ماجرای خودروهای دپو شده به کجا رسید؟


ماجرای خودروهای دپو شده به کجا رسید؟

پس از اعلام ممنوعیت واردات خودرو از سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۲ هزار خودرو در گمرکات کشور، با مشکل ترخیص و دپو شدن رو به رو شدند. تا شهریور ۱۳۹۹ تکلیف تعدادی از این خودروها مشخص شد و همچنان ۲۲۴۹ خودرو در گمرکات باقی مانده‌اند و در انتظار تعیین و تکلیف به...

پس از اعلام ممنوعیت واردات خودرو از سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۲ هزار خودرو در گمرکات کشور، با مشکل ترخیص و دپو شدن رو به رو شدند. تا شهریور ۱۳۹۹ تکلیف تعدادی از این خودروها مشخص شد و همچنان ۲۲۴۹ خودرو در گمرکات باقی مانده‌اند و در انتظار تعیین و تکلیف به سر می‌برند. تعدادی از این خودروها پرونده‌ی قضایی دارند که بر اساس اعلام دولت برای مشخص شدن تکلیف این خودروها محدودیت زمانی وجود ندارد و با توجه به رای مرجع امکان بازگشت به صاحب خودرو خواهد بود.
ماجرای خودروهای دپو شده به کجا رسید؟
از بین این خودروها هزار دستگاه ثبت سفارش نشده‌اند در نتیجه برای این خودروها نیز تا زمان باز نشدن سامانه ثبت سفارش، امکان ترخیص وجود ندارد. گروه دیگر از این خودروها نیز، خودروهای آمریکایی هستند که ممنوعیت ورود به کشور را دارند و دو گزینه‌ی مرجوع و امحاء برای آنها وجود دارد.

بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، طی بازدید اخیر رئیس قوه قضائیه از بندر بوشهر، دستور تعیین‌ تکلیف فوری خودروهای دپو شده صادر شده است و احتمالا به زودی وضعیت آنها مشخص خواهد شد؛ این خودروها بنا به شرایطی که دارند ممکن است به ضبط دولت درآمده و یا ترخیص و به صاحبان کالا تحویل داده شود.
عبدالمجید اجتهادی -مدیرعامل سازمان اموال تملیکی-درباره خودروهای وارداتی که از سال‌ها پیش در گمرک مانده و تعیین ‌تکلیف نشده‌اند توضیح داد:

یکی از مسایلی که مورد انتقاد رئیس قوه قضائیه قرار گرفت این بود که حدود پنج سال از توقیف و نگهداری این خودروها گذشته ولی همچنان در شرایط آب و هوایی نامناسبی قرار دارد و بخشی از ارزش خود را از دست داده و تعیین تکلیف نشده است، از این رو دستور بررسی فوری وضعیت خودروها صادر شد.

این مقام مسئول در سازمان اموال تملیکی در مورد وضعیت خودروهای دپو شده نیز اعلام کرد:

بخشی از این خودروها دارای پرونده قضایی است که امیدواریم که به زودی به سرانجام برسد و با صدور رای، تعیین‌تکلیف شود. ممکن است با رای صادره، خودرو به ضبط دولت درآید و یا اینکه رای برائت صادر و به صاحب خودرو استرادد شود.

ماجرای خودروهای دپو شده به کجا رسید؟
معاون وزیر اقتصاد در ادامه افزود:

بخشی از این خودروها فاقد ثبت‌ سفارش هستند که امکان ترخیص نداشته‌اند، با این حال با دستور اخیر رئیس قوه قضائیه، احتمالا به زودی نیز تعیین تکلیف شوند.

در گذشته نیز بارها مقامات مسئول به وضعیت خودروهای دپو شده اعتراض کرده‌اند و دستور تعیین تکلیف کردن هرچه زودتر این خودروها را صادر کرده‌اند. در پایان باید اشاره کنیم که هنوز تصمیم قطعی برای این تعداد خودرو گرفته نشده است و این خودروها همچنان در گمرک در شرایط نامناسبی نگهداری می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی