فاصله میان زانوها نزدیک کنند و با دست گوش‌های خود را بگیرند و از دراز کشیدن روی زمین خودداری کنند چرا که با این کار فرد به یک هدف بزرگتر برای اصابت صاعقه تبدیل می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس بیان کرد: ایست قلبی و تنفسی، عوارض ناشی از پرت شدگی، آسیب‌ های نورولوژیک، خون ریزی ریه، آسیب به احشای داخل شکم و مثانه و سوختگی از جمله آسیب‌های ناشی از صاعقه‌زدگی است.

مرادیان افزود: بیشتر افرادی که دچار صاعقه زدگی می شوند، یک دوره چند ساعته از فلج موقت اندام ها به همراه نداشتن نبض را تجربه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس لباس های شب بهنوش طباطبایی و الناز شاکردوست در جشن عروسی ! / شیک و جذاب