مرور نتایج عملیات «عاشورا 1»


مرور نتایج عملیات «عاشورا 1»

۲۳مرداد ماه سالروز عملیات «عاشورا ۱» است. در این عملیات ۵۱ نفر از نیروهای ضدانقلاب کشته و ۲۷ نفر اسیر شدند.

مرور نتایج عملیات «عاشورا 1»

به گزارش ایران اکونومیست، تعدادی از نیروهای هیز افشار ـ که یکی از «هیز»های (یگان‌های نظامی) فعال حزب دمکرات بود ـ در روستای «دارتو» در منطقه گل‌تپه که بین شهرهای تکاب، صائین‌دژ و بوکان قرار دارد، تجمع کرده بودند تا پس از چند روز استراحت، شرارت‌هایشان را در منطقه آغاز کنند.

در این زمان، روستاییان خبر حضور شورشیان را به اطلاع سپاه تکاب رساندند. نیروهای گردان خاتم سپاه تکاب نیز که در نزدیکی این منطقه در روستای «کوچه‌طلا» در حال گشت بودند، به دارتو اعزام شدند. آنان پس از کسب اطلاعات لازم از وضعیت شورشیان، منتظر رسیدن نیروهای کمکی ماندند تا در زمان مناسب، عملیات علیه نیروهای ضد انقلاب را آغاز کنند.

با هماهنگی انجام‌شده بین سپاه تکاب و سپاه شهرهای صائین‌دژ و کامیاران، گردان جندالله صائین‌دژ و گردان نبی‌اکرم کامیاران به کمک گردان خاتم تکاب شتافتند و با تصرف ارتفاعات اطراف روستا، شورشیان را محاصره و به آنان حمله کردند.

در این عملیات که به فرماندهی جلال صادقی انجام شد، ۵۱ نفر از شورشیان کشته و ۲۷ نفر اسیر شدند و غنائم بسیاری از جمله خودرو، سلاح‌های نیمه‌سنگین و سبک مانند خمپاره‌انداز، بازوکا، تیربار و مین ضد خودرو به دست نیروهای سپاه افتاد.

بعد از عملیات نیز ۴۰ نفر از شورشیان همین گردان، خود را تسلیم رزمندگان اسلام کردند. در نتیجه‌ی این عملیات، هیز افشار کاملاً متلاشی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد