کتاب «زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)» به زبان آذری منتشر شد


کتاب «زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)» به زبان آذری منتشر شد

کتاب «زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)» به زبان آذری در نخجوان ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،‌ ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اعلام این خبر، گفت: در این کتاب مطالبی همچون حضرت فاطمه سلام الله علیها در دین اسلام جایگاه بسیاری رفیعی دارد و به ویژگی‌های متعددی ممتاز است. آن حضرت معصومه(س) است و امامان شیعه از نسل آن حضرت هستند.

وی افزود: سوره و آیاتی از قرآن همچون سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت و همسر و فرزندانش نازل گردیده است و مطابق با روایتی از پیامبر اکرم(ص) دوستی و دشمنی با آن حضرت به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر است. پیامبر اکرم(ص) در روایتی دیگر آن حضرت را سیدة نساء العالمین (بزرگ بانوی زنان جهانیان) نامیده است.

ربیعی اظهار داشت: این کتاب با سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره الگو قراردادن حضرت فاطمه زهرا(س) و نقش‌آفرینی فعال ایشان در جامعه آن روز شروع می‌شود؛ زنان‌ مسلمان‌ در زندگی‌ شخصی‌، اجتماعی‌ و خانوادگی‌ خود باید زندگی‌ فاطمه‌ زهرا سلام الله علیها را از جهت‌ خردمندی‌، فرزانگی‌ و عقل‌ و معرفت‌ الگو و سرمشق‌ خود قرار دهند و از بعد عبادت‌، مجاهدت‌، حضور در صحنه‌ تصمیم‌گیری‌های‌ عظیم‌ اجتماعی‌، خانه‌داری‌، همسرداری‌ و تربیت‌ فرزندان‌ صالح‌ از زهرای‌ اطهر سلام الله علیها پیروی‌ کنند، زیرا زندگی‌ آن‌ بانوی‌ بزرگ‌ اسلام‌ نشان‌ می‌دهد که‌ زن‌ مسلمان‌ برای‌ ورود در صحنه‌ سیاست‌ و میدان‌ کار و تلاش‌ و نیز ایفای‌ نقش‌ فعال‌ در جامعه‌ همراه‌ با تحصیل‌، عبادت‌، همسرداری‌ و تربیت‌ فرزندان‌ می‌تواند پیرو فاطمه‌ زهرا سلام الله علیها باشد و دخت‌ گرامی‌ پیامبر عظیم‌ الشأن‌ الهی‌ را الگوی‌ خود قرار دهد.

وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان بیان کرد: در این کتاب سعی شده درباره ازدواج و زندگی حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) و فرزندان و نقش فعالیت‌های اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها در زمان حیات پیامبر اکرم(ص)، آیات و سوره‌های نازل شده در خصوص حضرت زهرا (س) ، سخن پیامبر(ص) درباره حضرت فاطمه(س)، شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها فضایل و مناقب حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت فاطمه از نگاه نمایندگان سایر ادیان و شخصیت های مشهور جهانی، برای آشنایی بیشتر مخاطبین آذری زبان روایت شود.

وی در ادامه سخنانش، تأکید کرد:‌ این کتاب مرجع خوبی برای علاقه‌مندان به تاریخ زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و برای محققان، اساتید و دانشجویان درباره واقعیت‌های تاریخی زندگی و نقش وی در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) کاربرد دارد.

ربیعی اضافه کرد: ترجمه این کتاب به زبان آذری می‌تواند در بیان و نشان دادن واقعیت‌های شخصیت و زندگی حضرت فاطمه(س) بعنوان الگویی برای زنان مسلمان در منطقه جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان مؤثر باشد.

علاقه‌مندان طی روزهای آتی می‌توانند به نشانی اینترنتی nakhchivan | Azeri (icro.ir) پایگاه نمایندگی فرهنگی کشورمان در نخجوان مراجعه و فایل الکترونیکی این کتاب را دریافت کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی