لوکادیا و شروع تازه در ایران؛/ همراه با صعود و سقوط خرید میلیون دلاری پرسپولیس


لوکادیا و شروع تازه در ایران؛/ همراه با صعود و سقوط خرید میلیون دلاری پرسپولیس

مهاجم پرسپولیس سابقه تقابل‌های بزرگ و گلزنی به قدرتهای فوتبال جهان را در کارنامه خود دارد.

به گزارش "ورزش سه"، از زمانی که زیر فشار «زنبورها» ارسال بازیکن هم دسته را به شکلی استثنایی کنترل کرد و در جدال با آکانجی چرخشی فوق العاده را انجام داد و توپ را به قعر دروازه دورتموند فرستاد، زمان زیادی نمی‌گذرد. همچنین تنها 5 ماه پیش بود که دروازه بایرن مونیخ را باز کرد و اولین گل خود با پیراهن بوخوم را جشن گرفت و حالا چنین مهاجمی پیراهن پرسپولیس را برتن خواهد کرد تا در خط حمله این تیم قرار بگیرد.

لوکادیا و شروع تازه در ایران؛/ همراه با صعود و سقوط خرید میلیون دلاری پرسپولیستنها به فاصله چند ماه لوکادیا دروازه بایرن مونیخ و دورتموند را باز کرد.

گل او به بایرن مونیخ دقایقی پس از ضربه لواندوفسکی به تور دروازه بوخوم به ثمر رسید و گلش مقابل دورتموند پس از آتش‌بازی ارلینگ هالند که بوخوم را تا آستانه شکست نیز پیش برد. زمانی که دروازه دورتموند را در سیگنال آیدونا پارک مملو از تماشاگر گشود، شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که برای فصل جدید سر و کله‌اش از استادیومی در غرب آسیا -محلی ناشناخته برای فوتبالدوستان اروپایی- در بیاید و شاید به همین خاطر باشد که یکی از طرفداران او، این انتقال را «تیری بر قلبش» توصیف کرده است.

هرجا که حرفی از لوکادیا باشد، بحث انتقال بزرگ از پی اس وی آیندهوون به لیگ جزیره مطرح می‌شود. این ستاره 24 ساله پس از اینکه در اردیویسه درخشید، پیشنهاد برایتون را در جیب خود دید و مثل کاپیتان تیم ملی ایران، علیرضا جهانبخش، آن را دروازه‎‌ای برای رویاهای آینده خود دانست و امضایش را پای قراردادی انداخت که هرگز خوشبختش نکرد.

در برایتون سه بازی نخست را به دلیل مصدومیت همسترینگ از دست داد و بازی چهارم نیز روی نیمکت نشست و زمانی که تصور می‌شد او یک خرید اشتباهی برای «مرغان دریایی» است، از فرصت هشت دقیقه‌ای مقابل سوانسی بهترین استفاده را برد و یک ارسال از سمت چپ را به سان گلزنی بالفطره، به تور دروازه فابیانسکی، گلر سابق آرسنال چسباند تا با این گل، به استقبال تمرینات برای دیدار با توپچی‌ها برود. شاید خود لوکادیا هم تصور نمی‌کرد کریس هیتن بازی بعدی حتی یک دقیقه هم به او میدان ندهد اما این اتفاق رخ داد.

لوکادیا و شروع تازه در ایران؛/ همراه با صعود و سقوط خرید میلیون دلاری پرسپولیسمهاجم هلندی پرسپولیس سابقه پنج بار مصدومیت را دارد که آمار نگران‌کننده‌ای محسوب می‌شود.

اوضاع در برایتون آلبیون برای لوکادیا خوب پیش نرفت. کسی که نتوانسته بود از علیرضا جهانبخش خوب بازی بگیرد، همین رویه را برابر دیگر خرید گرانقیمت تیمش تکرار کرد و با استفاده از او در پست وینگر راست، اعتماد به نفس این بازیکن را تا حدی پایین آورد که هیچ شباهتی به گلزن پی اس وی آیندهوون نداشته باشد.

در شروع فصل جدید نیز لوکادیا نقش مهاجم ذخیره و تعویضی را برای برایتون داشت و دیگر نتوانست از اندک فرصت‌ها بهره ببرد تا اینکه در اولین بازی فیکس نیم فصل دوم، مقابل آرسنال قرار گرفت و نشان داد که شایسته حضور در ترکیب اصلی را دارد. زمانی که با فراری فوق العاده و عبور از دروازه‌بان آرسنال توپ را به قعر دروازه او فرستاد تا این بار گل پیر امریک اوبامیانگ را پاسخ بدهد.

لوکادیا و شروع تازه در ایران؛/ همراه با صعود و سقوط خرید میلیون دلاری پرسپولیسدقایقی پس از گل اوبامیانگ، لوکادیا دروازه آرسنال را گشود.

پس از آن نوبت به اورتون رسید که از زیر تیغ این مهاجم گلزن که البته در برایتون وینگر چپ بازی می‌کرد، بگذرد. وقتی که از یک قدمی دروازه با چرخش ماهرانه دروازه را گشود و تیمش را به سه امتیازی حساس و سرنوشت ساز پس از متوقف کردن آرسنال رساند. همین گل کافی بود تا شش بازی دیگر هم در ترکیب اصلی قرار بگیرد که البته دیگر با گل و پاس گل همراه نشد.

جالب اینکه بدون این دو گل لوکادیا، برایتون به چمپیونشیپ سقوط کرد اما در فصل جدید اوضاع برای ستاره هلندی خوب پیش نرفت و او تبدیل به یک نیمکت و سکونشین دائمی برای مرغان دریایی شد تا او هم به سیاهه بلند بازیکنانی بپیوندد که نتوانستند خود را با لیگ جزیره تطبیق بدهند - بنابراین لوکادیا مسیر جدایی را به مقصد بوندسلیگا برگزید.

در هوفنهایم شش بازی نخست روی نیمکت و سکو نشست و اندک فرصتی برای بازی به دست آورد اما سرانجام سرمربی او را در لاین آپ تیمش قرار داد و لوکادیا ارزش‌هایش را نمایان کرد. او در دیدار خارج از خانه با یک شوت از راه دور دروازه تیم پایتخت آلمان را گشود و همین گل در نهایت هوفنهایم را به پیروزی رساند تا آلفرد شرودر او را در ترکیب اصلی قرار بدهد و البته پاسخ این اعتماد خود را با دو گل مقابل پادربورن و کلن بگیرد.

لوکادیا در ادامه یک گل و پاس گل هم برای تیمش ثبت کرد اما با پایان دوره انتقال شش ماهه، این بار به لیگ ام ال اس قرض داده شد. پس از آن این مهاجم تنومند به برایتون بازگشت اما در 12 بازی ابتدای فصل هیچ فرصتی برای بازی پیدا نکرد و در ادامه نیز تنها 22 دقیقه برای تیمش به میدان رفت تا مثبت اعلام شدن تست پی سی آر کرونا، پایانی باشد بر چند سال ناموفق حضور در برایتون. او در حالی با لندن خداحافظی کرد که شش ماه پایانی قراردادش را قرار بود در بوخوم به عنوان بازیکن قرضی سپری کند.

لوکادیا حالا باتجربه بازی و گلزنی برابر بزرگان بوندسلیگا و جزیره در حالی به پرسپولیس می‌آید که بی گمان بهترین روزهای او در لیگ اردیویسه بوده است. زمانی که در کشورش 45 گل و 34 پاس گل ثبت کرد تا به عنوان یک استعداد بزرگ فوتبال هلند، به انگلیس برود.

لوکادیا و شروع تازه در ایران؛/ همراه با صعود و سقوط خرید میلیون دلاری پرسپولیسمهاجم هلندی پرسپولیس همراه با خانواده به ایران آمده است.

او مهاجمی است که شمار گل‌هایش در دو سه سال اخیر از عدد 10 تجاوز نمی‌کند و همین موضوع باعث شده تا شاید برخی از هواداران پرسپولیس نگران وضعیت این ستاره هلندی باشند.

همچنین لوکادیا در سالهای اخیر از نواحی مختلف دچار آسیب دیدگی شده که نشان می‌دهد شاید مستعد مصدومیت هم باشد و این نکته‌ای است که باید بیشتر مورد توجه گل‌محمدی، لوسادا و کادر پزشکی قرمزها باشد.

هرچه که هست، بازیکنی که حالا به پرسپولیس آمده، ستاره‌ای در قواره تیمهای اروپایی است که یک سال در اختیار پرسپولیس خواهد بود و سرخپوشان امیدوارند قهرمانی لیگ را با این ستاره احتمالا میلیون یورویی جشن بگیرند. مهاجمی که به نوشته روزنامه بیلد، «فوتبالیستی چابک، نیرومند و از نظر فنی ماهر» است و شاید [با عملکردش] بزرگترین خارجی تاریخ لیگ برتر نیز باشد.

اگرچه روزنامه‌های هلندی و وبسایت‌های آلمانی و کاربران شبکه‌های اجتماعی، حضور او در ایران را با انتقالهای چند میلیون دلاری به امارات و قطر مقایسه می‌کنند اما طرفداران فوتبال در ایران به خوبی بر تفاوت‌های این موضوع واقف هستند؛ اینکه پرسپولیس بودجه‌ای در سطوح این تیمها ندارد اما با خیل عظیم طرفدارانی که توجه خود را بیشتر از هر تیم دیگری که لوکادیا پیراهنش را برتن کرده، معطوف به این بازیکن می‌کنند و این دقیقا چیزی است که یک مهاجم پس از روزهای سخت و از دست دادن اعتماد به نفس احتیاج دارد.

لوکادیا و شروع تازه در ایران؛/ همراه با صعود و سقوط خرید میلیون دلاری پرسپولیسلوکادیا از زمانی که نامش به عنوان گزینه پرسپولیس مطرح شده، سیصد هزار دنبال‌کننده را به خود جلب کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر